Jump to content
john

Izolacja akustyczna pokoju dwie opcje

Recommended Posts

Witam

 

Poszukuję rozwiązania problemu: izolacji pomieszczenia do gry na zestawie perkusyjnym.

Co prawda zakłądalem już jeden temat w tym dziale,ale nie chce już tam pisac(temat z tym naruszonymi prawami autorskimi itp. âŚ)

Generalnie już mam w głowie mentlik od czytania X stron odnosnie izolacji akustycznej.Zastanawiam się nad dwoma opcjami:

realizacja z biura Apama za pomocą paneli PS,materiałów bitumicznych które oferują

oraz z zwykła wełną oraz sufitem podwieszanym

 

Mieszkam w domu jednorodzinnym,wolnostojącym.W pomieszczeniu znajduje się okno które jest szczelne i wrazie czego można by przewietrzyc pokój.

 

Pomieszczenie jest w piwnicy,obok jest inny pokoj oraz garaz .Co do hałasu:

-łownym priorytetem w izolacji jest sufit.

-bębny słuchac w domu

-nie slychac ich jako tako poza domem,zatem nie powinny przeszkadzac sąsiadom.Słychac troche stope i werbel ale moim zdaniem po ktorymkolwiek zabiegu problem by się rozwiązał.

-moim priortytem jeszcze jest komfort psychiczny grania.Chce wiedziec ze nikomu nie przeszkadzam tym ze gram .

 

 

Wymiary pokoju:

5*4,8*2,1 (D*S*W)

 

Głownym priorytetem w izolacji jest sufit.

 

Opcja pierwsza :Apama

 

http://www.apama.pl/realizacje.html?cid=47

 

Myslałem nad realizacją podobną do realizacji pokoju Igora Faleckiego.Fragment wywiadu:

â Ponieważ mieszkamy w bloku, podłogę musieliśmy zrobić tzw."pływającą", czyli: gruba pianka pochłaniająca drgania o grubości 3 cm R120, na to płyta OSB 2,5 cm oraz ciężka mata out-sound o gęstości 240 kilo firmy APAMA (likwiduje drgania i dudnienia). Cała powierzchnia jest przykryta wykładziną podłogową. Tak przygotowany pokój stwarza świetne warunki do ćwiczeń, hałas w pomieszczeniu został zredukowany (słychać wszystkie drobne błędy w grze i potknięcia) w ten sposób mamy możliwość robienia prób w domu. Ponieważ przygotowujemy się do wydania pierwszej płyty Igora, warunki na to są wymarzone.â

 

 

 

I teraz tak:

Osoba z którą rozmawiałem radziła mi na podłoge zastosowac specjalną wykładzine o grubosci 10 mm,na to płyty osb,następnie dywan. Na ściany oraz na sufit panele PS7.Niestety takie Panele są drogie i nie zrobiłbym wzsystkich scian. aki panel ma wymiary 1000*1000*20mm.Wolnej przestrzeni pozostałoby około 20,5 m2:

-1/2 podłogi. Nie kłądłbym wykladziny ani płyt osb tam gdzie by nie stały bębny.

-sufit byłby cały zrobiony

-ściana blizszą sasiaom była by zrobiona oraz prostopadła do niej (stykają się)

 

Koszt takiego przedsiewzięcia to 7/8 tys złotych.

 

 

Druga opcja: Wełna Isover,sufit podwieszany

 

Myslalem nad zrobieniem paneli na ściany i sufit z wełny Isover pt 80 15cm lub Rockwool Rockton 20 cm.Oczywiscie trzeba by te panele jakos obic w deski np. sosnowe zeby dało się je zamocowac na scianie.Niestety nie wiem zabardzo jakby to było z sufitem. Gdyz trzeba by zrobic sufi podwieszany tak?.Na podłoge bym uzył wykladzine od Apamy

Koszt takiego przedsiewzięcia bylby porownywalny z opcją I jednakze pokoj bylby caly zrobiony.

 

Pozatym zastanawiam się nad tym czy panele 2 cm są bardziej efektywne w izolacji niż isover pt 80 15 cm czy tez Rockton 20 cm ?

