Skocz do zawartości
Rift

Strojenie Centralki

Rekomendowane odpowiedzi

Mam wrażenie, że przydałoby się znowu nastroić centralę. Dawno tego nie robiłem i nie pamiętam w sumie jak to leciało. Mam 22" Pearl Exporta. Naciągi Evans Emad II i Remad z dziurą. Jaka jest zależność pomiędzy uderzanym i rezo naciągiem? Który powinien być nastrojony wyżej, żeby brzmienie centralki Nas zadowalało. Może inaczej :

Jakie są kolejne etapy strojenia?

 

-odkręcić wszystkie śruby na maxa

-dokręcić siła palców

-Wcisnąć naciąg kciukiem i dokręcać śruby aż znikna fałdy?

-pół obrotu na kazdej śrubie? potem ew dokręcić jeszcze?

-lecieć po przekątnych?

 

Coś w tym stylu?

Przydadzą się oczywiście wszelkie linki i pomocne filmiki. Wiem, że jest naście czy dziesiąt sposobów strojenia centralki, ale i tak chcę sprawdzić jak Wy to robicie i może dowiem się czegoś nowego. Za mocno centralki to też lepiej nie stroić, bo szybciej naciąg uderzany pójdzie, nie :) ?

Pozdro i dzięki za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za mocno centralki to też lepiej nie stroić, bo szybciej naciąg uderzany pójdzie, nie ?

W przypadku Emadów to naciąg "pójdzie" jak je za słabo naciągniesz - odklei się kieszeń na tłumiki piankowe . A poza tym z flaka uderzanego nie będziesz miał brzmienia .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kręcić śrubkami centrali . I przeszukać forum - kilka zdań na ten temat padło .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym urywaniem kołnierza tłumiącego to bym tak nie przesadzał bo mam identyczną centralę z identycznymi naciągami jak kolega założyciel tematu i od 3 lat ten sam naciąg nastrojony na flaka zaczął cośtam tracić dopiero niedawno.

 

Swoja centrale mam wystrojoną tak: stawiam frontem do podłogi i luzuje uderzany, dokrecam palcami, potem pięść na środek i kręcem do zniknięcia fałdek. Czasami sprawdzam głuchy dźwiek przy śrubach. Koniec. Front już na stojącej centrali w miarę równo i nieco wyżej, dźwięk sprawdzam uderzając pałeczką o membranę (czy przy każdej śrubie jest taki sam). Poza tym mam jeszcze dwuosobowy bojowy koc w srodku który dotyka przedniego i uderzanego naciągu. Dostaję krótki niski punch który świetnie brzmi pod mikrofonem. Centrala w tym wypadku na tych naciągach to IMO najlepiej brzmiacy element zestawu. Jedyne co mi nie gra(ale nie chce mi sie eksperymentować żeby to zmienić), to to że uderzany naciąg strojony na flaka daje kiepską reakcję bijaka(nie odbija się on tak "żwawo" jakby odbijał się od mocniej napiętej membrany), jednak to kwestia przyzwyczajenia, jeśli ktoś miał wcześniej solidnie napięty uderzany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dżawol: Wgl mi nie pomagasz. Najpierw piszesz, ze jeśli nastroję na flaka to nie bedzie brzmienia i się kieszonki odkleją. Nie powiedziałem nawet, że tak zrobię. Po prostu zadałem pytanie czy lepiej tak stroić czy nie...(upewniałem się)

A potem walisz zbędny komentarz "Przede wszystkim kręcić śrubkami centrali"-to ma mi pomóc? To na serio miało być śmieszne? Bo chyba nie zakumałem. Wyobraź sobie, że śrubki centrali zauważyłem ;]. Spotykałem podobne w werblu i tomach, więc o to akurat się nie martw.

 

 

Super! Wielkie dzięki rezik!:) Pomogła mi Twoja odpowiedź. Popróbuję sam w domu na spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co się tak gotujesz kolego ?!!

piszesz, ze jeśli nastroję na flaka to nie bedzie brzmienia

bo nie będzie . Gdybyś był bardziej kreatywny i zechciało Ci się poszukać , co inni piszą , tobyś się dowiedział , że uderzany flak , to próba robienia wielkiego bębna z mniejszego . W ten sposób nie wydobędziesz optymalnego brzmienia swojej centrali. I najlepiej samemu kręcić śrubami , by się o tym przekonać !

