Skocz do zawartości
Qbol

Naciągi do ciężkich brzmień

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za rady....

Na tomy wezmę jednak Pinstripe

Centrala wybór pada na Powerstroke 3 albo Aquarian SK II

Werbel wziął bym Ambassadora, ale póki co mam metalowy i chcę coś dzięki czemu metaliczna barwa będzie odzywać się mniej.

Teraz raczej będę myślał nad Evans Genera HD Dry Coated i Power Center Reverse Dot.

Tylko powiedzcie mi czy power center też posiada tłumik bo mojemu werblowi to raczej potrzebne, a i myślę, że raczej będę nisko stroił.

Natomiast ciągnie mnie, żeby sprawić sobie na floor tom Pinstripe Ebony, tylko, że jest dość drogi :mad: a wolałbym nie żałować potem tego wyboru. Ma ktoś takiego? Jak on się spisuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą metaliczą barwę będzie ciężko wyeliminować. Przychdzi mi w tej chwili na myśl werblowy Powerstroke 3 z kołnierzem tłumiącym ale nigdy nie próbowałem. Power Center Reverse Dot to chyba odpowiednik Remo CS i wydaje mi się, że takie naciągi chyba podkreślą barwe metaliczą choć też nie mam pewności. Gram też na metalowym werblu i używam Remo Emperor X. Przy odpowiednim strojeniu można w pewnym stopniu wyeliminować metaliczny dźwięk, a to dzięki temu, że Emperor X to jest najgrubszy naciąg na werbel. Można powiedzieć, że przy odpowiednim strojeniu może troche "zabić" naturalne brzmienie werbla. Ja stroje go jak większość na "deche". Góra na maksa ile śruby wytrzymają ;) a rezonans i sprężyny w miare luźno. Emperor X na werblu używają tacy perkusiści jak Jason Bittner, Joey Jordison, John Tempesta czy Ray Luzier. Ostatnio miałem okazje zagrać z zespołem jak support przed Hunterem i Daray (Dimmu Borgir, Hunter, ex-Vader) też używa na swoim miedzianym werblu Emperor X'a. http://hunter.art.pl/index.php?option=com_zoom&Itemid=120&page=view&catid=34&PageNo=1&key=11&hit=1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że mi się wydaje, że wolę stroić nieco niżej.

 

Lubię brzmienie werbla takie bardziej stukające niż strzał.

Coś w tym tym stylu

O ile dobrze myślę to jest to niski strój, chyba, że źle myślę to mnie popraw ktoś.

 

Takiego naciągu używa perkusista Watain'a

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=116641082&albumID=1237295&imageID=13168678

Jedyne co potrafię stwierdzić, że to Remo :P

 

A co sądzicie o REMO - Powersonic Bass

http://perkusje.com/0,2206,powersonic-bass-clear-20.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli szukasz brzmienia zwartego, z klikiem i do ostrej muzyki, to polecam tak (uderzany/rezo):

 

Centrala: Aquarian Superkick II / Aquarian Regulator

Tomy: Remo Pinstripe/Remo Ambassador

Werbel: Remo Emperor X (ale to naciag do hardkoru i trzeba w niego mocno walnac) lub Remo Powerstroke/Remo Ambassador Snare Side.

 

Na tym powinienes uzyskac satysfakcjonujace brzmienie do takiej muzy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co byś powiedział na Remo Powersonic? Posiadam tenże wynalazek i cenię sobie bardzo. Szczególnie przy twinie spisuje się świetnie. Można go nastroić w bardzo szerokim spektrum. Do tego posiada bogate możliwości tłumienia fabrycznego. Polecam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dość poważnie się nad nim zastanawiałem, ale sporo komentarzy mnie trochę uprzedza co do niego.

http://drumcenter.pl/product.php?id=4200_Remo-Powersonic-Clear-22

 

Natomiast opis konsultanta DC jest dość zachęcający do wyboru

"jest to naciąg o twardym, punktowym ataku i bardzo krótkim

wybrzmieniu, przez co nie straci selektywności. Nie wymaga dodatkowego

tłumienia centralki, tak , jak byłoby to raczej konieczne w wypadku

Pinstripe i Powerstroke."

