Ranzu Zgłoś Napisano 9 Stycznia 2019 Witam! Potrzebuje kilku porad oraz opini :> Mianowicie chciałbym ztriggerować bębny oraz blachy. Mam do zrobienia: Werbel Stopę Tom High Tom Mid Tom Low Hi Hat (Open-Close) Crash Ride (Bell) Gary, myślałem o naciągach siateczkowych oraz triggerach : http://drumstore.pl/produkty_perkusyjne/perkusje_elektroniczne/triggery/ddrum_dd1m_trigger_red_shot_kit.html (Tu dodatkowo już z modułem) Kolega polecił mi także to, jest to wersja rackowa: https://www.alesis.com/products/view/dm5-drum-module Też prosił bym o opinie jeśli ktoś używał Co do talerzy do zamierzam kupić jakieś takie ciche typu Zildjian low volume, Sabian quiet tone czy też podobne. To już sam wybiorę. Do nich myślałem użyć triggery Magnatrack DST-1 https://www.magnatrack.com/copy-of-drum-triggers-1. Tylko rozumiem by grać np. na Bellu na Ride to musaił bym mieć więcej inputów w module? Na stopę też jest naciąg siateczkowy? Czy wystarczy zamienić membranę z jednej tylko strony? Widzę dodatkowo pod linkiem że w module tym jest wejście "Hihat controller", rozumiem że jest to oddzielny trigger (polećcie coś)do hh który ogarnia czy owy talerz jest otwarty lub zamknięty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klinik Zgłoś Napisano 16 Stycznia 2019 DM-5 to dość stary moduł, ale często wykorzystywany przez metalowych bębniarzy. Polotu i behawioryzacji to w tym module nie ma, ale się sprawdza w podstawowych zastosowaniach. Odpuść triggery DDrum, no chyba, że lubisz niewyczerpalne źródło przygód i przypadków :) Triggery tego producenta tak jak kiedyś były jednymi z najlepszych obecnie to jakiś żarcik. Roland i Yamaha w obudowach typu monoblock Odpowiadając na pytania: 1. Na stopę można kupić naciąg siateczkowy. Szalenie ważne jest umiejscowienie triggera na obręczy bębna basowego. Do triggerów naciąg nieco mocniej naciągnięty, aby amplituda wychylenia gąbki w triggerze była odpowiednia. 2. Membrany wystarczy na siatki zmienić z jednej strony. Z drugiej nie ma potrzeby. Ciśnienie nie powstaje w bębnie po uderzeniu, natychmiast powietrze uchodzi przez siatkę. Słychać jedynie mało słyszalny ton bębna. Wystarczy poluzować lekko rezonans w tomach i dźwięk ten znika. 3. Będziesz chciał zastosować zwykle talerze do hi-hatu? Czy też myślisz o elektronicznej wersji pada hi-hatu? Z tego co pamiętam to DM5 nie rozpoznaje wielu opcji pośrednich i kontroler działa praktycznie zero-jedynkowo. Jeśli chcesz ogarniać sobie talerze i robić z nich wielostrefowe to musisz pamiętać o odpowiedniej separacji poszczególnych triggerów. Jak zamontujesz krawędź / środek / bell i będą się odzywać wszystkie jak ich nie odseparujesz. W talerzach to dość trudne. Ciekawie rozwiązał to Zildjian w swoich GEN-16, ale niestety ich moduł nie jest podłączalny do niczego sensownego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev68 Zgłoś Napisano 5 Lutego 2021 Ranzu, Czy zdecydowałeś się na Magantrack? Temat trigerów do bebnów już przeszedłem, ale też poruszałem temat Rolanda serii RT z Kolegami z DC w Bszczy przy okazji jakichś zakupów. Mam własne rozwiązanie profesjonalnie wykonane. Trigery centralnie w każdym bębnie. Temat hi-hatu jest najbardziej skomplikowany ze względu na kontroler jeśli chce się zachować podobną artykulację do prawdziwego. Używam Rolanda VH-10 i spisuje się znakomicie z Alesis I/O - mam na myśli współpracę pada VH-10 i kontrolera od niego. Robiłem próby z kompletem dwóch blach HH od Sabian Quiet, ale zabrakło mi cierpliwości, żeby dopieścić jako taką artykulację kontrolera od VH-10. Jeśli chodzi o blachy, to Klinik ma rację, że jest to dość żmudna robota, ale możliwa. Tutaj robiłem próby z pełnymi blachami i Sabian Quiet. Quiet rewelacja. Już dla samego pojedynczego dżwięku CR ważne jest, gdzie trigger (czujnik piezo) umieścisz. W przypadki CR najlepiej w pobliżu bella, bo tam aż tak blacha nie drga przy wybrzmiewaniu, a to ma duży wpływ na czujnik piezo, który jest czuły na puknięcie palcem, a co dopiero na drganie 16cm blachy. Można w szereg z piezo dać potencjometr do regulacji, żeby razem z paramterami w module (GAIN, THRESHOLD, RE-TRIGGER, VELOCITY) doregulować to. Dlatego na początku zapytałem o Magnatrack, bo mają przede wszystkim obudowę przystosowaną do przykręcania (śruby nie stalowe, a nylonowe) do blach typu Quiet, czy Zildjian LOW Volume. Być może mają jakiś patent, że te triggery dobrze się spisują z blachami i wystarczą w/w parametry z modułu. Jest parę aspektów mechaniczno-elektronicznych w przypadku blach. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach