Skocz do zawartości

molzesz

Użytkownik
  • Zawartość

    210
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O molzesz

Profil - Dane

  • Skąd:
    Trzebinia
  1. Zapraszam do przesłuchania trzech utworów nagranych kilka lat temu, które zagineły, a teraz się odnalazły :) Niestety zaginęła wersja ostateczna i można posłuchać wersji roboczej ale trudno. Mam nadzieję że się spodoba i że to co kiedyś robiliśmy z całyc sił nie zostanie zapomniane. Niech przynajmniej ktoś sobie posłucha. Zapraszam. Linki poprawione wszystko działa :)
  2. Mam dokładnie taki sam werbel. Jurczuk 14x8. Co prawda wciąż mam na nim firmowe naciągi Jurczuk :D ale metaliczny przydźwięk też się pojawiał. Pojawia się nadal ale chyba taki urok głębokich blaszaków. Rozkręciłem go i od wewnątrz masz śruby trzymające lugi. Pod każdą śrubą masz metalową podkładkę. Pod każdą z podkładek dałem gumową podkładkę i przydźwięk wyraźnie się skrócił. Nie szeleści już tak dzwoneczkami jak na początku. Co innego że śruby trzymające lugi przechodzą przez otwory w korpusie i tam też nie ma żadnej izolacji ale na razie nic z tym nie robiłem. Obręcz dolną mam krzywą jak... ciort. Tak że w sumie same podkładki gumowe pod śrubami od wewnątrz korpusu duuużo dały. Podejrzewam że jak bym założył równą dolną obręcz i porządne naciągi będzie wyśmienicie. Najpierw spróbuj z tymi podkładkami.
  3. Poszukuję materiałów

    polecam wszystkie filmiki tego gościa. Świetnie pokazuje i tłumaczy podstawowe rytmy charakterystyczne dla ameryki łacińskiej.
  4. Klik metronomu a uderzenia

    Ja nigdy nie ćwiczę jeden klik na jedno uderzenie. Wydaje mi się to trochę trudne bo nie mamy tych klików pomiędzy, które dodatkowo utrzymują nas w time'ie i wyznaczają dokładnie rytm. Daj sobie tempo 160 i ćwicz dalej tak samo wolno jak ćwiczyłeś. Wtedy pomiędzy twoimi uderzeniami na klik będziesz miał jeszcze jeden klik ekstra to powinno pomóc. Nie słyszałem jeszcze żeby ktoś ćwiczył jeden klik na jedno uderzenie. Lepiej jeśli twój metronom ma możliwość ustawienia akcentów np.
  5. wasze inspiracje ?

    Ostatnio szczególnie zainspirował mnie Aquiles Priester. Szczególnie jego drum cover Death - Symbolic. Perfekcja, finezja, polot. No miazga po prostu. Jest dużo filmów na yt z jego udziałem polecam gorąco. Drugi który zdecydowanie wpłynął na to że rzuciłem gitarę i wziąłem się za bębny do James Kottak. Nie sądziłem że nie grając nic szeczgólnie skomplikowanego można to robić tak widowiskowo! Widziałem raz kottaka live jak grając "solo" na stopach jednocześnie rozbijał sobie na głowie butelkę ;D to jest gość!
  6. Co to za instrument

    Na myśl przychodzi mi jakiś bongos z grubą kozią skórą grany miotełkami. Może cajon grany miotełkami?
  7. dr Piotr, dzięki że nas "wyprostowałeś".
  8. Powoli do przodu. Ja chodziłem na próby z dwoma uszkodzonymi kręgami ;D Kmpensacyjne złamanie kręgów th8 i th11. Chodziłem na próby ale koledzy rozumieli że nie mogę zagrać więcej niż jeden dwa kawałki na raz. ie dałem rady siedzieć w domu. Nie ma i tak lepszej rehabilitacji niż gra na bębnach :D A tak poważnie to ruch jakikolwiek jeśli nie powoduje bólu jest jak najbardziej wskazany. Oczywiście bez nadwyrężania i przesadyzmu. Po próbie nieźle mnie plecy nap... Dlatego powolutku po troszeczku.
  9. Ja polecił bym ustawienie wszystkiego pod siebie nie patrząc na ustawienia muzyków na clipach. Pożyczał mi bębny kolega lewonożny i leworęczny. Zamiast przestawiać cały zestaw przerobiłem sobie stopę na lewonożną i zamieniałem jedynie hh z kotłem miejscami. Moja prawa noga grała na pedale bez bijaków główne nuty. Centralkę miałem po lewej a grałem jak na zestawie dla praworęcznych. Na twoim miejscu jeśli masz równo wykształcone połowy ciała grał bym open hand co mi np przychodzi z trudem. Powinieneś mieć z góry łatwo. Nie patrz na innych spróbuj wymyślić swój własny set i ustawienie bębnów :D Co może być kłopotliwe przy koncertach na jednym zestawie.
  10. Ćwiczenia na oddzielenie rąk i nóg.

    Ogólnie rudimenty na werbel przekłada się na cały zestaw i używa ich do ćwiczenia tego co nie doćwiczone". Przekładaj jedynki dwójki i paradidle pomiędzy rękami i nogami. Prawa lewa ręka i prawa lewa noga nie wiem czy tak trudno na to wpaść. Graj najpierw rękami potem nogami. Mieszaj rękę prawą z nogą prawą potem z nogą lewą. Od Ciebie zależy jak to zrobisz. zastanów się gdzie masz największe braki i skup się właśnie na tym elemencie twojej gry. Ja mam taki zestaw ćwiczeń który zawsze stosuję na rozgrzewkę wymyśliłem go sobie sam na podstawie lekcji z neta i książek. Pomieszałem to wszystko w taki sposób żeby bardziej mi pasowało. Np zaczynam od lewej wiele ćwiczeń i mieszam z lewą i prawą nogą bo mam słabe nogi ogólnie szczególnie lewa strona mnie :D więc ćwiczę pod siebie.
  11. Krawędź bębna

    No właśnie ale przecież od wewnątrz ścięte i zewnątrz ścięte pod kątem 45 stopni ale sama krawędź na której opiera się naciąg nie może być jak nóż. Musi być lekko zaokrąglona i tu pytanie jak duże musi być to zaokrąglenie? Przecież naciąg opierający się na ostrym kącie 90 stopni uszkodzi się no nie? Na ile musi to być zaokrąglone? Kąt zostaje ten sam ale głębokość zaokrąglenia może się zmieniać. B?ardziej zaokrąglone lub mniej.
  12. traditional grip

    Czasami dla sprawdzenia swoich "umiejętności" wolniejsze motywy na próbach też gram chwytem tradycyjnym żeby nie ograniczało się to tylko do rudimentów.
  13. traditional grip

    Ja często z lenistwa ćwiczę przed telewizorem. Rozwalam się na łóżku i siedzę z prostymi nogami i pada trzymam na kolanach, strasznie nie wygodnie gra się z match grip. Tym sposobem zacząłem ćwiczyć traditional grip bo inaczej się nie da :D Teraz mam taki sobie zestaw ćwiczeń, który stosuję i zawsze gram go 1 match od prawej,2 match od lewej 3 traditional od prawej 4 traditional od lewej :D Tak to sobie wymyśliłem. I tradycyjny zacząłem ćwiczyć poniekąd z przymusu bo rozwalony na barłogu z lenistwa nie mogłem używać innej techniki :D
  14. Czy to normalne ?

    Miałem podobnie z moimi talerzami. Po pierwszej próbie załamałem się jak ściągałem talerze. Kiedyś lśniące i błyszczące teraz całe poobijane, porysowane, brudne i matowe. Nie spodziewałem się że po jednym graniu aż tak stracą na uroku :D Ale to przecież bębny. Instrumenty, w które się uderza. Trudno wymagać żeby po uderzeniu drewnianą pałką w talerz czy naciąg nie został żaden ślad. Nie przejmuj się taka jest kolej rzeczy. Co innego wgłębienia na powierzchni jeśli się pojawią to możesz się zastanawiać nad techniką.
  15. Ustawienie podwójnej stopy do statywu hi-hat

    Ostatnio przerobiłem swojego twina na lewonorznego i ustawiłem tak cały zestaw. Na leworęczną perkusję. Teraz hh mam tak wygodnie ustawiony jak nigdy a na twinie gram głównie slave pedalem.
×