Skocz do zawartości
paweluz

Problem z szybką grą "dwójek" pojedynczą stopą - jak ćwiczyć?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na perkusji gram już od ponad 15 lat, od około 5,6 regularnie ćwiczę grę na podwójnej stopie. Bez jakiś rewelacyjnych efektów ale nie ma tragedii. Od pewnego czasu zauważyłem, że mam problemy z szybkimi dwójkami granymi tylko jedną stopą, np w rytmie umpa, umpa (punkowy standardowy rytm z zespołów np Sum 41 prędkość oko 160BPM), czy np beat z piosenki Led Zepellin Imigration Song, grany dwa razy dwójka za dwójką (identycznie jak gitara). Zawsze grałem heal up i gram tak cały czas jednak ostatnimi czasy zauważam że stopa bardzo szybko mi się męczy, tak jakby mięsień mówił: dość! Ćwiczę codziennie po 1.5h i zamiast odczuwać progres zauważam regress, bo stopa mi mówi "sory bracie, umieram". Wszyscy zawsze mówią że powinno się ćwiczyć codziennie i tak też robię, lubię grę na perkusji ale takie sytuacje są bardzo denerwujące i frustrujące. Kupując podwójną stopę większy nacisk zacząłem kłaść na pojedyncze uderzenia i te szybkie podwójne jakoś zaczęły mi sprawiać sporą trudność. Gdy siadam na zestaw chwilę poćwiczę werbel i zabieram się do stóp, gdy zacznę ćwiczyć P L S S P L S S używając podwójnej stopy mogę dojść do szybkiego tempa, ale jeśli używałbym tylko pojedynczej stopy to może 90 BPM i koniec, ból stopy. Np tego przejście nie jestem w stanie zagrać(czas 0:33s): https://youtu.be/ctScBtvmYh8?t=33