Bhaal Zgłoś Napisano 15 Kwietnia 2009 Dzięki za rady.... Na tomy wezmę jednak Pinstripe Centrala wybór pada na Powerstroke 3 albo Aquarian SK II Werbel wziął bym Ambassadora, ale póki co mam metalowy i chcę coś dzięki czemu metaliczna barwa będzie odzywać się mniej. Teraz raczej będę myślał nad Evans Genera HD Dry Coated i Power Center Reverse Dot. Tylko powiedzcie mi czy power center też posiada tłumik bo mojemu werblowi to raczej potrzebne, a i myślę, że raczej będę nisko stroił. Natomiast ciągnie mnie, żeby sprawić sobie na floor tom Pinstripe Ebony, tylko, że jest dość drogi :mad: a wolałbym nie żałować potem tego wyboru. Ma ktoś takiego? Jak on się spisuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DxC Zgłoś Napisano 15 Kwietnia 2009 Tą metaliczą barwę będzie ciężko wyeliminować. Przychdzi mi w tej chwili na myśl werblowy Powerstroke 3 z kołnierzem tłumiącym ale nigdy nie próbowałem. Power Center Reverse Dot to chyba odpowiednik Remo CS i wydaje mi się, że takie naciągi chyba podkreślą barwe metaliczą choć też nie mam pewności. Gram też na metalowym werblu i używam Remo Emperor X. Przy odpowiednim strojeniu można w pewnym stopniu wyeliminować metaliczny dźwięk, a to dzięki temu, że Emperor X to jest najgrubszy naciąg na werbel. Można powiedzieć, że przy odpowiednim strojeniu może troche "zabić" naturalne brzmienie werbla. Ja stroje go jak większość na "deche". Góra na maksa ile śruby wytrzymają ;) a rezonans i sprężyny w miare luźno. Emperor X na werblu używają tacy perkusiści jak Jason Bittner, Joey Jordison, John Tempesta czy Ray Luzier. Ostatnio miałem okazje zagrać z zespołem jak support przed Hunterem i Daray (Dimmu Borgir, Hunter, ex-Vader) też używa na swoim miedzianym werblu Emperor X'a. http://hunter.art.pl/index.php?option=com_zoom&Itemid=120&page=view&catid=34&PageNo=1&key=11&hit=1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bhaal Zgłoś Napisano 15 Kwietnia 2009 Tylko, że mi się wydaje, że wolę stroić nieco niżej. Lubię brzmienie werbla takie bardziej stukające niż strzał. Coś w tym tym stylu O ile dobrze myślę to jest to niski strój, chyba, że źle myślę to mnie popraw ktoś. Takiego naciągu używa perkusista Watain'a http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=116641082&albumID=1237295&imageID=13168678 Jedyne co potrafię stwierdzić, że to Remo :P A co sądzicie o REMO - Powersonic Bass http://perkusje.com/0,2206,powersonic-bass-clear-20.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morthias Zgłoś Napisano 15 Kwietnia 2009 Jesli szukasz brzmienia zwartego, z klikiem i do ostrej muzyki, to polecam tak (uderzany/rezo): Centrala: Aquarian Superkick II / Aquarian Regulator Tomy: Remo Pinstripe/Remo Ambassador Werbel: Remo Emperor X (ale to naciag do hardkoru i trzeba w niego mocno walnac) lub Remo Powerstroke/Remo Ambassador Snare Side. Na tym powinienes uzyskac satysfakcjonujace brzmienie do takiej muzy. ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirter Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 A co byś powiedział na Remo Powersonic? Posiadam tenże wynalazek i cenię sobie bardzo. Szczególnie przy twinie spisuje się świetnie. Można go nastroić w bardzo szerokim spektrum. Do tego posiada bogate możliwości tłumienia fabrycznego. Polecam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bhaal Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 Dość poważnie się nad nim zastanawiałem, ale sporo komentarzy mnie trochę uprzedza co do niego. http://drumcenter.pl/product.php?id=4200_Remo-Powersonic-Clear-22 Natomiast opis konsultanta DC jest dość zachęcający do wyboru "jest to naciąg o twardym, punktowym ataku i bardzo krótkim wybrzmieniu, przez co nie straci selektywności. Nie wymaga dodatkowego tłumienia centralki, tak , jak byłoby