Rift Zgłoś Napisano 18 Lutego 2016 Witam Wszystkich drummerów! Planuję zacząć nagrywanie własnych coverów na perkusji. Wiem, że potrzebuję do tego dobrego sprzętu i dlatego chciałbym Was zapytać od kupna czego zacząć? Nie jestem specem od elektroniki, ale z tego co wiem powinienem kupić mikrofony, interfejs, kamerki. To wszystko, czy o czymś zapomniałem? Oczywistą sprawą jest komputer na którym wszystko ładnie posklejam, dopracuje etc. w jakimś programie. Teraz pomówmy o cenach tegoż niezbędnego sprzętu do nagrywania bębnów: mikrofony- myślałem nad czymś porządniejszym, stawiam na jakość a nie na cenę, dlatego możecie napisać mi co jest warte uwagi, jakich mikrofonów używacie, na co zwrócić uwagę? W jaką liczbę mikrofonów się wyposażyć? werbel, trzy tomy, stopa- czyli 5. Jak wygląda sprawa z talerzami? Osobny do hi hatu, crasha i ride'a? Widziałem już nieraz, że używane są takie stojące nad zestawem łapiące dźwięki wszystkich talerzy... Interfejs- chciałbym nagrywać swoją perkę w wygłuszonym garażu jednak nie tylko. Ćwiczymy tam z zespołem, więc fajnie by było mieć możliwość nagrania całego zespołu a nie tylko perkusji. Jakie funkcje interfejsu będą przydatne? ile wejść itp. Nie znam się niestety na cenach więc możecie dawać propozycje tych lepszych droższych, wyższej półki. Pieniądze są-ale co z tego jeśli nie wiem co kupic ;p. Kamerki-planuję kupić kilka, na statywach zeby nagrywały mnie z góry, przodu, od boku i z tyłu. Potem ładnie można wszystko zgrać po nagraniu intrumentu(np. przejscie ze zwrotki na ref itp -nadaje to takiej dynamiki). Z góry dzięki za wszelką pomoc! Pozdrawiam :) Doczytałem, że w moim przypadku najlepszym rozwiązaniem byłby interfejs wielokanałowy z 8 wejściami (stopa, werbel, 3 tomy, hi hat i dwa overheady) lub wielokanałowy z wejściami cyfrowymi zeby rozszerzyć w razie potrzeby przez ADAT o kolejne dodatkowe wejścia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadoch Zgłoś Napisano 18 Lutego 2016 Mikser :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rift Zgłoś Napisano 19 Lutego 2016 Coś więcej ? :D Proszę rozwinąć myśl. Po co jak dlaczego mikser etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek2000 Zgłoś Napisano 21 Lutego 2016 Mikser (jeśli nie cyfrowy) będzie tutaj słabym rozwiązaniem, więc drogi dadochu nie mieszaj koledze w głowie. Najlepiej sprawdzi się interfejs audio- na bębny, początkowo 8 kanałów starczy. W zależności od komputera należy wybrać interfejs ze złączem usb/firewire lub thunderbolt. Dla późniejszej możliwości rozszerzenia powinien mieć złącza adat. Dzięki nim będzie można rozszerzyć liczbę wejść samego interfejsu. Generalnie jeśli chodzi o firmę to jakościowo nie schodził bym poniżej RME, focusrite, motu, presonus. Wyższe modele do celi coverowych mijają się z celem. Od siebie polecam Focusrite scarlett 18i20 - ma fajne preampy, intuicyjne oprogramowanie i jest stabilny - nigdy mi się nie wysypał. presonus 1818 ma do tego podstawowe efekty. Jeśli chodzi o mikrofony- jest wiele modeli majków różnych firm - jakościowo i brzmieniowo wszystkie będą dobre - różnić się będą brzmieniem i technicznymi parametrami. Mam na myśli mikrofony pokroju Audixa D6 czy shure beta 52a. A więc Do stopy najpopularniejsze są beta 52, audix d6, ev nd 868, sennheiser e602/902. Werbel SM57, audix i5 Tomy sennheiser e604/904, beta 56, akg d40, audix d2/ d4 overheady - oktava mk 012, shure sm 81 Oczywiście to są tylko przykłady mikrofonów które na pewno zrobią dobrą robotę. Oprócz nich jest wiele innych świetnych mikrofonów. Podałem tylko przykłady- reszta zależy od osobistych preferencji. ponadto aby rozpocząć nagrywanie musisz pamiętać o równie ważnych rzeczach takich jak kable, statywy - często pomijane a też nie mało kosztuje. Ze statywów świetne są marki Stim. markowe kable na wtykach np neutrika nie będą sprawiać problemów. Do tego potrzebne jest oprogramowanie Daw - jeśli chcesz być uczciwy - niektóre słono kosztują. Na początek i nie tylko polecam Reapera - to świetny program. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rift Zgłoś Napisano 22 Lutego 2016 Super!!! Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Teraz mam nakreślony obraz tego czego potrzebuję do nagrywania. Zagłębię się w ten temat bardziej i poszukam odpowiedniego sprzętu. Jeszcze raz dzięki i pozdro! :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
msdrum Zgłoś Napisano 10 Marca 2016 Polecam bardzo mało znane w Polsce mikrofony firmy CAD (prod. USA). Świetny stosunek jakości do ceny. KBM 412 - do centrali TSM 411 - tomy ICM 417 lub GLX 1200 overhead Bardzo dobrze sprawdzają się w studio jak i na koncertach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JoJo.17 Zgłoś Napisano 10 Marca 2016 To teraz powiem coś od siebie jako ktoś to ma styczność dosyć częstą z nagrywaniem garów: Po pierwsze: mikser analogowy to dobre rozwiązanie pod warunkiem że ma dobre preampy i możliwość nagrywania wielośladowego po USB. Przecież i tak nagrywa się surówki a obróbkę robi się w programie bo nie widzę sensu nagrywania po EQ skoro potem może jednak czegoś brakować co się wycięło i wtedy się już tego nie doda bo będzie kibel. Zestaw który w zupełności wystarczy Ci do nagrywania garów jest zestaw Shure PGDMK6, który czasami używany ludzie sprzedają za dobre pieniądze. do tego dwa Shure SM58 do werbla i jakaś pojemność do hihatu (może być taka sama jak w zestawie pgdmk6) - no chyba że masz bardzo rozbudowany zestaw. Fajnym motywem jest podstawienie pod sam naciąg stopy z przodu starej małej kolumny jak np od kina domowego czy coś i podpięcie do jej wejścia dwóch kabli z drugiej strony zriobiony xlr czy jack - kolumna działa wtedy jak mikrofon troche i nagrywa specyficzny bass który potem można wmiksować z fajnymi efektami. Kolejną rzeczą są ambienty ale na to są też fajne może trochę sztuczne patenty. Do tego wiadomo musisz mieć statywy, przyzwoite kable, większe pomieszczenie, no i przede wszystkim żaden sprzęt nie pomoże jeśli masz źle nastrojony zestaw, stare naciągi, złe odległości między każdym przetwornikiem a bębnem lub między bębnami i źle ustawione mikrofony. Składowych jest bardzo dużo. Z oprogramowania polecam Samplitude. Kiedyś był jakiś stary dołączony do Estrady i Studio myślę, że zupełnie by wystarczył Co do samych technik nagrywania to zapraszam na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simonoc Zgłoś Napisano 8 Kwietnia 2016 W temacie audio interface, to jezeli chcialbym zejsc ponizej RME, focusrite, motu, presonus to co proponujcie prostego i latwego w obludze? Cos w polowie drogi pomiedzy telefonicznym dykktafonem, a tymi rzeczami wyzej do czego mozna kilka mikrofonow podpiac. Dzieki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aldi Zgłoś Napisano 8 Kwietnia 2016 Już nigdzie nie trzeba schodzić poniżej. Wystarczy obserwować aukcje i trochę poczytać o sprzęcie, który ma się obsługiwać. Jeśli się tego nie robi w dzisiejszych czasach to znaczy, że nie jest się muzykiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simonoc Zgłoś Napisano 11 Kwietnia 2016 Ewentualnie mozna zapytac na forum, ale jak widac zamiast pomocy mozna zostac ewentualnie"ometkowanym"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aldi Zgłoś Napisano 11 Kwietnia 2016 No bo tych tematów było mnóstwo. ZOOM podobno ma dużo możliwości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach