Skocz do zawartości
Bębniarek

Tune-Bot - stroik perkusyjny

Rekomendowane odpowiedzi

Co do centralki to założyłem na moją 24'' CS smooth white i ambassadora coated z paskami filcowymi.

 

Batter koło 80hz (gdzieś koło 2E), reso koło 100hz na razie. Więc wyżej niż strona tune-bota sugeruje dla centralki 18''. Przy uderzeniu fundamental wychodzi poniżej 50Hz.

 

Chciałbym poeksperymentować właśnie z wyższym strojem, coś Bonhamowego, ale też nie wiem do jakich dźwięków on tam mniej więcej stroił :(

 

Ciężko się w to bawić w mieszkaniu... Też inaczej brzmi pewnie pod mikrofonem...

 

Coś eksperymentujecie? Te wartości ze strony wydają się BAAAARDZO niskie...

49hz batter, 74hz reso dla 24''. Zawsze miałem koło 60 bater i koło 90 reso i było super, ale to na Powerstroke 3 reso i batter.

 

[ Dodano: 11-03-2013, 13:28 ]

Batter 2D (~73hz)

Reso 2A (~110hz)

 

Fundamental 1G (~48hz).

 

Z takim ustawieniem i brakiem otworu w reso trzeba będzie katować uderzanie bijakiem z odbiciem :) Nie mogę się doczekać okazji do ćwiczeń :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wy się tak przejmujecie tymi ichnymi kalkulatorami..

;) Powiem ci tak: usiadłem z TB, nastroiłem centralę tak jak chciałem, szysko. Z głowy ci teraz nie powiem 'tych idealnych moich liczb', przy okazji mogę zajrzeć do pamięci w TB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem inżynierem. Lubię mieć jakiś wyznacznik. :)))

Ich strona mówi o naciąganiu reso 1.5 raza wyżej i nie powiem, wtedy bębenek zaczął śpiewać :) Jak mówiłem, pomaga w interwałach. Nie mam idealnego słuchu, system nauczania muzyki w szkołach podstawowych i gimnazjalnych nie wyedukował, a chciałbym, aby moje bębny brzmiały porządnie. :)

 

Nie każę ci pamiętać ich z głowy. Też nie pamiętam swoich tomów, nie wiem po co taki temat poruszasz :) Mi nie wystarcza nastrojenie "tak jak chciałem" i wszystko, bo lubię eksperymentować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Batter 2D (~73hz)

Reso 2A (~110hz)

Fundamental 1G (~48hz).

To zależy do jakiej muzyki. Do jazzu pewnie byłoby ok - ale według moich spostrzeżeń Fundamental powinien schodzić w granice 30Hz. Jest wtedy konkretny dół. U mnie kocioł 14'' ma fundamental 69Hz.

Ze stopą 24'' spokojnie zejdziesz do C1 czyli w granicach 32Hz (a nawet niżej) i będzie zabijało sąsiadów jak i muzyków w zespole. W zależności od naciągów możliwe, że lekkie tłumienie małą poduszką jeszcze wzmocni dół i skróci wybrzmiewanie - ale to już według potrzeb.

 

[ Komentarz dodany przez: MOstry: 03-04-2013, 10:40 ]

Ostatnie ostrzeżenie przed drugim warnem i zakazem pisania - zero wulgaryzmów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka historyjka:

Gdzieś tam ktoś mnie wziął do jakiejś orkiestry na kotły (timpani). Te kotły są beznadziejne - taki odpowiednik Polmuza. Nie wyobrażałbym sobie stroić ich na ucho, a co dopiero przestrajać na ucho między utworami w czasie Mszy, na której grałem! Tymczasem tjunbotem zrobiłem to bezboleśnie. Stroiłem spokojnie, kiedy lud coś śpiewał. Podsumowując: w takich sytuacjach ten gadżet to konieczność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

czy ktoś moze mi wyjaśnić

 

1.Czy ta tabelka (od strony 7 ) oprócz pokazywania jak buduje się interwały ma jakies jeszcze szczegolne znaczenie ? -jezeli tak to jakie ?

 

http://www.tune-bot.com/tunebottuningguide.pdf

 

2.W jakiej odległości od śrub powinno się uderzać podczas strojenia ?

 

 

dzięki za pomoc ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tabelka pokazuje jak tworzy się interwały, tyle.

