Skocz do zawartości
Armata

Jak wieszać chine?

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ma jakiekolwiek znaczenie to, w jaki sposób wieszamy chine? Z osobistych obserwacji wywnioskowałem jedynie, ze kiedy jest powieszona tak, jak ma Chad Smith, nie robi sie keyhole i sustain jest nieco dłuższy. kiedy jest powieszona na płasko, przynajmniej teoretycznie ulega wiekszemu zużyciu, bo sila z jaką działamy na blache odbija sie dosc znacznie na otworze montazowym. a gdyby powiesic chinke krawedzia do gory?

 

prosze o jakieś uzasadnienia co do tego, jak według was najlepiej wieszać chinke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Keyhole robi się chyba właśnie w pionowym położeniu, bo cała masa oparta jest na krawędzi otworu.

 

Ja mam powieszoną prawie płasko. Mam wtedy dostęp do każdego miejsca na blaszce i mogę grać smaczki pałkami i maletami z pełną swobodą.

Nie zawsze szpan się liczy......

Powieszona krawędzią do góry podlega większym obciążeniom i zakres brzmień uzyskiwanych też ulega zmniejszeniu. Dźwięk jest bardziej crashowaty, a ja np. wolę gongowatość chinki.

Moja chinka uderzona w wywiniętą krawędź oferuje co najmniej 3 atrakcyjne dźwięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dasz platikowa tulejke teoretycznie jest mniejsze ryzyko keyhola, ale fakt, ze plaskie ustawienie ogranicza bardzo ryzyko i daje wieksze mozliwosci brzmieniowe. sam mam chinke 20 cali i tu jest to istotne bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze na ustawienie chiny ma wpływ technika jaka grasz(niemiecka,amerykańska,francuska,klasyczna). Zwróć uwagę jak Dom Famularo ma ustawione 2 chiny.

jedna pionowo,druga poziomo. Kiedyś tłumaczył,że to ustawienie wynika z tego że korzysta z wszystkich 4 technik i znacznie to ułatwia uderzenie w talerz przy różnych zagrywkach.

Skomplikowana sprawa...

Najlepiej zamontuj ją prawie poziomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze jedna kwestia - chinki mają różne główki (bell), w dodatku w zalezności od profilu wywinięte w różne strony w stosunku do wywiniecia krawędzi - przykład: Paiste 2002 modele china i novo china.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z kwestią: krawędź do góry/dołu? Napisy zazwyczaj sugerują, że krawędzią ku górze, ale większość bębniarzy, w tym ja, krawędź chiny kieruje ku dołowi. Ma to jakieś znaczenie? Np. w kwestii wytrzymałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak. Chiny sa cienkie a wywinięcie powoduje, że energia uderzenia nie rozchodzi sie tak równomiernie jak w blachach typu tureckiego, które maja regularny profil bez zadnych gwałtownych załamań kształtu. Uderzenie w krawędź jest znacznie bardziej stresujace dla china'y niż dla blach typu tureckiego. Ja uderzam china'e w wywinięcie czyli wisi ona krawędzią w dół a grzbietem wywinięcia do góry. Ale widziałem tez chiny pękniete własnie na owym grzbiecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wieszać można i tak i tak. Jak komu pasuje. Nikt przecież nie zabroni wieszać np rida do góry nogami. Zawieś sobie jednym sposobem, pograj trochę, potem zawieś odwrotnie i znowu trochę pograj. Stwierdz które brzmienie bardziej ci odpowiada i masz już odpowiedź jak wieszać chinkę. Z krewedziami w dol, talerz może z czasem pękać(tak jak wszystkie inne) znowu z krawędziami do góry blaszka może sie trochę powyginac. Zużycie blach jest nieuniknione. Chyba że go nie używasz- wtedy patynuje;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podałem tylko przykład, nie mówię że powieszenie raida do góry nogami jest dobre dla niego i jego brzmienia. W postawieniu i powieszeniu bębnów masz pełną dowolność. Jedyne co powinno cię ograniczać to zdrowy rozsądek. Czasami z abstrakcyjnych pomysłów wychodzą fajne rzeczy. Same zestaw perkusyjny jest tego dobrym przykładem. Ktoś połączył talerze tureckie(albo symfoniczne) z bębnami i możemy teraz grać na takim wspaniałym wytworze ludzkiej finezji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A odwróc. Jeżeli ci brzmienie podpasuje... Od razu uprzedzam, że dolny talerz jest z reguły cięższy od górnego i górny może sie szybko zniszczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj są podpisane, poza tym zamienienie topa z bottomem niewiele wpływa na brzmienie hata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od razu uprzedzam, że dolny talerz jest z reguły cięższy od górnego i górny może sie szybko zniszczyć.

Bzdura z niszczeniem. Mam tak od dluzszego czasu (Bottom na gorze) i nic sie nie dzieje.

Zazwyczaj są podpisane, poza tym zamienienie topa z bottomem niewiele wpływa na brzmienie hata.

Bzdura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...