 

Ogólnie to od tych wszystkich opcji i różnych zaleceń co do naciągu na centralę to już sam nie wiem czego chcę :roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odzywa? Odezwa chyba. A odezwa owszem. Ale odpowiednika emada 1 u remo nie kojarze... Power sonic jak wiadomo 2ply. Dobrze mówię?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powersonic to polaczenie emad1 i 2 - poczytaj :) i samo remo sie przyznaje ale im to nie wyszlo, a nie prawda ze w emadach cos odpada - trzeba je wysoko stroic :) zeby kieszen byla mocno naciagnieta i wszystko bosko :) a Powersonic to moim zdaniem porazka. Nie udana proba dorownania naciagam z mozliwoscia wytlumienia Evansa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co kombinować, SK2 jest sprawdzony i świetny, każdy jego posiadacz twierdzi że jest boski, a przynajmniej Ja nie spotkałem się z jakąkolwiek niepozytywną opinią na jego temat. Kosztuje porównywalnie a moim zdaniem brzmi ładniej niż Emad2 i na pewno nic z niego nie odpadnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie najlepszymi naciągami do ciężkich brzmień są:

 

Tomy/floortomy: Remo Emperor

Centrale: Evans Emad

Werbel: Evans HD Dry Genera 2, Remo Ambassador/CS.

 

Ja takie polecam, bo sam mam je wypróbowane, Nie zmieniłbym ich już na nic innego. Pozdr.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Powersonic'a to też miałem go kupować ale poradziłem się ludzi na oficjalnym forum Remo i doradzili mi jednak Powerstroke 3. Z moich obserwacji wynika też, że niewiele rockowych i metalowych perkusistów grających na naciągach Remo zamienia swoje Powerstroke 3 na Powersonic. Pamiętam, że w momencie wprowadzenia werblowego Emperor X mogliśmy zauważyć rewolucje w świecie rocka i metalu ponieważ niemal każdy perkusista używa ich w tym momencie. Myślałem, że podobnie będzie z Powersonic'iem. A jednak rewolucji nie było i tacy perkusiści jak Mike Portnoy, Lars Ulrich, Joey Jordison czy Jason Bittner (oraz dziesiątki innych) wciąż używają na centrali Powerstroke 3. Nie wiem co jest tego przyczyną bo styczności z Powersonic'iem nie miałem.

 

a nie prawda ze w emadach cos odpada - trzeba je wysoko stroic zeby kieszen byla mocno naciagnieta i wszystko bosko

 

Nie każdy lubi stroić swoje centrale wysoko. Ja np. jak sporo perkusistów metalowych mam centrale niemal zestrojone na flaka i używam sporo wytłumienia. Wiem, że luźnie naciągi w centralach lubia mieć też tacy perkusiści jak np. Derek Roddy, Mike Portnoy czy Chris Adler. Więc według mnie przekreśla to uniwersalnoś EMADa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No Ja właśnie też stroję tak flakowato centralę więc EMAD odpada.

Kupię albo Aquariana SKII albo Powerstroke 3.... chociaż jakoś ciągnie mnie, żeby cały zestaw naciągów zaopatrzyć w REMO jak tak podglądam perkusistów kapel, które słucham.

Tylko jaki dobrać rezo do PS3?

 

Werbel Emperor X albo PS3.... chociaż może dobrym rozwiązaniem było by dla mnei Powerstroke X. To jest chyba coś pomiędzy tymi dwoma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chociaż jakoś ciągnie mnie, żeby cały zestaw naciągów zaopatrzyć w REMO jak tak podglądam perkusistów kapel, które słucham.

 

Ja też jestem zwolennikiem zasady jedna firma naciągów, jedna firma blach. ;)

 

Werbel Emperor X albo PS3.... chociaż może dobrym rozwiązaniem było by dla mnei Powerstroke X. To jest chyba coś pomiędzy tymi dwoma.

 

No Powerstroke X to chyba coś pomiędzy. Nie miałem jednak styczności z kimś kto na tym gra lub grał. Jeżeli chodzi o PS3 werblowy to jest też taka wersja z kropą wzmacniającą. Być może werblowy PS3 dzięki kołnierzowi tłumiącemu usunię to metaliczne brzmienie werbla jednak nie mam pewności.

 

Tylko jaki dobrać rezo do PS3?

 

Najpopularniejszy rezo do PS3 to Powertroke 3 Ebony. http://www.perkusje.com/0,1647,ebony-powerstroke-3-w-dynamo--naciag-frontowy-22.html

Jednak sporo kosztuje. Ja jeśli wymieniałbym rezonans do centrali to chyba kupilbym zwykłego Ebony Ambassadora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No Powerstroke X to chyba coś pomiędzy. Nie miałem jednak styczności z kimś kto na tym gra lub grał.

 

 

Nie jestem pewien, ale chyba DfA miał ten naciąg, przejrzyj jego temat (jeszcze z czasów Olympica) i ew. uderz na gadu czy coś tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mackowiak, jak sie umie stroic, to nie ma zadnego "duuuum", tylko nawet na zupelnie niewytlumionej centrali da sie uzyskac ladny punkt. Trzeba po prostu troche nad tym posiedziec.

 

Więc po co zawodowcy tacy jak np Portnoy tłumią centralę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc po co zawodowcy tacy jak np Portnoy tłumią centralę ?

 

Z pewnością dla lepszego brzmienia. Ja sobie nie wyobrażam nawet jak można grać na niewytłumionej centrali. Mam centrale 22x14 i nawet ona wymaga sporo tłumienia. Tu strojenie nie ma nic do rzeczy. Niwytłumiona centrala nie brzmi punktowo.

Może niektórzy perkusiści wolą takie centrale ale ja uważam, że do takiej muzyki jak rock, metal, pop czy funk wytłumiona centrala to podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc pochwal się jak stroisz...

 

naturalną każdą cechą naciągu jest to, że wybrzmiewa, im większa średnica bębna tym wybrzmiewanie jest dłuższe.

 

http://www.youtube.com/watch?v=C_xGtmEM24s&feature=related

 

polecam obejrzeć sobie ten filmik. oglądając inne filmiki tego gościa, wątpie, że nie umie on stroić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle.

 

W odczuciu jednych punktowe brzmienie to co innego niż w odczuciu innych być może.

Należy poruszyć dwie kwestie.

1. Czy chodzi o sam moment uderzenia, w sensie czy jest słyszalny klik, jakby ,,plastikowe'' mlaśnięcie? Takie ,,cuś'' można bez problemu uzyskać nie tłumiąc centrali, wystarczy odpowiedni naciąg i jakaś twardsza łata. (Jakiś twardy bijak dodatkowo jak ktoś lubi).

2. Czy chodzi o to powyższe plus długość wybrzmiewania i otwartość brzmienia? Ja odnajywanie brzmienia centrali interpretuje jako dobór naciągu i wyposażenie go + strojenie + wytłumienie.

Nie tłumiąc centrali można mieć klik/nie mieć kliku+otwrte, okrągłe brzmienie+dłuższe wybrzmiewanie+ wysoka głośność+mniejsza selektywność przy szybkich uderzeniach. Jeżeli tłumimy centralke zazwyczaj zlikwidowanie kliku jest ciut trudniejsze. Zazwyczaj pojawia się naturalnie, chociaż też mozna sobie z tym poradzić. Tłumienie centralki podkreśla klik, dodatkowo wybrzmiewanie skraca się, brzmienie bębna staję się bardziej zamknięte, skupione, ale też cichsze.

Ja osobiście tłumię poduszką w stylu Evansa i to wszystko.

Uważam też że mówienie o tym jak ktoś tłumi centrale to nie umie stroić jest troche nie na miejscu. W takim razie znaczna większość zawodowców też tego nie potrafi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie do każdego stylu muzyki niewytłumiona centrala się nadaje, np. taki power metal - tutaj niewytłumiona centrala po prostu nie brzmi dobrze.

Ja preferuję wytłumioną z fajnym punktowym "bangiem" :) takie "dygdygdygdygdygdyg".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to źle uważasz. Znajomy ma na centrali Remo z Acousticonu założonego EQ3 z łatką czarną Evansa i jest punktowe brzmienie bez żadnego tłumienia. Natomiast ja tylko tłumię o-ringiem rezonans i również mam punktowe brzmienie. Po prostu źle stroisz i tyle.

 

Tu nie chodzi o strojenie. Po prostu naciąg bez wytłumienia drga i ciężko grać szybko stopą czy stopami. Poza tym jak ktoś jest zwolennikiem "flaczastego" strojenia to naciąg będzie produkował plask a nie punktowe brzmienie. Używam na centrali naciąg Powerstroke 3.

Ważna jest też wygoda grania czyli preferencje dotyczące kontaktu bijaków z naciągiem. Ja nie lubie mieć odbica od naciągu. Lubie jak bijak wbija mi się w naciąg jak w poduszke. Sprężyny w stopie lubie mieć dość luźne.

Ogólnie jestem zwolennikem im więcej wytłumienia w centrali tym lepiej. Lecz z powodu rozmiarów mojej centrali (22x14) ograniczam się do małej poduszki. Taki np. Portnoy wkłada całą kołdre do centrali. ;)

 

[ Dodano: 18-04-2009, 15:29 ]

Jak mówi Portnoy w tym filmiku wytłumienie służy uzyskaniu lepszego ataku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z doborem naciągów do basix neon fusion. Przeczytałem cały temat, ale dalej nie mogę się zdecydować. Zamierzam grać coś w stylu punk/rock/hard rock(więc metal odpada) . Na razie myślałem nad:

Centrala: Remo Powerstroke 3 Clear/Evans Emad 2 Clear(ale czytałem że emad 2 szybciej się niszczy, więc może 1 bedzie lepszy?)

Werbel: Remo Ambassador Coated/Evans EC-2 Coated

Tomy:Remo Pinstrippe Coated/Remo Ambassador Coated//Evand EC-2 Clear

 

I jeszcze pytanko, czy ogólnie lepiej mieć wszystkie naciągi tej samej firmy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam problem z doborem naciągów do basix neon fusion. Przeczytałem cały temat, ale dalej nie mogę się zdecydować. Zamierzam grać coś w stylu punk/rock/hard rock(więc metal odpada) . Na razie myślałem nad:

Centrala: Remo Powerstroke 3 Clear/Evans Emad 2 Clear(ale czytałem że emad 2 szybciej się niszczy, więc może 1 bedzie lepszy?)

Werbel: Remo Ambassador Coated/Evans EC-2 Coated

Tomy:Remo Pinstrippe Coated/Remo Ambassador Coated//Evand EC-2 Clear

 

I jeszcze pytanko, czy ogólnie lepiej mieć wszystkie naciągi tej samej firmy?

 

 

Centrala: Ja mam powerstroke i polecam!

 

Dleczego?

 

Bo to bardzo wytrzymały naciąg o możliwości zarówno mocnego jak i flaczastego strojenia, który na pewno lepiej wybacza błędy złego strojenia niż emad (jak źle nastroisz emada to nacisk na pewne punkty kołniezu jest większy i możę sie rozedrzeć).

 

Pozatym, dzięki właśnie tej uniwersalności i dużego zakresu stroju możesz wybrać sound taki jak Ci odpowiada, a w połączeniu z odpowiednią łatką uzyskasz szatana.

 

Werbel:

 

Remo Ambasador Coated (stare dobre i znane, warto mieć jakiś tłumik do tego)

 

lub Evans Genera Dry (z kołnieżem tłumiącem, jedno warstwowy, świetrze przytłumia alikwoty, nie potrzeba tłumików, łatwo sie stroi)

 

 

Tomy:

 

Evans EC-2 (łatwo nastroić, likwiduje przydźwięki)

 

Evans G2 (można naprawde dużo mięcha wyciągnąć, lecz trzeba dobrze nastroić)

 

Remo Ambasador Coated (dźwięk poprostu Coated)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...