 

2. Pytanie nie dotyczy samego TB, lecz strojenia ogólnie. Kapniesz się sam, gdy tylko usiądziesz i postukasz w różnych miejscach. ;)

Jakieś ~2cm, plus minus na oko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz ;)

 

Jeszcze jak mozesz to powiedz mi czy wszystko dobrze wykonuje:

 

np chce stroic rezonans

 

1.Tłumie uderzany naciąg(np ręcznikiem)

2.Uderzam w okolicach śrub w celu znalezienia częstotliwości

3. Włączam FILTER

4.Dostrajam do odpowiednich częstotliwości

 

czy tak ? ;)

 

Przy strojeniu werbla-naciąg rezonansowy ,mam iz Tune Bot nie zawsze odbiera wszystkie uderzenia. I to nie chodzi o to ,ze czasami ich nie łapie , tylko ich poprostu nie widzi.

Np kłade Tune Bot'a przy jednej krawędzi i często nie wyłapuje uderzeń po przeciwnej stronie -wtedy przekładam stroik i zabawa jest w drugą strone.

 

Taki problem występuje tylko przy strojeniu naciagu rezonansowego w werblu-sprężyny podnosze pałką(jak cięciwa na okręgu ) -dzięki temu nic nie szumi.

 

Czy warto zagadać z Thomannem ze cos jest nie tak,czy poprostu narazie dać sobie z tym spokoj ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Np kłade Tune Bot'a przy jednej krawędzi i często nie wyłapuje uderzeń po przeciwnej stronie -wtedy przekładam stroik i zabawa jest w drugą strone.

 

Też tak mam, to chyba normalne dla tego urządzenia - żadna wada twojego egzemplarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój TB prosi się o przenosiny dopiero przy centrali, tomy chwyta elegancko z jednego miejsca.

Ale nie, nie reklamuj go. Kuknij czy np. mikrofon nie jest zakurzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

"before tuning bottom headďťż 5:31 after 8:56" ;)

 

[ Dodano: 14-05-2013, 13:58 ]

Zastanawia mnie jedna rzecz odnosnie strojenie amianowicie:

 

Załózmy ,ze chce nastroic naciąg rezonansowy toma 10 ' do np 180 -powiedzmy ,ze tak wynika z tabelki itp

 

Jezeli stroje bębny to wole je stroić od początku.

 

Najpierw przykręcam śrubki palcami. Następnie lekko przekręcam kluczykami ,bardzo powoli. I sprawdzam wartości na Tune-bot.

Na początku stroik wskazuje wartości 60,80,90 ,110 ..170 i dopiero w tym momencie włączam przycisk FILTWE. I dopiero teraz stroje do 180 HZ. I czy taka metoda jest prawidłowa ?

 

Jezeli zawczesnie włacze FILTER przy np 110 : to Tune bot będzie mi wskazywał wartości w okolicach 110Hz np 115 itp, pomimo tego ,ze częstotliwość jest o wiele większa.

 

Dzięki za info ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początku stroik wskazuje wartości 60,80,90 ,110 ..170 i dopiero w tym momencie włączam przycisk FILTWE. I dopiero teraz stroje do 180 HZ. I czy taka metoda jest prawidłowa ?
Jeżeli masz na myśli FILTER to: tak.

 

A to nie powinno sie ustawiac od samego poczatku filter?
Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przylaczam sie do kolegi wyzej, rowniez potrzebuje instrukcji w jezyku ojczystym, bylby ktos tak mily ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ proszę cię bardzo. ;)

Sony Xperia Tipo (bardzo czuły mikrofon), Drumalyzer, Tune-bot (ustawiony bez filtra, tryb absolutny).

Trzy kolejne śruby stukane tam i z powrotem, każda kilka razy pod rząd (słychać):

 

 

Z tym programem widzę dwa myki.

Myk 1: w jednym pomieszczeniu nawet ładnie wychwytuje jedną konkretną harmoniczną i się jej trzyma przez cały test, ale już w drugim często zmienia harmoniczne. TB ma filtr, by temu zapobiegać - Drumalyzer nie. TB nawet bez filtra trzyma gardę na powyższym filmiku.

Myk 2: gdy robiłem podobny test na salce właściwej Drumalyzer cały czas zaniżał wynik w przedziale od -1 do -10Hz.

 

Nie czuję się z nim pewnie.

A TB robi swoje. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko SNARE LUG FREQUENCY to dolny naciąg werbla, a TOP LUG FREQUENCY to górny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

filtr - funkcja w m.in. Tune-bocie, iDrumTechu, która pozwala na przechwytywanie harmonicznych tylko w wąskim zakresie.

W TB jest to zakres [ +/- 18% ], w iDT wynosi on [ +/- 20Hz ].

 

Czy warto go używać?

Przykład niepoparty autentycznymi liczbami, lecz łatwo obrazujący o co chodzi:

 

⢠Filtr wyłączony

Stukanie przy jednej i tej samej śrubie pokazuje nam co chwilę różne wyniki (w Hz):

1) 400

1) 50

1) 50

1) 250

1) 700

...

Przy drugiej śrubie (ciut wyżej nastrojonej) pokazuje odczyty w zupełnie innej kolejności:

2) 52

2) 752

2) 752

2) 402

...

Jesteśmy w kropce. Stukanie przy każdej kolejnej śrubie jest niepewne, czujnik ma zagadkę 'no przecież którąś muszę wybrać.. dobra, to tym razem wybieram tą: X' - często robi to zupełnie losowo. U gitarzystów sprawa jest łatwiejsza, więc i stroiki mają od dawien dawna. Stroik perkusyjny dostępny za ladą w sklepie powstał stosunkowo niedawno - super, super i jeszcze raz ekstra że powstał!

(Oczywiście ktoś obeznany w materii czujnikowo-programistycznej już dawno mógł sobie takie coś zrobić, teraz zmieniło się tylko tyle że do masowej sprzedaży trafił produkt zwarty i gotowy)

 

⢠Filtr włączony

Ustawiamy filtr na harmoniczną 250 i mamy pewność że przy pierwszej śrubie pokaże nam tą:

1) 250

A przy drugiej śrubie tą:

2) 252

- i już można stroić jak ciepłe masełko.

Oczywiście wybór harmonicznej jest dowolny.

 

W TB filtr nazywa sie FILTER:

a6ky.jpg

 

Tyle na dziś. ;)

Polecam poznać choćby podstawy harmonicznych by wiedzieć skąd one się biorą, która jest tą główną i takie tam przydatne każdemu perkusiście informacje.

 

P.S. Jeśli w ogóle nie załapałeś o czym jest powyżej, poczytaj o harmonicznych a potem przeczytaj powyższe raz jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przechwytywanie harmonicznych

Często piszecie o szeregu harmonicznym ale w wypadku membranofonów występuje szereg nieharmonicznych.

 

Dodam tak na marginesie bo ktoś pisał w tym temacie że mu TB słabo łapie, że miałem tak samo ze swoim odesłałem go na gwarancję i wymienili całą płytę główną (zakupiony w Thomanie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wczoraj dostałem swojego tune-bota i piszę tego posta dla tych co się wahają czy jest im potrzebny czy też nie jest?

 

Zacznę od tego, że umiem wystroić bębny na ucho. Gram już parę ładnych lat, zdawałem z kształcenia słuchu w szkole muzycznej z klasy do klasy a na próbach jak gitarzyście nie stroi gitara to po numerze jestem w stanie powiedzieć, która struna jest przestrojona. Uważam zatem, że raczej dobrze słyszę. Ale do rzeczy... Moim zdaniem tune-bot to świetne urządzenie. Oczywiście nie idealne o czym później ale na pewno to co ma robić robi dobrze. Dużo poczytałem na jego temat bo zastanawiałem się czy skoro jestem w stanie nastroić swoje bębny na ucho to czy w ogóle tune-bot jest mi potrzebny. I powiem tak - jest dokładniejszy niż moje ucho. A co za tym idzie bęben będzie dokładniej wystrojony. Nie ukrywam, że zależy mi na brzmieniu moich bębnów i zawsze zwracałem na to uwagę. A teraz z tune-botem mogę eksperymentować. I to jest moim zdaniem najważniejszy plus tego urządzenia.

Oczywiście są opinie, że jak "ktoś słyszy dobrze to nastroi swój bęben do pianina". Tak zgadzam się z tym ale:

1. Na koncerty nie będę zabierał jeszcze dodatkowo pianina żeby sprawdzić czy bębny w transporcie mi się nie rozstroiły

2. Każdy bęben jest inny i niestety niektóre nie zabrzmią jak nastroimy je dokładnie do konkretnego dźwięku. Przykładowo może być tak, że bęben dobrze nam zabrzmi jak dolną membranę opuścimy o ćwierć tonu a górną podnesiemy o ćwierć. Z pianinem takie zabawy to masakra a z tym urządzeniem nie ma z tym problemu.

 

Co do tego eksperymentowania to moim zdaniem każdy posiadacz tune-bota powinien się w coś takiego pobawić. Mianowicie...

1. Stroję bęben na cyferki z tabelki i sprawdzam jak bęben brzmi

2. Bawię się strojeniem rezonansu za każdym razem sprawdzając co się dzieje z bębnem po zmianach i sprawdzam przy jakim stroju bęben mi się najbardziej podoba.

3. Może podniosę czy obniżę strój i sprawdzę co się dzieje

4. I znowu pobawię się rezonansem

Najlepsze jest to, że jak bęben mi się nie podoba to mogę wrócić do fajnego stroju zawsze kiedy chcę i w ten sposób znajduję to co mnie najbardziej satysfakcjonuje.

 

Z minusów tune-bota mógłbym mu zarzucić:

1. brak generatora dźwięków - dzięki temu każdy kto potrafi stroić "na ucho" szybciej doszedłby do odpowiedniej wysokości dźwięku po czym dzięki funkcji FILTER dostroi bardzo dokładnie bęben.

2. Interace bym zmienił bo dla mnie jest trochę toporny

 

Co do samego urządzenia to sprawdza się świetnie bo nawet bez włączonej funkcji FILTER jest w stanie wystroić nam bębny. Porównując go do innych urządzeń tego typu to np. wszystkie tamy i inne tego typu zabawki rozkłada na łopatki. Porównywałem go również z idrumtech'iem i tą aplikację tune-bot również rozkłada bo jest dokładniejszy w swoich odczytach (nawet bez funkcji FILTER).

 

Każdy kto stroi za pomocą tego urządzenia musi zdać sobie sprawę, że:

1. membrana musi być prawidłowo założona na bęben bo tune bot za nas tego nie zrobi i będziemy mieli poważny problem z dostrojeniem bębna

2. cyferki podawane w kalkulatorze są tylko ORIENTACYJNE niech to dla was będzie punkt wyjścia do waszego stroju a nie jak część ludzi pisze, "tune-bot jest słaby bo nastroiłem bęben zgodnie z tabelką i bęben mi nie brzmi". Nie zastanawia was dlaczego cyfry w tabelce różnią się od cyfr podawanych przez kalkulator a te różnią się od podawanych przez aplikację na telefon a podane przykładowe strojenia innych bębniarzy to już w ogóle nie wiadomo skąd? właśnie dlatego, że te cyfry mają być tylko punktem wyjścia.

3. Ze starymi naciągami tune-bot radzi sobie gorzej i tak samo z słabymi bębnami.

 

Ogólnie urządzenie polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do tego eksperymentowania to moim zdaniem każdy posiadacz tune-bota powinien się w coś takiego pobawić. Mianowicie...

1. Stroję bęben na cyferki z tabelki i sprawdzam jak bęben brzmi

2. Bawię się strojeniem rezonansu za każdym razem sprawdzając co się dzieje z bębnem po zmianach i sprawdzam przy jakim stroju bęben mi się najbardziej podoba.

3. Może podniosę czy obniżę strój i sprawdzę co się dzieje

4. I znowu pobawię się rezonansem

Najlepsze jest to, że jak bęben mi się nie podoba to mogę wrócić do fajnego stroju zawsze kiedy chcę i w ten sposób znajduję to co mnie najbardziej satysfakcjonuje.

 

Bardzo ładnie wszystko napisałeś w poprzednim poście, ale nie zaczynał bym od cyferek z tabelki TuneBota tylko od strojenia przy lugach do dźwięków według tej tabelki

http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html

tak, żeby osiągnąć konkretne interwały pomiędzy górnym i rezo (ciągle chodzi o dźwięki przy lugach).

Jeśli górny jest dostrojony do konkretnego dźwięku (z dokładnością do 1Hz) to później trzeba kombinować z naciągiem rezo, tak żeby całościowo bęben brzmiał sam w sobie jak najlepiej.

Czyli to stwierdzenie bym trochę zmodyfikował

Przykładowo może być tak, że bęben dobrze nam zabrzmi jak dolną membranę opuścimy o ćwierć tonu a górną podnesiemy o ćwierć.

Tzn. według mnie naciąg uderzany powinien być jak najlepiej dostrojony do konkretnego dźwięku przy lugach, natomiast z rezo eksperymentujemy, szukając całościowego brzmienia bębna (czyli Fundamental Pitch).

Bardzo dużo zależy od rodzajów naciągów, wielkości bębna, naciągnięcia (naprężenia) naciągu. Na stopie, werblu, tomie 12'' itd. jest zupełnie inna siła naprężenia naciągów - a to się przekłada na Fundamental Pitch w konsekwencji takiego czy innego interwału pomiędzy uderzanym i rezo.

 

Ale powtórzę to - moim zdaniem najważniejsze jest bardzo dokładne nastrojenie naciągów uderzanych na werblu i tomach, do wtedy muzyka gra sama ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...