elektryk157 Report post Posted April 24, 2016 Witam, odkąd zająłem się na poważnie ćwiczeniem wprawek na werbel, zauważyłem pewną rzecz. Otóż jakich pałek bym nie używał, to słyszę (gram na padzie) różnicę w wysokości dźwięku wydawanego przez pałkę podczas uderzenia. Strasznie mnie to irytuję bo mam wrażenie że którąś z rąk wtedy gram jakby nie do końca równo, jakby nie z tą samą głośnością. Czy to wina jakości wykonania pałek, czy tak ma być i po prostu nie ma idealnej pary pałek ? W chwili obecnej używam Pałek Vater Super Jazz Hickory Quote Share this post Link to post Share on other sites
lordmisior Report post Posted April 24, 2016 A jak zamienisz pałki "z ręki do ręki", to czy coś się zmienia ;-) ? Czy prawa nie "brzmi" niżej? ( zakaladajac, że jesteś praworeczny). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seth Report post Posted April 24, 2016 Niekoniecznie wina pałek, zwłaszcza, że zauważasz to przy każdych, może być to też Twoja wina ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Friq Report post Posted April 25, 2016 Też tak miałem i wyszło mi że pałka np. prawej ręki uderzała w pad pod innym kątem niż pałka lewej ręki. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andrew Report post Posted April 25, 2016 Jesteś początkujący,wiec zapewne słabszą ręką uderzasz słabiej/pod innym kątem stąd różnica,nie zwalaj winy na niewinne pałki ;) tylko ćwicz bardziej słabszą rękę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Scorpio Report post Posted April 25, 2016 nie przejmuj się. Przecież pałka to kawałek drewienka, ma swój dźwięk. Cichszy i miększy pad osłabia ten efekt. Może wypróbuj aluminiowe pałki, ale po prostu trzeba się przyzwyczaić. Ja też tak miałem, że mnie to denerwowało. Koledzy piszą, że to zależy od kąta itp. ale ja po prostu słyszę dźwięk pałki a różnice - aż do irytacji - bardzo wyraźnie. Przekładania pałki nic nie daje - pałki się zamieniają i dźwięki są tylko "zamienione miejscami". Po jakimś czasie poddałem się i udaję, że tego nie ma. Możesz się bawić w kupowanie wielu pałek i dobieranie ich wysokością dźwięku, ale to bez sensu, zmienia tylko w przypadku pada lub twardych nawierzchni. Na naciągu problem znika zupełnie, w zasadzie bez względu na dynamikę. Może ucho przy supercichym nawet graniu nastawia się na odbiór dźwięku membrany a nie drewna. Nie wiem. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
bua Report post Posted April 25, 2016 Każda pałka ma swój dźwięk. Jeśli pałki nie są idealnie sparowane, to na padzie słychać, że jedna jest wyższa, druga niższa. Jeżeli po zamianie rąk wciąż ta sama pałka brzmi Ci wyżej niż ta druga, to po prostu tak brzmią i nic z tym nie zrobisz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektryk157 Report post Posted May 1, 2016 Dzięki za pomoc, kolega lordmisior ma racje, prawa zawsze brzmi niżej, nawet przy zamianie pałek, wyglądałoby na to że to wina lewej ręki, po prostu uderza inaczej niż prawa. Zatem czy ktoś może zna jakieś specjalne ćwiczenia, które by "nauczyły" lewą rękę to co potrafi prawa, czy jechać cały czas ze zwykłymi wprawkami aż do skutku ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seth Report post Posted May 1, 2016 Ja jak zwykle do porzygania polecam Stick Control :D W miarę wolno i skupiaj się właśnie na tym, żeby uderzenia brzmiały możliwie podobnie :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektryk157 Report post Posted May 1, 2016 Seth, żartujesz sobie ze mnie ? :razz: ze Stick control się "nie rozstaje" ;) Co do uderzeń, zacząłem się uczyć chwytu francuskiego i zauważyłem że ta różnica już nie jest taka duża, co prawda, ze względu na lewą rękę idzie mi to topornie, a max speed jaki udało mi się osiągnąć to 80 bpm (przy dwójkach ledwo 60 :-( ) ale póki co, po tygodniu, dzień w dzień, po co najmniej 30 min jeszcze mi się (o dziwo) nie znudziło. Zaprzyjaźniłem się z padem i metronomem i mimo tych wszystkich monotonnych ćwiczeń ze Stick Control jeszcze mam ochotę się uczyć. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Seth Report post Posted May 1, 2016 Jeśli ósemki w 80bpm to Twój max, a ćwiczysz to już jakiś czas, to trochę nie halo, coś musisz robić nie tak, ale wydaje mi się, że po prostu nie wykorzystujesz odbicia tak jak należy. Co do tego chwytu francuskiego to osobiście nie polecam, imo najlepiej ogarnąć normalne granie po amerykańsku, a potem kombinować inne techniki. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
elektryk157 Report post Posted May 2, 2016 Seth, 80 bpm chwytem francuskim, jak gram "dowolnym" to spokojnie ciągnie więcej.Tak poważnie to ćwicze od tygodnia, wcześniej to była tylko jakaś tam zabawa bez dbałości o technike i regularność ćwiczeń. [ Dodano: 02-05-2016, 09:03 ] A co do chwytów to właśnie zgłupiałem. Teraz to już nie wiem jakim mam grać żeby było dobrze, myślałem że to właśnie francuski jest najlepszy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marcin3m Report post Posted May 2, 2016 W chwycie francuskim uderzenia generowane są przede wszystkim z palców, można tak ćwiczyć stick control ale później, jeżeli zaczynasz naucz się uderzać najpierw nadgarstkiem czyli chwyt american lub german. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dżawol Report post Posted May 3, 2016 Witam, odkąd zająłem się na poważnie ćwiczeniem wprawek na werbel, zauważyłem pewną rzecz. Otóż jakich pałek bym nie używał, to słyszę (gram na padzie) różnicę w wysokości dźwięku wydawanego przez pałkę podczas uderzenia. Czy to wina jakości wykonania pałek, czy tak ma być i po prostu nie ma idealnej pary pałek ? W chwili obecnej używam Pałek Vater Super Jazz Hickory 1 To nie wina pałek , wszak pałki topowe / a Twoje do takich należą / są parowane co do wagi , wymiarów i dżwięku przez siebie wydawanego . 2. Pady w różnych miejscach na swej powierzchni , mogą dawać różną wysokość brzmienia . 3. Siła uderzenia na padach może dawać odczucie niższego /mniejsza moc/ i wyższego /silniejsze uderzenie/ dzwięku. Moim zdaniem szukaj "winy" nie w rzeczach martwych , a u siebie . Wiedz również o tym , iż pad to nie instrument . Pożycz , a najlepiej kup jakiś niedrogi , rozsądny werbel , a on nieporównywalnie lepiej , niż pad zweryfikuje Twoje wątpliwości i umiejętności . A poza tym będzie tym prawdziwym bębnem . Pad , padem , ale przede wszystkim - werbel . Quote Share this post Link to post Share on other sites
bua Report post Posted May 4, 2016 1 To nie wina pałek , wszak pałki topowe / a Twoje do takich należą / są parowane co do wagi , wymiarów i dżwięku przez siebie wydawanego .O ile w tym przypadku to rzeczywiście nie jest wina pałek, o tyle super topowe sparowane pozaziemską technologią pałki potrafią brzmieć po sekundzie. Takie życie. Quote Share this post Link to post Share on other sites