Skocz do zawartości
pikacz

Metronom a koncerty/próby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem początkującym drummerem i od jakiegoś czasu irytuje mnie nieznajomość pewnych kwestii, które później mogą. się przydać, a raczej na pewno się przydadzą, dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc, mianowicie:

 

- co do cholery ciężkiej są triggery i czemu służą?

 

Z tego co wiem, a wiem na ten temat niewiele, triggery są obecne w perkusjach elektronicznych, zakładam, że trigger, to takie ustrojstwo, które wyłapaniu uderzenia, odgrywa określony sampel, np stopy. Czy tak faktycznie jest i do czego to służy w perkusjach akustycznych, kompletnie nie wiem, będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie mi tej kwestii...

 

- monitory.

Kompletnie nie wiem co to jest monitor. Wiem tylko tyle, że stosuje się je na koncertach.

Mam na ten temat zerową wiedzę, każda informacja na ten temat będzie dla mnie cenna.

 

-metronom.

Czym jest metronom, na całe szczęście wiem. Ale...

czy perkusiści na koncertach graja z metronomem, ustawionym w tempie utworu?

Skoro perkusista musi ustawiać ten metronom przed każdym utworem, to co jeśli utwór ma zmienne tempo? Czy w studio robi się tak samo? Gdzie jest odsłuch tego metronomu..?

 

 

Cóż, musiałem o to zapytać bo aż wstyd nie wiedzieć. Z góry serdeczne dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Monitory na scenie to po prostu odsłuchy. Na dużej scenie wokalista czy to perkusista mogą mieć problem z usłyszeniem reszty zespołu więc z konsolety leci im do ucha zmiksowany sygnał zespołu na kolumnie monitora.

 

Metronomu na koncertach raczej się nie stosuje, bo dobra sekcja gra jak metronom. Ale często aranż przewiduje granie z loopami i innymi podkładami.

W studio można zrobić wszystko włącznie z zagraniem jednej trioli w podziale 7/4.

 

Trigger perkusyjny odbiera sygnał z bębna i podaje go w formacie MIDI.

 

:badgrin: :roll: :lol: :idea: :shock:

Udostępnij tę odpowiedź