Wyobraź sobie, że śrubki centrali zauważyłem

Szkoda tylko , że nie chce Ci się nimi kręcić , tylko czekasz aż Panu Riftowi ktoś cudowny przepis na strijenie centrali na tacy do łóżeczka dostarczy. Ja to nazywam wygodnictwo i lenistwo oraz brak kreatywności . Nie miałbyś satysfakcji , gdybyś do czegoś doszedł sam , nie prowadzony jak dzieciak za rączkę ?

Dżawol: Wgl mi nie pomagasz

Bardzo mi przykro , chyba najblizsza noc nieprzespana ...Chciałem dobrze , a wyszło jak zawsze .

Na koniec mała dygresja . Po to jest forum , aby rozmawiać , pytać , pomagać . Ale również po to , aby wśród tysięcy tematów i wątków odszukać to , co nas interesuje , a zostało napisane np. rok temu . A zostało napisane bardzo wiele. Jeden poświęci trochę czasu na to i dowie się wszystkiego . Inny zaś założy nowy / stary / temat , bo po co się ma fatygować i czs tracić , skoro wielu forumowiczów "rzuci się na pomoc" , by nieborakowi na tacy cudowny środek na jego problem zapodać . Pan , panie Rift zaliczasz się do tej drugiej grupy .

Ps.

Aby dobrze nastoić bęben , trzeba kręcić śrubami . I tak jest , nawet jeśli tego nie zakumałeś . Owocnego kręcenia . Oby bęben brzmiał ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W centrali nie tyle chodzi o kręcenie śrubami, co o tłumienie membran 

(uderzana i rezonasowa)

Samo tłumienie powoduje już naciągnięcie trochę membran i kręcenie śrubami przed tłumieniem traci sens.

 

Centralę bardzo trudno jest nastroić pod mikrofon.

Sam się z tym bujam już bardzo długo.

Gotowe  tłumiki też mnie nie zadawalają.

Kocyki, ręczniki i ta cała prowizorka.

 

Opracowuje własny patent tłumienia 

tak aby nic nie latało a ilość i rodzaj tłumienia miał dobre parametry.

To jak z ringami na tomy i żelkami na werbel, bez tego to straszna lipa.

 

Zbliżam się do ideału ale wciąż nie jest to co bym chciał osiągnąc.

 

Naciąg z tłumikiem  Aquarian super kick i lipa.

Jak oni to robią?

 

Chyba na forum nikt tego nie potrafi zrobić. Każda centralka jest inna i każdy inaczej i czymś innym ją tlumi jak potrafi.

 

Może jest jakiś film jak oni to wszystko robią od podstaw aż do finału w studio.

Potrzebny jest zawodowy bębniarz który

już doszedł do wĺasnego patentu na stopę perkusji.

 

Wszystkiego nie da się ukręcić na equalizerze i kompresorach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rck,przede wszystkim zastanowić się pasuje co komu pasuje,patent na kanon stroju bębna basowego na pewno nie istnieje, tłumienie też zależy od preferencji,na pewno trzeba używać uszu śrub i metodą prób dążyć do pożądanego efektu.stroić jak każdy bęben i słuchać, przecież moja centralka nie musi brzmieć jak twoja, jedną wytłumisz drugiej pozwolisz wybrzmiewać.a z takich rzeczy które wiem"na pewno": naciąg uderzany uderzanym ale bardzo dużo zależy od rezonującego.tym bardziej kiedy używasz fabrycznie tłumionego naciągu uderzanego dwuwarstwowego z pierścieniem.z doświadczenia wiem że ten uderzanym robi mniej roboty od rezonansowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega odgrzał kotleta :p

Mimo wszystko, jak ktoś szuka odpowiedzi- jak stroić centralkę, polecam ten filmik: https://youtu.be/FTdXOWKIQc4

Nawet zrobiłem sobie słoik wypełniony pisakiem,  który waży tyle samo co ten kattlebell, a wszystkie kocyki i poduszki poszły w kąt.

Jak twórca powiedział: less tuning, more playin'!

 

Serdecznie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...