Skocz do zawartości
Vroobee

Porada apropo werbla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

to mój pierwszy post i od razu z problemem. Jestem początkujący - pierwszy zestaw perkusyjny kupiłem bardzo niedawno :) ostatnio zauważyłem, że coś nie tak z werblem. Słychać było delikatne brzęki i nienaturalne dźwięki. Sprawdziłem więc to i okazało się, że winą jest odstająca sprężyna od naciągu. Kupiłem zatem nową - Pearla. Założyłem i ... nadal to samo, a nawet gorzej. Sprężyna w ogóle nie chce dotknąć naciągu rezonansowego. Pytanie czy jest jakiś sposób na to żeby to zagrało nie wliczając podklejania sprężyny taśmą, co już zrobiłem. Zapomniałem dodać - werbelek Amati średnica 14" wysokość chyba 6,5".

Pozdrawiam

Mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc od rzeczy najprostszych i najbardziej banalnych:

- drewniane werble Amati (po rozmiarze zakładam, że taki masz) mają na wycięcie na sprężynę na dole korpusu. Sprawdź czy w tym miejscu przylega sprężyna, czy też coś jest skopane,

- czy masz dobrą dolną obręcz werblową (z dziurkami lub wycięciem na sznurki/taśmę do sprężyny),

- czy masz dokręcony napinacz sprężyn. Po pierwsze czy skorzystałeś z maszynki, Po drugie, jeśli jest teoretycznie naciągnięta a nie brzmi, to trzeba podkręcić siłę naciągu.

- czy masz dobrą stroną przymocowaną sprężynę.

 

Wybacz pytani typu "czy ma Pan podłączony kabel od Internetu?". Ale widziałem już wiele rzeczy i być może to jest tylko takie drobne przeoczenie. Nic więcej ad hoc nie przychodzi mi do głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porządku :) zaznaczyłem przecież że jestem "nowy" w temacie ;P

1) zapomniałem dodać że werbelek jest stalowy. Ten raczej nie posiada wycięć na sznurki.

2) Obręcz jest na 100 % dobra. Otwory na sznurki są :)

3) Maszynka dokręcona, sprężyna napięta optymalnie jak dla mnie.

4) Sprężyna zamocowana w dobrą stronę.