Skocz do zawartości
Azmodan666

istanbuł mehmet traditional

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

Chciałem zadać dwa pytanka podobno blachy istanbuł mehmet to półka profesjonalna a ich cena wynika z tego że są mało rozreklamowane.

 

Chciałem uzyskać opinie na temat tego stwierdzenia.

 

Mi osobiście blachy się bardzo podobają. wybieram na ucho i pytanie zadaje raczej z ciekawości i tego że słyszałem kilka sprzecznych opini

 

2x dark crash,

1x mehmet turk ride (zrobiony z pancerza od czołgu)

1x mehmet session hihat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Istanbul Mehmet to blachy w pełni profesjonalne. W zasadzie każda seria tej firmy to profesjonalne blachy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo są to blachy profesjonalne. Niemniej są pewne sprawy, które powodują, że bywają uważane za nie spełniające standardów profesjonalnych. Otóż są to blachy wytwarzane ręcznie i niekiedy:

- nie są idealnie okrągłe

- na płaskiej powierzchni nie przylegają całą długością krawędzi

- mają nie idealnie okrągły otwór montażowy

Te kwestie powodują, że bywają uważane za niechlujnie wykonane i nie nadające się do porównania z perfekcyjnie wykonanymi blachami Zijdjian, Sabian czy Paiste.

Kolejna sprawa - są to tzw. Turki. Określenie to dotyczy wielu blach produkcji tureckiej - one po prostu maja specyficzne, raczej ciemne brzmienie. Jedni to lubią, a inni nie bardzo, a są i tacy, którzy w 'tureckim' brzmieniu doszukują się dowodu na nieprofesjonalny charakter tych blach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]

- nie są idealnie okrągłe

- na płaskiej powierzchni nie przylegają całą długością krawędzi

- mają nie idealnie okrągły otwór montażowy

[...]

Ale głupoty gadasz. W życiu nie widziałem tureckich blach, które miałyby wady o jakich wspomniałeś.

 

[...]

one po prostu maja specyficzne, raczej ciemne brzmienie. Jedni to lubią, a inni nie bardzo, a są i tacy, którzy w 'tureckim' brzmieniu doszukują się dowodu na nieprofesjonalny charakter tych blach.

 

Co za bzdury! Ciemne brzmienie jest oznaką, że blachy są nieprofesjonalne?! Buahahahaha.

Pewnie dlatego Zildjian i inni robią te wszystkie "dark ride" a Meinl wypuszcza serie, których siłą napędową jest to, że są robione ręcznie w Turcji, zgodnie z turecką tradycją i posiadają ciemne brzmienie.

Brak słów po prostu :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź się wyluzuj. To że czegos nie widziałeś dowodzi tylko tyle, że mało widziałeś :P Jakbyś pamiętał pierwsze lata Istanbula w Polsce to byś wiedział, że każda ich blacha była wtedy krzywa. I dlatego właśnie ciągnie się za nimi taka opinia, nawet jeżeli obecnie produkowane talerze są wolne od tych wad. Ludzie u nas nie są bogaci, a jednak Istanbul raczkuje na rynku od prawie 20 lat i nie może się przebić - zastanawiałeś się dlaczego?

I nie ciemnie brzmienie, tylko 'tureckie' brzmienie. Zildjiany K nie brzmią 'turecko'. Z Meinlami też trochę strzeliłeś kulą w płot, bo te produkuje Murat Diril i szczyci się tym, że robi je inaczej niż większość tureckich producentów, stasuje bardziej rygorystyczne normy jakościowe i dzięki temu osiąga inne brzmienie, wiekszą powtarzalność, a jego blachy są lepiej wykończone. Właśnie dlatego Meinl korzysta z jego usług. Swego czasu również Paiste (seria Twenty).

Pamiętajmy też, że sporo perkusistów, zwłaszcza starszej daty, ma dość sceptyczne podejście do 'wynalzków' typu Istanbul, Amedia itp., a nawet Sabian i Paiste. Zildjian ma być i koniec. Oni są właśnie odpowiedzialni za opinie, że 'turki' są 'be', bo brzmią po 'turecku', a nie po zildjianowemu. Byc może po części wynika to z tego, że za komuny Zildjian to był powiew Ameryki, a jak wiadomo, w owym czasie wszystko co amerykańskie było uważana za doskonałe.

Nie trzeba zgadzać się z tymi opiniami, co nie zmienia faktu, że takie są i w pewien sposób wpływają na popyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej, opinie opiniami. Ale fakty są takie, że Istanbuly (obojętnie czy Agop czy Mehmet) to profesjonalne blachy, których używają również światowej sławy perkusiści.

To, że ktoś ma jeszcze komune w głowie to już jego problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że ktoś ma jeszcze komune w głowie to już jego problem :)

No właśnie nie do końca, bo wszyscy odczuwamy tego skutki. Przez to, że spora część rynku jest taka skostniała, to importerzy boją się wprowadzać nowe marki i dlatego nasz rynek jest taki ubogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Istanbul Mehmet to blachy w pełni profesjonalne. W zasadzie każda seria tej firmy to profesjonalne blachy.

Stawros, to nie zmienia faktu, ze jak wspomnial kolega byly i nadal sie zdarzaja klopoty techniczne z tymi nawet bardzo dobrymi blachami. Znamienny przyklad opisal sam mistrz K. Przybylowicz w jednym ze starszych "Muzykow", gdzie wsrod testowanych blach, akurat od Agopa, stwierdzil niechlujnie wyciety i wyszlifowany otwor montazowy oraz nierownomierne pokrywanie sie obydwu blach hi-hatu. Ponadto okazalo sie, ze firma dosc swobodnie okresla typ blachy, bo 17" Rock crash brzmiala ciemniej i subtelniej niz 18' dark crash. Oczywsicie mowimy o blachach tej samej serii. Mysle, ze te blachy po prostu takie byly. Wybrakowanych modeli by raczej nie wyslali na testy, a przeciwinie - moze to nawet byly te najlepsze ;-)

Od razu zaznaczam, ze cenie dobre tureckie blachy. Blachy Istanbul Agop i Mehmet do nich zaliczam, ale uzywam tylko tych starych Pre Split sprzed podzialu firmy. Tamte byly wykonane z najwyzsza pieczolowitoscia (kazdy egzemplarz byl praktycznie "kastom";-)

Mozna zatem zaryzykowac, ze selekcja jakosciowa dobrych tureckich marek nie kieruje sie tymi samymi standardami co np. Paiste, UFIP czy Meinl, zeby pozostac przy markach "eurpejskich".

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 03-11-2015, 13:32 ]

Co za bzdury! Ciemne brzmienie jest oznaką, że blachy są nieprofesjonalne?! Buahahahaha.

Mniej emocji, wiecej zyczliwego podejscia:-) Wszyscy mamy po spolu racje.

Kolega Adamsz napisal, ze te "turki" maja "raczej ciemne", specyficzne brzmienie. Nie twierdzi, ze to oznaka gorszej jakosci. Zreszta wiele tureckich blach, szczegolnie nowoczesnych serii, ma zdecydowanie jasniejsze brzmienie. Indywidualnosc blach jest bardzo wskazana, ale jezeli pod tym haslem kryja sie niedorobki techniczne i brzmieniowe - dotyczy to glownie tych tanszych "turkow", a nie np. klasykow Istanbul Agop/Mehmet, Bosphorus, Turkich, Anatolian - to faktycznie niektorzy w takim "tureckim" brzmieniu doszukują się dowodu na nieprofesjonalny charakter blach. Wtedy jednak "turecki" oznacza nie specyficzny rodzaj brzmienia, a uchybienia brzmieniowe i techniczne.

Reasumujac, Istanbul Mehmet oferuje dobre blachy, ale ich renoma bywa podkopywana przez mniej udane egzemplarze wypuszczone przez kontrole jakosci, ale przede wszystkim przez nizszy sort blach tanszych tureckich marek, tak u nas niezasluzenie popularnych;-).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się wtrącę ze swoimi ,03zł.

Jako posiadacz +25 blach mehmet, jestem od początku i zawsze byłem w nich zakochany. I naprawdę jakiś tam niedokładnie obrobiony otwór w blasze nie przeszkadzałby mi nic a nic.

Przerzuciłem się na Istanbuly z Zildjianów A Custom/K Custom i nie było takiej sekundy, żebym żałował tej decyzji. Najważniejszy jest w końcu dźwięk, a ten mówi więcej niż wszystkie wywody na temat rzekomego czy istotnego braku dbałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jako posiadacz +25 blach mehmet

O w mordę, szacun!!! W jednym zestawie czy używasz raz jednych raz drugich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki zestaw, na którym udaje mi się powiesić większość, ale nie wszystkie. Reszta to w zależności od warunków sztuki. Nie wiem, czy dobrze się wyraziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi blachami to jak z niektórymi tekstami z forum typu...

"najlepsi grają na dw"

"tama jest najlepsza"

"mapex jest do dupy"

 

Chodzi mi o to,że zwyczajnie dla jednego lepiej będzie brzmiało coś co jest mniej popularne niż coś z topowych marek. Więc chyba nie ma sensu się kłócić czy coś jest profesjonalne czy nie. Dużo ludzi kieruje się tylko marką. Znam takich,którzy kupują blachy nie oglądając nawet próbki na youtubie. Tylko myślenie jest takie "mam 400zł,muszę kupić crasha,pada na Zicośtam".A seria,model już nie jest ważna...

Nie mówię tutaj o nikim konkretnym,ale ile tu jest opinii,które nie opierają się na własnym doświadczeniu? Bo jak ktoś może polecić jakiś talerz,bo jego znajomy mówił,że fajnie brzmi.

Wychodzi wtedy na to,że wszyscy mamy taki sam gust. Ewentualnie może jest jakaś reguła dobrego brzmienia?

Tak jak ktoś wspomniał dla mnie talerz może być krzywy,ale jak będzie brzmiał tak jak ja tego oczekuję. Kompletnie mi to nie przeszkadza. Bo chyba nikt nie kupuje talerzy dlatego bo ma ładnie wyglądać. A jak brzmienie talerza jest niepowtarzalne to jeszcze lepiej,bo ja lubię mieć coś innego niż wszyscy :biggrin:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Zoey, tylko nie bij, ale cos tu pozwole sobie skomentowac Twoja wypowiedz:-)

 

Tak jak ktoś wspomniał dla mnie talerz może być krzywy,ale jak będzie brzmiał tak jak ja tego oczekuję.

 

Ano tylko ze np. na krzywych blachach hi-hatu mozesz zamiast oryginalego brzmienia dostac ... oryginalna niedorobe brzmieniowa. Kwestie estetyczne - zgoda, mozna sobie podarowac; sam lubie stare, czesto czesciowo pokryte patyna blachy, ale niedorobki techniczne moga sie przekladac wlasnie na brzmienie (np. "krzywy" hi-hat zamkniety noga udaje, ze jest z jednej strony troche zamkniety, a zarazem troche otwarty - wbrew intencjom grajacego ;-), czy tez ogolnie na komfort uzytkowania blach oraz stojakow (gdy krawedz otworu montazowego przypomina skrzyzowanie pily z brzytwa;-)

Nie pije konkretnie do blach Istanbul Mehmet. Co o nich sadze, juz powiedzialem wczesniej. Chce powiedziec, ze jakosc techniczna ma znaczenie i wplywa rowniez na brzmienie, chocby posrednio poprzez komfort gry.

 

Bo chyba nikt nie kupuje talerzy dlatego bo ma ładnie wyglądać.

 

Pewny bym tego nie byl. Za to mozna zaryzykowac stwierdzenie, ze wiele osob woli, jezeli czynnik ceny nie zaburzy swobodnego wyboru, dobrze brzmiaca blache wykonana z dbaloscia o detale niz dobrze brzmiaca wykonana niedbale.

 

A jak brzmienie talerza jest niepowtarzalne to jeszcze lepiej,bo ja lubię mieć coś innego niż wszyscy :biggrin:

 

Polmuz, Trowa i Amati czy Korri tez maja "niepowtarzalne" brzmienie, a raczej nie przychodza nam na mysl, gdyz tu rozmawiamy o sporo drozszych blachach, ktore maja byc wedle uzywanej tu nomenklatury "profesjonalne" (choc w przypadku instrumentow muzycznych, to mozna mowic co najwyzej o wiekszej przydatnosci do profesjonalnego uzytku:-D

 

Jak wspomnialem, nikogo nie chce zniechecac do wyboru dobrych tureckich blach (sam mam kilka i sa to bardzo starannie wykonane egzemplarze) - wrecz przeciwnie, ani kwestionowac ich walorow brzmieniowych. Po prostu uwazam, ze stopien dopracowania technicznego blachy ma znacznie wieksze znaczenie niz tylko estetyczne. To wszystko. Dziekuje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może moja wypowiedz była mało precyzyjna bo tak masz rację taki hi-hat to była porażka.

Chodziło mi o jakieś mniejsze wady :smile:

 

A jeśli chodzi o tą niepowtarzalność to też kwestia tego jak to brzmi. Jeśli by mi się podobał jakiś talerz typu polmuza,grałbym na nimi nie zwracał uwagi czy komuś on się podoba czy nie.

 

A co do tego bicia,to zdecydowanie wole zbić swoje bębny :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do was pytanie w temacie.

Kiedyś były tylko Zildijan później pojawiły się Istanbul agop a później istanbul mehmet. Czy to jest prawda co się mówi że jest to wszystko to samo jakościowo czy jeden jest lepszy od drugiego?

 

O co tutaj chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
się mówi że jest to wszystko to samo jakościowo czy jeden jest lepszy od drugiego?

 

Oczywiście, wszystko jest wszystkim.

Różnice wynikają z myśli, które myślącego tworzą

i to on widzi różnice, ale normalnie wszystko jest wszystkim,

tak jakościowo, jak ilościowo, zakładając,

że ilość nie tworzy zbyt wielkiej różnicy między jakością, a - z drugiej strony -

brakiem jakości, co - rzecz jasna - skutkuje ilością jakości,

a wtedy jeden gorszy może być lepszy od dwóch lepszych i odwrotnie,

bowiem wszystko jest, jak jest - po staremu: raz lepiej, raz gorzej.

 

 

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, wszystko jest wszystkim.

Gdyby kolega pytajacy nie zrozumial, to kolega Gerard wyrazil uwagi kosmo- i ontologiczne. Zapewne sugerowal sie trescia i forma pytania, ktore mogze byc interpretowane wieloznacznie.

Natomiast jesli sprowadzic to pytanie tylko do prostego zagadnienia "osiolka pomiedzy dwoma zlobami", to zapewne znajda sie zwolennicy Agopa, kwestionujacy jakosc Mehmeta i na odwrot ;-)

Ja akurat sam sie sprytnie wylaczylem od pokus filozoficznych i karczemnych awantur prostym, ale niestety kosztownym sposobem - uzywam blach Istanbula tylko sprzed podzialu firmy, czyli tzw. modeli Pre Split (opatrzonych sygnatura Agopa i Mehmeta, choc pewnie sygnowala je na polecenie Mistrzow sekretarka, sadzac po jednolitym stylu podpisu):-D

Mysle jednak, ze w przypadku pozniejszych Agopow i Mehmetow "wszystko jest wszystkim", czyli wszystko jedno. Moze, zeby bylo weselej, prowokacyjnie stwierdze, ze Agopy lepiej wygladaja, a Mehmety lepiej brzmia, choc nie mam bladego pojecia, czy tak jest naprawde; mysle nawet, ze nie, a szczegolnie stylowo wygladaly stare Istanbule Mehmety, ktore mialy duzy napis "Istanbul" i bardzo maly dopisek "Mehmet";-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście gram na Agopach ale jaki jest podpis na tych talerzach sam nie wiem Muszę to sprawdzić. Kupiłem je jak wchodziły do Polski. Spodobały mi się ponieważ tak oldschoolowo wyglądały Ręcznie kute itp. Może też są jeszcze sprzed podziałów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest napisane "Agop" to już wiesz jakie masz :D

Na pre splitach było tylko logo "Istanbul" ew. opis serii, bez dopiska "Agop" czy "Mehmet"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już kumam Czyli te stare nie miały napisu Agop wcale. Tylko zastanawiam się skąd je macie bo jak tylko Istanbul weszły do Polski to od razu były to Agopy. ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze blachy Istanbul z zielonymi literami. To musi być rzadkość. Może ktoś zrobić zdjęcie takiej pre split jak posiada?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!

oczywiscie ja posiadam, ale jeszcze bardziej oczywiscie nie mam zdjec (a moze mam, ale gdzie, gdzie...?), mimo ze juz mam smartfona. Trudno stare nawyki wyplenic. Bywalcy tego Forum wiedza cos o tym ;-)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak to z tymi blachami jest Mają jakiś lepszy dźwięk. Fajnie bo wizualnie są trochę kolekcjonerskie. Ciekaw jestem czy też brzmią jakoś kolekcjonersko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...