to raczej konieczne w wypadku Pinstripe i Powerstroke." Ogólnie to od tych wszystkich opcji i różnych zaleceń co do naciągu na centralę to już sam nie wiem czego chcę :roll: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bloodybear Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 Co tu dużo gadać - powersonic to odzywa Remo na EMADA :) i EMAD lepszy. :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yasiex Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 Odzywa? Odezwa chyba. A odezwa owszem. Ale odpowiednika emada 1 u remo nie kojarze... Power sonic jak wiadomo 2ply. Dobrze mówię? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bloodybear Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 Powersonic to polaczenie emad1 i 2 - poczytaj :) i samo remo sie przyznaje ale im to nie wyszlo, a nie prawda ze w emadach cos odpada - trzeba je wysoko stroic :) zeby kieszen byla mocno naciagnieta i wszystko bosko :) a Powersonic to moim zdaniem porazka. Nie udana proba dorownania naciagam z mozliwoscia wytlumienia Evansa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
barteque Zgłoś Napisano 16 Kwietnia 2009 ale po co kombinować, SK2 jest sprawdzony i świetny, każdy jego posiadacz twierdzi że jest boski, a przynajmniej Ja nie spotkałem się z jakąkolwiek niepozytywną opinią na jego temat. Kosztuje porównywalnie a moim zdaniem brzmi ładniej niż Emad2 i na pewno nic z niego nie odpadnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
behemociarz Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 Jak dla mnie najlepszymi naciągami do ciężkich brzmień są: Tomy/floortomy: Remo Emperor Centrale: Evans Emad Werbel: Evans HD Dry Genera 2, Remo Ambassador/CS. Ja takie polecam, bo sam mam je wypróbowane, Nie zmieniłbym ich już na nic innego. Pozdr.;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DxC Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 Jeśli chodzi o Powersonic'a to też miałem go kupować ale poradziłem się ludzi na oficjalnym forum Remo i doradzili mi jednak Powerstroke 3. Z moich obserwacji wynika też, że niewiele rockowych i metalowych perkusistów grających na naciągach Remo zamienia swoje Powerstroke 3 na Powersonic. Pamiętam, że w momencie wprowadzenia werblowego Emperor X mogliśmy zauważyć rewolucje w świecie rocka i metalu ponieważ niemal każdy perkusista używa ich w tym momencie. Myślałem, że podobnie będzie z Powersonic'iem. A jednak rewolucji nie było i tacy perkusiści jak Mike Portnoy, Lars Ulrich, Joey Jordison czy Jason Bittner (oraz dziesiątki innych) wciąż używają na centrali Powerstroke 3. Nie wiem co jest tego przyczyną bo styczności z Powersonic'iem nie miałem. a nie prawda ze w emadach cos odpada - trzeba je wysoko stroic zeby kieszen byla mocno naciagnieta i wszystko bosko Nie każdy lubi stroić swoje centrale wysoko. Ja np. jak sporo perkusistów metalowych mam centrale niemal zestrojone na flaka i używam sporo wytłumienia. Wiem, że luźnie naciągi w centralach lubia mieć też tacy perkusiści jak np. Derek Roddy, Mike Portnoy czy Chris Adler. Więc według mnie przekreśla to uniwersalnoś EMADa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bhaal Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 No Ja właśnie też stroję tak flakowato centralę więc EMAD odpada. Kupię albo Aquariana SKII albo Powerstroke 3.... chociaż jakoś ciągnie mnie, żeby cały zestaw naciągów zaopatrzyć w REMO jak tak podglądam perkusistów kapel, które słucham. Tylko jaki dobrać rezo do PS3? Werbel Emperor X albo PS3.... chociaż może dobrym rozwiązaniem było by dla mnei Powerstroke X. To jest chyba coś pomiędzy tymi dwoma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DxC Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 chociaż jakoś ciągnie mnie, żeby cały zestaw naciągów zaopatrzyć w REMO jak tak podglądam perkusistów kapel, które słucham. Ja też jestem zwolennikiem zasady jedna firma naciągów, jedna firma blach. ;) Werbel Emperor X albo PS3.... chociaż może dobrym rozwiązaniem było by dla mnei Powerstroke X. To jest chyba coś pomiędzy tymi dwoma. No Powerstroke X to chyba coś pomiędzy. Nie miałem jednak styczności z kimś kto na tym gra lub grał. Jeżeli chodzi o PS3 werblowy to jest też taka wersja z kropą wzmacniającą. Być może werblowy PS3 dzięki kołnierzowi tłumiącemu usunię to metaliczne brzmienie werbla jednak nie mam pewności. Tylko jaki dobrać rezo do PS3? Najpopularniejszy rezo do PS3 to Powertroke 3 Ebony. http://www.perkusje.com/0,1647,ebony-powerstroke-3-w-dynamo--naciag-frontowy-22.html Jednak sporo kosztuje. Ja jeśli wymieniałbym rezonans do centrali to chyba kupilbym zwykłego Ebony Ambassadora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
NervGal Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 No Powerstroke X to chyba coś pomiędzy. Nie miałem jednak styczności z kimś kto na tym gra lub grał. Nie jestem pewien, ale chyba DfA miał ten naciąg, przejrzyj jego temat (jeszcze z czasów Olympica) i ew. uderz na gadu czy coś tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mackowiak Zgłoś Napisano 17 Kwietnia 2009 Mackowiak, jak sie umie stroic, to nie ma zadnego "duuuum", tylko nawet na zupelnie niewytlumionej centrali da sie uzyskac ladny punkt. Trzeba po prostu troche nad tym posiedziec. Więc po co zawodowcy tacy jak np Portnoy tłumią centralę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DxC Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 Więc po co zawodowcy tacy jak np Portnoy tłumią centralę ? Z pewnością dla lepszego brzmienia. Ja sobie nie wyobrażam nawet jak można grać na niewytłumionej centrali. Mam centrale 22x14 i nawet ona wymaga sporo tłumienia. Tu strojenie nie ma nic do rzeczy. Niwytłumiona centrala nie brzmi punktowo. Może niektórzy perkusiści wolą takie centrale ale ja uważam, że do takiej muzyki jak rock, metal, pop czy funk wytłumiona centrala to podstawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
militarius Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mackowiak Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 więc pochwal się jak stroisz... naturalną każdą cechą naciągu jest to, że wybrzmiewa, im większa średnica bębna tym wybrzmiewanie jest dłuższe. http://www.youtube.com/watch?v=C_xGtmEM24s&feature=related polecam obejrzeć sobie ten filmik. oglądając inne filmiki tego gościa, wątpie, że nie umie on stroić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zalewa Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle. W odczuciu jednych punktowe brzmienie to co innego niż w odczuciu innych być może. Należy poruszyć dwie kwestie. 1. Czy chodzi o sam moment uderzenia, w sensie czy jest słyszalny klik, jakby ,,plastikowe'' mlaśnięcie? Takie ,,cuś'' można bez problemu uzyskać nie tłumiąc centrali, wystarczy odpowiedni naciąg i jakaś twardsza łata. (Jakiś twardy bijak dodatkowo jak ktoś lubi). 2. Czy chodzi o to powyższe plus długość wybrzmiewania i otwartość brzmienia? Ja odnajywanie brzmienia centrali interpretuje jako dobór naciągu i wyposażenie go + strojenie + wytłumienie. Nie tłumiąc centrali można mieć klik/nie mieć kliku+otwrte, okrągłe brzmienie+dłuższe wybrzmiewanie+ wysoka głośność+mniejsza selektywność przy szybkich uderzeniach. Jeżeli tłumimy centralke zazwyczaj zlikwidowanie kliku jest ciut trudniejsze. Zazwyczaj pojawia się naturalnie, chociaż też mozna sobie z tym poradzić. Tłumienie centralki podkreśla klik, dodatkowo wybrzmiewanie skraca się, brzmienie bębna staję się bardziej zamknięte, skupione, ale też cichsze. Ja osobiście tłumię poduszką w stylu Evansa i to wszystko. Uważam też że mówienie o tym jak ktoś tłumi centrale to nie umie stroić jest troche nie na miejscu. W takim razie znaczna większość zawodowców też tego nie potrafi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mackowiak Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 zalewa, dokładnie o to chodzi :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bloodybear Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 Nie do każdego stylu muzyki niewytłumiona centrala się nadaje, np. taki power metal - tutaj niewytłumiona centrala po prostu nie brzmi dobrze. Ja preferuję wytłumioną z fajnym punktowym "bangiem" :) takie "dygdygdygdygdygdyg". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DxC Zgłoś Napisano 18 Kwietnia 2009 No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle. Tu nie chodzi o strojenie. Po prostu naciąg bez wytłumienia drga i ciężko grać szybko stopą czy stopami. Poza tym jak ktoś jest zwolennikiem "flaczastego" strojenia to naciąg będzie produkował plask a nie punktowe brzmienie. Używam na centrali naciąg Powerstroke 3. Ważna jest też wygoda grania czyli preferencje dotyczące kontaktu bijaków z naciągiem. Ja nie lubie mieć odbica od naciągu. Lubie jak bijak wbija mi się w naciąg jak w poduszke. Sprężyny w stopie lubie mieć dość luźne. Ogólnie jestem zwolennikem im więcej wytłumienia w centrali tym lepiej. Lecz z powodu rozmiarów mojej centrali (22x14) ograniczam się do małej poduszki. Taki np. Portnoy wkłada całą kołdre do centrali. ;) [ Dodano: 18-04-2009, 15:29 ] Jak mówi Portnoy w tym filmiku wytłumienie służy uzyskaniu lepszego ataku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rashal Zgłoś Napisano 23 Maja 2009 Witam. Mam problem z doborem naciągów do basix neon fusion. Przeczytałem cały temat, ale dalej nie mogę się zdecydować. Zamierzam grać coś w stylu punk/rock/hard rock(więc metal odpada) . Na razie myślałem nad: Centrala: Remo Powerstroke 3 Clear/Evans Emad 2 Clear(ale czytałem że emad 2 szybciej się niszczy, więc może 1 bedzie lepszy?) Werbel: Remo Ambassador Coated/Evans EC-2 Coated Tomy:Remo Pinstrippe Coated/Remo Ambassador Coated//Evand EC-2 Clear I jeszcze pytanko, czy ogólnie lepiej mieć wszystkie naciągi tej samej firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bpetera Zgłoś Napisano 23 Maja 2009 Witam. Mam problem z doborem naciągów do basix neon fusion. Przeczytałem cały temat, ale dalej nie mogę się zdecydować. Zamierzam grać coś w stylu punk/rock/hard rock(więc metal odpada) . Na razie myślałem nad:Centrala: Remo Powerstroke 3 Clear/Evans Emad 2 Clear(ale czytałem że emad 2 szybciej się niszczy, więc może 1 bedzie lepszy?) Werbel: Remo Ambassador Coated/Evans EC-2 Coated Tomy:Remo Pinstrippe Coated/Remo Ambassador Coated//Evand EC-2 Clear I jeszcze pytanko, czy ogólnie lepiej mieć wszystkie naciągi tej samej firmy? Centrala: Ja mam powerstroke i polecam! Dleczego? Bo to bardzo wytrzymały naciąg o możliwości zarówno mocnego jak i flaczastego strojenia, który na pewno lepiej wybacza błędy złego strojenia niż emad (jak źle nastroisz emada to nacisk na pewne punkty kołniezu jest większy i możę sie rozedrzeć). Pozatym, dzięki właśnie tej uniwersalności i dużego zakresu stroju możesz wybrać sound taki jak Ci odpowiada, a w połączeniu z odpowiednią łatką uzyskasz szatana. Werbel: Remo Ambasador Coated (stare dobre i znane, warto mieć jakiś tłumik do tego) lub Evans Genera Dry (z kołnieżem tłumiącem, jedno warstwowy, świetrze przytłumia alikwoty, nie potrzeba tłumików, łatwo sie stroi) Tomy: Evans EC-2 (łatwo nastroić, likwiduje przydźwięki) Evans G2 (można naprawde dużo mięcha wyciągnąć, lecz trzeba dobrze nastroić) Remo Ambasador Coated (dźwięk poprostu Coated) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach