Skocz do zawartości

RudeRudeRudie

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profil - Dane

  • Skąd:
    Gdańsk
  1. RudeRudeRudie

    Hot rods

    ma ktoś pojęcie gdzie można kupić rózgi z drewnianą rączką?
  2. Nigdy mi sie to nie zdazylo- moze wystarczy wystroic bebny zeby sie bardziej miękko odzywaly? Dlatego też na koncertach, często ustawiano majki pod spodem toma, pod warunkiem że nie było dolnego naciągu, wtedy mieli większe możliwości przy manipulacji z dźwiękiem W sumie na tym to polega, żeby z bębnów wycisnąć jak najwięcej sie da, nawet tych za 3 tysie :smile: Ciesze sie że troche pomogłem, pozdro!
  3. Strojenie i naciągi do muzyki reggae, oraz szeroko pojętej muzyki jamajskiej to w pewnym sensie indywidualna sprawa. Tak naprawde dużo zależy od stylu który preferujesz i który grasz z zespołem. Reggae powstało 40 lat temu i przez ten czas wielu perkusistów eksperymentowało z brzmieniem perkusji. Wszystko zależy od tego czy chcesz uzyskać brzmienie nowoczesne, oldschoolowe, albo mieszane :) Jeśli chodzi o tomy, zarówno w starych jak i nowych nagraniach brzmią okrągle i tłusto za sprawą podwójnego naciągu. Jeśli założysz naciąg szorstki czyli powlekany, atak będzie mniej wyraźny. Ja w swoim zestawie estradowym korzystam z Remo Emperor Clear na górze i Diplomat na rezonansie. W salce gdzie gram z zespołem, mam pozakładane Remo Pinstripe Clear bez dolnego rezonansu i też jest git Tak naprawde cieple brzmienie ważne jest tylko dla werbla i stopy. Główny werbel powinien być nastrojony średniowysoko (rezo dość wysoko uderzany niżej), brzmieć ciepło i posiadać metaliczny przydźwięk. W starych nagraniach stopa jest mocno wytłumiona i brzmi głucho bez wyraźnego ataku. Za sprawą powlekanego naciągu i braku rezonansu. W nowych nagraniach jest to już brzmienie typowo rockowe i tu polecałbym właśnie dwuwarstwowego Evansa lub Aquariana Główną różnicą między Remo a Evansem jest to że Remo na tomach brzmi mniej "plastikowo".
  4. Ile zapłaciłeś i ile Cie wyniosły Cie koszty naprawy? Przymierzam sie do tego auta już od jakiegoś czasu.
  5. Ja polecam Remo CS, mimo że obręcze są mniejsze nie przeszkadza to w prawidłowym nastrojeniu co i tak nie jest trudne. Można się jeszcze pokusić o Pinstripe Clear które świetnie wybrzmiewają na Rototomach.
  6. Takich kawałków jak ten co słychać na wstępie mamy więcej, ale nie chcemy od razu wystawiać ludziom kawy na ławe, proste. Narazie ciśniemy ogólną scene reggae. Musimy zobaczyć czego ludzie będą chcieli. W każdym razie od klimatów dirty i skinhead reggae jestem ja i cały czas staram sie przekonać reszte zespołu by skupić sie na tych gatunkach. Aha i gramy też ska. Sekcje dęta wkrótce dogramy, jak znajdziemy odpowiednich muzyków. Szukamy Puzonu, Trąbki i Sax Tenor.
  7. Współprace z tą kapelą zacząłem na tym forum, znajdując przypadkiem ogłoszenie, że zespół poszukuje perkusisty. Po 4 miesiącach współpracy, udaje nam sie ustalić materiał i nagrać demo. Dopiero rozkręcamy się z koncertami. Gramy starą szkołę jamajską. Uwaga, część nagrań została przeprowadzona w polowych warunkach; na setkę, bez metronomu. Perkusja nagłaśniana trzema dynamikami. Tak czy siak zachęcam do posłuchania i czekam na porządną krytyke żeby znowu wziąć się ostro do ćwiczeń. Strona jeszcze w przygotowaniu: http://herbamicze.art.pl/
  8. No to 13 maja gramy na tej samej scenie :smile:
  9. Pozytywne 3 falowe ska. Powinniście popracować nad stylem, nadajcie jakiś charakter muzyce, treść, żebyście mogli się wyróżnić, bo wbrew pozorom takich kapel jest wiele. Zdecydujcie sie czy będziecie grać muzyke "młodzieżową", dla każdego słuchacza, czy popracujecie nad starym brzmieniem i uderzycie w grono koneserów. Sukces odniesiecie wtedy kiedy wasza muzyka przypadnie do gustu zarówno przypadkowym słuchaczom jak i starym wyjadaczom jamajskiego ska. Ważne żeby wszyscy w kapeli byli osłuchani w klimacie. I lubili słuchać starocie. Wtedy wyrobicie sobie słuch i będziecie mieli szersze spektrum możliwości w tworzeniu kawałków moge polecić tą strone http://youandmeonajamboree.blogspot.com/ - jest tam mnóstwo starych nagrań. Nie wymienie wszystkich wykonawców i zespołów, które warto posłuchać bo jest ich od groma, zresztą niektóre na bank znacie jak: Skatalites, Laurel Aitken. Dobre pomysły możecie zaczerpnąć od Byron Lee and The Dragonaries, Toots and The Maytals, Prince Buster, Desmond Dekker, Derrick Morgan. Zresztą polską skarbnicą wiedzy o jamajszczyźne jest serwis rudemaker.pl Co do techniki jest dobrze. Wokal powinien być bardziej płynny, gitara solowa, mogła by grać pod dźwięki basu. Ale to z czasem sami do tego dojdziecie, teraz wariujcie ze skapunkiem. Mam nadzieje że nie pomogłem i zagrałem na nerwach :biggrin: PS. Trampy to już Skacore normalnie Oi! :smile:
  10. Doda - Znak Pokoju. Tak sie zaczynało!
  11. Zdarzyło mi sie to samo dwa dni temu na koncercie! Na swoim naciągu fabrycznym zrobiłem otwór, obkleiłem z obu stron pianką studyjna, z tym że wcześniej zrobiło sie małe pękniecie, ale zlutowałem to z kawałkiem plastiku. No i co do tego nieszczęsnego koncertu, pech chciał że wystawiałem beczki. Jak kapela grała ja dostawałem kurwicy widząc jak pęknięcie na rezo robi sie coraz wieksze z każdą sekundą. Naciąg w śmietiku, a nowy Aquarian Regulator już w drodze :biggrin:
  12. U mnie jest taki problem z którym sie w miare uporałem, jednak nadal jest to niewygodne. W muzyce którą gram (ogólnie stara jamajszczyzna, soul) ok 80% utwórów grana jest metodą rim click i na hi hacie. Grając prawą ręką na hi hacie zdarza mi sie zachaczyć dolną częścią pałki o lewą ręke. Czy podwyższe hh czy obniże czy przesune statyw w prawo albo do przodu, to zawsze mi sie to zdarza. Cały czas lecą akcenty więc nie moge mieć za wysoko, dlatego wysilam się troche bardziej i gram tak że łokieć jest na wyskości talerzy od hh. Niechce nabrać złych nawyków dlatego prosze o rade.
  13. RudeRudeRudie

    Soultone Cymbals

    Coś czuje że to będa blachy stworzone dla mnie i zastąpią już niedługo moje Istanbuły i inne tureckie Amedie :D
×
×
  • Dodaj nową pozycję...