Jump to content
jaworki7

tremolo w etiudzie

Recommended Posts

Tremolo jest to sposob artykulacji ktory jako jedyny pozwala wydobyc dzwiek legato jesli chodzi o perkusje. Wiec jak kolega wyżej napisal nic nie oddzielamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. w Stick Controlu na str. 12 właśnie taki zapis oznacza "zagranie z przerwą" w odróżnieniu od "zagrania bez przerwy" oznaczonego łukiem. Pewnie stąd się wzięło pytanie użytkownika jaworki7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Michals, jak nie ma łuku, gra się BEZ PAUZY. Natomiast jeśli jest łuk, wtedy gra się również BEZ PAUZY, ale dodatkowo tremolo wydłuża się również o wartość kolejnej nuty, która jest połączona łukiem.

Czyli np. w przykładzie który podał Jaworki7 gdyby tam był łuk, wtedy tremolo należałoby przeciągnąć jeszcze na tą ósemkę w drugim takcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

f551a9357097f783.jpg

 

W takim razie, Panie ted354, czym się różni tremolo w drugim takcie pierwszego przykładu od tremola w trzecim i czwartym takcie? I czy w drugim przykładzie pierwsza 16 trioli powinna być zagrana tremolem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może Was pogodzę, pisząc, że to zależy od książki. jaworki7, może masz w tej książce na początku napisane, jak oni to traktują? Napisz, co to za książka, może po autorze uda się dotrzeć, o którą konwencję chodzi.

Można też napisać w tonie starego cwaniaka dającego dobre rady: naucz się i tak, i tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie jaworki7, w Twoim przykładzie nuta po łuku też jest w tremolo. Wynika to z tej falującej linii :) i to ona określa dokąd trwa tremolo. Że bez przerwy (w drugim takcie)? OK. Ale jak autor zapisałby to samo, tylko z przerwą? Chyba, że w d... ma takie niuanse i grajta jak chceta. Takie niuanse raczej nie stanowią o charakterze utworu.

Jak jest grana nuta po łuku jak nie ma tej "fali" na górze można zobaczyć w "Crazy Army" Steva Gadda. Tu są nutki a nagranie na Youtube znaleźć można.

 

 

 

ac8addf8b7d2860fm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale jak autor zapisałby to samo, tylko z przerwą? Chyba, że w d... ma takie niuanse i grajta jak chceta. Takie niuanse raczej nie stanowią o charakterze utworu.

byłaby zapisana pauza

Jak jest grana nuta po łuku jak nie ma tej "fali" na górze można zobaczyć w "Crazy Army" Steva Gadda. Tu są nutki a nagranie na Youtube znaleźć można.

ale tu akurat są 7 stroke rolls a nie tremolo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale tu akurat są 7 stroke rolls a nie tremolo ;)

 

 

No tak, czyli tremolo stroke roll :) Najważniejsze żeby fajne Wrrrr wyszło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale tu akurat są 7 stroke rolls a nie tremolo ;)

 

 

No tak, czyli tremolo stroke roll :) Najważniejsze żeby fajne Wrrrr wyszło :)

Tylko,że właśnie jest różnica,bo zwykłe tremolo nie musi mieć określonej liczby uderzeń,natomiast 7 stroke roll mówi dokładnie o 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open Roll - dwójki

Closed Roll - tremolo

 

i też wtedy wybierasz, którą techniką zagrasz. To jako dodatek :)

 

[ Dodano: 20-05-2016, 22:41 ]

A tremolo z drugiego taktu ma się skończyć na raz ósemką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rowniez uważam ze powinno sie skonczyc na osemce bez zadnej pauzy, mnie przynajmniej tak uczono w szkole. Ale jak widac sa rozne sposoby interpretacji tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzystając z okazji, że John R. Beck zawitał do Bydgoszczy, postanowiłem zapytać go o te łuki w tremolach - tak ogólnie: co na to historia, co na to różne miejsca świata itd. Odpowiedział mniej więcej, że jeśli to są nuty do grania z innymi muzykami, to to, czy przy braku łuku będzie pauza czy nie, zależy po prostu od tego, jak będzie lepiej pasowało do utworu, czyli od kontekstu. Opowiadał też, że np. podwójne przednutki można grać na wiele sposobów w zależności, czy to jest utwór na orkiestrę, na 777 werbli w paradzie po ulicach itd. Generalnie hołduje zasadzie "nie wszystko jest w nutkach napisane, graj to tak, jak czujesz i tak, żeby pasowało; albo tak, jak każe dyrygent".

 

Taka odpowiedź potwierdza, że w wypadku wprawek trzeba uważnie sprawdzić, co dany autor konkretnego ćwiczenia miał na myśli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...