 

Co byscie mi mogli doradzic?

 

Ponizej zamieszczam zdjęcie pokoju.Jutro bym wrzucił inne zdjęcia.

 

 

8fa7829252817985m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie jesteś drummerem dobrze zarabiającym na grze i nie chcesz w tym pokoju robić zawodowego studia, a tylko zapewnić spokój mieszkańcom domu żeby móc sobie pograć dla przyjemności, to ja bym radził odpuścić i te 10 tysięcy wydać na dobrą perkusję elektroniczną, która da efekt gwarantowany.

 

Wszelkie inne rozwiązania mogą się sprawdzić lub nie - nie masz żadnej gwarancji i nikt takiej nie da, bo czynników jest zbyt wiele - od konstrukcji domu po indywidualną wrażliwość domowników. Pomieszczenie jest dość duże i koszty też takie będą. Ryzykujesz więc, że wydasz 10000 i nie osiągniesz nic - będzie trochę ciszej, ale i tak będzie innym przeszkadzać. I trzeba będzie wydać jeszcze 10. A potem 5 na wykończenie. I na końcu się okaże, że dalej słychać. Tak niestety to wyglądało u mnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn owszem nie jestem drummerem żyjącym z grania ,ale jak wiadomo dąze do tego jak kazdy z nas ;).Chciałbym za jakis czas(rok/dwa) zdawac gdzies na AM,obecnie jestem w trakcie konczenia szkoły muzycznej. Mialem salke do grania gdzie gralem po X czasu,jednak teraz juz nie moge korzystac z tamtego pomieszczenia.

 

Co do realizacji to :

Niestety rowniez mam mieszane uczucia. Tzn co do firmy Apama przekonuje mnie fakt iz Igor Falecki ma wykonaną przez nich izolacje.

Rozmawialem z osoba z Apamy i doradziła mi takie elementy jakie są u IF.

U mnie jest taki plus iz nie mam zadnych sąsiadów pod sobą ani nie łączy nas zadna konstrukcja,wiec dragnia się nie przenoszą.

Ostatnio robilem probe dzwięku i hałas na dworze jest naprawde minimalny.Slychac lekko stope,ale uwazam,ze jakikolwiek zabieg-czy to Apama czy Isover da dobre rezultaty.

Gorzej jest z sufitem. Gdyz hałas słychac w calym domu.Oczywiscie narazie domownikom to nie przeszkadza az tak bardzo,jednak obawiam się ze mogło by się to zmienic po pewnym czasie grania/robienia prób.

Koszt Apamy to około 8 tys złotych przy moich wymiarach pomieszczenia.

Zastanawiam się nad Isoverem ,podwieszanym sufitem.Koszty obu zabaw są baardzo do siebei zblizone ,jednak projekt z wełną jest bardziej czasochłonny,wiecej trzeba zamawiac materiałów,trzeba komus zlecic konstrukcje do zrobienia itp-sam sufitu podwieszanego nie zrobie.Pozatym wełna nie moze byc tak otwarta,musi zostac zabudowana ze względu zdrowotnych

Osoba z Apamy twierdzi ze ich panele np ps5/ps7 ma taką izolacje akustyczną jak np isover.

Dzięki tutkaprof za opinie;)Ktoś jeszcze moze coś powiedziec na temat obydwu rozwiązan? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wełna mineralna - według mnie dobra i tania opcja. Z poprzednim zespołem, w garażu wyłożyliśmy drzwi dwoma warstwami wełny i dało to duże efekty(nie było oczywiście tak wygłuszone, że na zewnątrz nic nie było słychać, ale hałas nie był duży). Paczka w brico marshe kosztowała jakieś 70-80zł(nie pamiętam ile to było metrów kwadratowych, ale wydaje mi się , że coś pomiędzy 7-10). Wełnę obiliśmy prześcieradłem, nic sie nie pyliło, wszystko elegancko. A koszt bardzo mały.(Tak btw. pamiętam jak jechaliśmy z tą paką na tylnym siedzeniu w samchodzie i nie było nic słychać co dzieje się z przodu, chociaż muzyka była włączona na maximum :biggrin: ). Rozważ tę opcję, bo możesz bardzo dużo zaoszczędzić.

 

Pozdrawiam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutkaprof-mozesz powiedziec jak to dokładniej wyglądało u Ciebie?

Poczytalem troche opinii na forum dzwiek.org o tej Apamie.

Wiele jest negatywnych opinii odnosnie tych paneli.Jednakze dalej do tej firmy przekonuje mnie realizacja Igora Faleckiego ktory ma bebny w domu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk najlepiej się wygasza jeśli musi przechodzić przez ośrodki (na zmianę) gęste i rzadkie. Tak też konstruuje się tzw. room in a room. Czyli wydzielone wewnątrz pomieszczenia pokoiki np. właśnie dla perkusji.

 

W wersji budżetowej wygląda to następująco - żeby odizolować perkusję od podłogi (żeby nie przenosiła drgań, a co za tym idzie basu, na ściany) stawia się ją na płycie osb lub mdf postawionej na piłkach tenisowych

 

riser2.jpg

 

Co do ścian i sufitu to widziałem następującą konstrukcję, która spisywała się bardzo dobrze: warstwa płyt gipsowo kartonowych, wełna mineralna (luźna), znowu płyty g/k, odstęp 5 cm, i druga identyczna warstwa (płyty/wełna/płyty). Całość zmontowana była na szkielecie z drewna i postawiona wewnątrz większego pomieszczenia. Potrzebne były dwie pary drzwi - jedne otwierane do wewnątrz, drugie na zewnątrz. Problemem niestety była wentylacja, bo przez każdy otwór przenosi się bas.

 

Skoro Ty chcesz izolować cały pokój to pewnie jedna warstwa zmonowana z lekkim odstępem od ścian i sufitu by się spisała a same ściany wygaszą resztę.

 

Jest z tym trochę roboty ale ma szansę wyjść taniej niż Apama.

 

Jak chcesz sprawdzić technologię to zrób sobie skrzynkę o takiej konstrukcji i wstaw tam paczkę gitarową albo inną kolumnę dużej mocy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tutkaprof-mozesz powiedziec jak to dokładniej wyglądało u Ciebie?

Poczytalem troche opinii na forum dzwiek.org o tej Apamie.

Wiele jest negatywnych opinii odnosnie tych paneli.Jednakze dalej do tej firmy przekonuje mnie realizacja Igora Faleckiego ktory ma bebny w domu.

 

Moje opowieści nie na wiele Ci się przydadzą, bo sytuacja jest całkiem inna - ja chciałem grać w pokoju na poddaszu, a podłoga miała konstrukcję lekką, z legarów i desek. Ty chcesz grać w betonowej piwnicy i izolować sufit. Teoretycznie startujesz z dużo lepszej pozycji.

 

Powiem tylko w skrócie, że pokój wybrałem ekstremalnie mały - ok. 2,5 na 2,5 m lub nawet mniej. Wszystko robiłem na elastycznych zawieszeniach, tak że żadna warstwa twarda w żadnym punkcie nie styka się z inną twardą. Koszt wyszedł chyba ok. 8000 (na dzisiejsze ceny byłoby pewnie z 12). Efekt - jest bardzo duże wytłumienie, ale na dole w mieszkaniu i tak słychać. I to nie tylko perkusję akustyczną - o graniu na takiej nie ma nawet mowy. Słychać stukanie w pady elektroniczne. Przede wszystkim chodzi o stopę.

 

Znośny efekt jest dopiero wtedy, gdy w tak wytłumionym pokoju gram na stopie elektronicznej z naciągiem siatkowym, w dodatku postawionej na platformie, jaką tu wyżej pokazał kolega, mimo że już i tak całą podłogę mam pływającą.

 

Tak więc pozostaje mi powtórzyć to, co już mówiłem - zabierając się za to i wchodząc z grubą gotówką, nie masz nigdy gwarancji co wyjdzie i żadne bajania pomysłowych dobromirów na forach internetowych w niczym tu nie pomogą. Instalację u Faleckiego robili specjaliści, wykształceni i doświadczeni inżynierowie i zastosowali profesjonalne materiały. Ty w Castoramie dostaniesz jakieś wełny które owszem izolują akustycznie, ale ich izolacyjność jest kalibrowana pod kątem normalnych odgłosów domowych, a nie gry na perkusji.

 

No i chyba nie jesteś inżynierem. Nie przewidzisz wszystkiego. A pokój masz bardzo duży, więc i koszty będą potężne. Nie chcę oczywiście zniechęcać, ale daję pod rozwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za rady ;)

 

Co do Faleckiego i Apamy- sporo negatywnyc opinii jest o tej firmie na forum dzwiek.org (tam ludzie mają "uszy" ). Jak się na coś zdecyduje to dokładnie zdam relacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe ile lat będziesz jeszcze szukał idealnego rozwiązania za przysłowiowe grosze. Poproś firmę Apama o podanie izolacyjności akustycznej pokoju IF w decybelach dla różnych częstotliwości, w Twoim przypadku izolacja stukowa nie ma znaczenia.

 

Ja już ponad rok gram w kabinie firmy Protone, z którą miałeś kontakt i jestem bardzo zadowolony. Zdarza się, że kończę próby po 23 i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś się skarżył a najbliżsi sąsiedzi jak sam widziałeś mieszkają kilka metrów od moich okien.

 

Skoro producenci drzwi i słuchawek izolacyjnych podają tłumienie w dB nie widzę problemu żeby producenci i wykonawcy pomieszczeń do gry na instrumentach również to stosowali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawe ile lat będziesz jeszcze szukał idealnego rozwiązania za przysłowiowe grosze. Poproś firmę Apama o podanie izolacyjności akustycznej pokoju IF w decybelach dla różnych częstotliwości, w Twoim przypadku izolacja stukowa nie ma znaczenia.

 

Ja już ponad rok gram w kabinie firmy Protone, z którą miałeś kontakt i jestem bardzo zadowolony. Zdarza się, że kończę próby po 23 i jeszcze nie słyszałem żeby ktoś się skarżył a najbliżsi sąsiedzi jak sam widziałeś mieszkają kilka metrów od moich okien.

 

Skoro producenci drzwi i słuchawek izolacyjnych podają tłumienie w dB nie widzę problemu żeby producenci i wykonawcy pomieszczeń do gry na instrumentach również to stosowali.

 

Hej

 

Musialem zrezygnować z Protone z takiego względu iz termin w ktorym mogła by sie rozpocząc realizacja to maj .

Zrobilem kabina z wełny ,zaoszczędziłem około 6 tys złotych ( porownując do ceny z Protone ) i jestem naprawde cholernie zadowolony z efektu ;)

Jak następnym razem miałbym robic takie pomieszczenie to owszem skorzystałby z usług firmy ktora zajmuje się tym profesjonalnie -jednakze nie chcialem czekac do maja.

Zadnych paneli od Apamy nie montowałem.Sama wełna +struktura wielowarstowa (pokoj w pokoju) i naprawde efekty są baardzo dobre i kasa w kieszeni :)

 

Dzięki Cxax za pomoc ;) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za rady ;)

 

Co do Faleckiego i Apamy- sporo negatywnyc opinii jest o tej firmie na forum dzwiek.org (tam ludzie mają "uszy" ). Jak się na coś zdecyduje to dokładnie zdam relacje

Co do Apamy też byłem wściekły jak przysyłali mi panele na raty , a pan właściciel (arogancki) nie rozumiał ,że ekipa która robi mi studio nie siedzi bezczynnie za darmo bo nie ma co kleić.

Same panele są wysokiej jakości i sprawdzają się super ,ale pan właściciel ...

Oczywiście klejenie można zrobić samemu lub zlecić - każda firma będzie tańsza niż "fachowcy" z Apamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze to zabrzmi śmiesznie ale ja zrobilem np mate ; dywan; styropian;cos twardego jaka s wykladzina;styropian., i to nawet tezizoluje drgania i halas z podłogi wiec polecam ;;:d . i MOze sie podepne do tematu bo wlasnie szukalem.

 

jak wpływa drewniana ściana (dosc gruba warstwa drewna, ok 30 cm) na akustyke i te sprawy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...