Skocz do zawartości
Piotrek194

Jaki werbel do 800zł?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nadszedł ten czas kiedy w końcu trzeba się przesiąść z niiiisko budżetowego werbla na coś lepszego. Jestem trochę zielony w tych tematach... Gram mocniejszego rocka. Szukam czegoś dość głeboko grającego(jest takie określenie w ogóle? :lol: ) ale żeby miało fajne walnięcie. Drewniany czy raczej metalowy? Preferuje raczej używane werble. Budżet do 800zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W założonym budżecie z półki pro łatwiej będzie znaleźć werbel metalowy np. Pearl Sensitone Elite Steel. Werble stalowe są zwykle tańsze od drewnianych. Drewniany werbel z półki pro też jest do zdobycia w tej cenie, przy czym raczej to będzie to coś z serii profesjonalnej, którą nie wszyscy uważają za profesjonalną (np. Premier Artist czy Yamaha Rock Tour). Na Tamę Starclassic Maple nie ma co liczyć (chyba że poobijana z grzybem w środku).

Pytanie drewno czy metal to sprawa bardzo indywidualna. Można jednak zastosować tzw. społeczny dowód słusznosci i zwrócić uwagę, że:

- wiekszość mocno grających bębniarzy używa werbli metalowych

- najczęściej nagrywany werbel jest metalowy (Supraphonic)

- najbardziej znane werble są metalowe (Supraphonic, Dynasonic, Black Beauty, Acrolite - wyjątek stanowi Radio King)

W tej sytuacji myślę, że rozważenie werbla metalowego jest w Twoim przypadku bardzo uzasadnione. Jeżeli jednak Tobie bardziej pasuje dźwięk drewniany, to nikt nie ma prawa odwodzić Cię od takiego pomysłu. O ile o rozmiarach werbla można dyskutować (granie ciężkiego roka na pikolaku 12x3 to dyskusyjny pomysł), to kwestia materiału korpusu jest zawsze otwarta.