Skocz do zawartości

kustom

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Profil - Dane

  • Skąd:
    Krk
  1. nie dawaj gąbki bo zetniesz cala gore pasma, gabka ma za mala gestosc zeby wplywac na nizsze czestotliwosci, efekty uslyszysz, niestety beda to zmiany na minus - dostaniesz dziwne dudniące, kartonowe brzmienie, w zamian polecam jak kolega wyzej porobic panele z welny mineralnej mozliwie grube i mozliwe z welny maksymalnie gestej, (az tak znowu droga nie jest, dasz stowke moze dwie liczac z jakims materialem na obicie i deskami na stelarze, a efekt bedzie naprawde zadowalajacy, w pierwszej kolejnosci zajmij sie rogami pomiesczenia, pozniej mozesz pokombinowac ze scianami, sufitem, piszesz ze pomieszcenie kwadratowe, mam nadzieje ze wysokosc nie jest tez rowna 3 metrom, poeksperymentowalbym z roznym wytlumieniem prostopadlych scian, np dwie naprzeciwlegle mocniej, dwie lub jedna z pozostalych slabiej lub wcale
  2. wszelkiego rodzaju pianki, gąbki, piramidki, akustyczne, tapicerskie, jak zwal tak zwa,l nie nadają się do adaptacji pomieszczenia. gąbka ma za mala gestosc żeby pochlaniac energie dzwieku, radzi sobie tylko w niewielkim stopniu ze srodkiem, gora pasma, co za tym idzie: nawalisz gąbki odrazu uslyszysz roznice, bo na te czestotliwosci ludzki sluc h jest najbardziej wyczulony, niestety ta roznica bedzie przeciwienstwem oczekiwan, im jej wiecej tym bardziej matowy dzwiek uzyskasz, a dudniene niskich czestotliwosci bedzie jeszce bardziej zauwazalne. Jedynym sensownym rozwiazaniem jest welna mineralna o jak najwiekszej gestosci i przyzwoitek grubosci, wieszając na scianach/suficie, naroznikach pomiesczenia panele z niej, lub wykladajac cale sciany "okielznasz" w duzym stopniu hałas i poprawisz balans brzmienia jednak izolacji na zewnatrz nawet ona nie zapewni, dzwiek to drgania, a te przenoszą się po rurach, scianach itp, musialbys zbudowac "pomieszczenie w pomieszceniu" idealnie odizolowanie od podlogi po sufit od wlasciwej konstrucjki budynku.
  3. o sm57 chodzi opinia ze mozna nim nawet gwozdzie wbijac i dalej bedzie dzialal, nie jest tak ostry jak bety, jest to jeden z optymalniejszych wyborow, popularny staje sie audix i5, prawde mowiac kazdy producent ma cos w swojej ofercie
  4. z bliskiego pola zbierasz atak bebnow, z oh "przestrzen" i wybrzmienie calego zestawu, a nie same talerze, mozna odciac najnizsze czestotliwosci zeby pozbyc sie mul, jak pisal kolega wyzej, mozesz kazdy taklerz zebrac na osobny mic ale i tak przesłuchy beda i stosuje sie to raczej jako pomocny dodatek
  5. Co do phantoma, napięcie jest na pinach 2 i 3, jeśli piny nie są zmostkowane po żadnej stronie kabla, czy w urządzeniu i kabel jest symetryczny, nie powinno być problemów. Jeśli sygnał puścisz kablem dwużyłowym, zrobisz przejściówkę z xlr na "jack mono" bądź zastosujesz inne twórcze kombinacje, prawdopodobnie uszkodzisz mikrofon. Nie powinno się również łączyć ani rozłączać kabli przy włączonym phantomie.
  6. Jak chcesz tłumienia poluj na sennheisery hd280, jeśli pyzatym chcesz w miarę wiernego dźwięku to hd380. Weź jednak pod uwagę wysoką oporność takich słuchawek. Na sprzęcie typu mp3/komórka/metronom, nie wykorzystasz ich możliwości dźwiękowych, jeśli wpinasz się we wzmacniacz lub mikser problemów nie powinieneś mieć. Sam używam starszych hd265 i jako tłumiące monitory są ok. Co do szkodliwości, wydaje mi się, że szczelne, zamknięte słuchawki wytwarzają podobne ciśnienie akustyczne w porównaniu z dokanałowymi. Poprostu trzeba pilnować głośności, i zdejmować z uszu co jakiś czas dla wentylacji.
  7. Saturn i Dark energy mega polaczenie, swietne bebny, jedno z ladniejsztch wykonczen, a tam w tle widzę Phonic? :)
  8. Manu Katche: Neighbourhood i Third Round jedne z najlepiej brzmiących płyt jakie słyszałem, czuć nawet powietrze :)
  9. kustom

    Ciekawe linki

    Jojo - "Tooďťż much Moeller" :)
  10. kustom

    Pearl MMX

    Po części z braku funduszy, po części z braku opłacalnych ofert, a po części z ciekawości zamiast trasza i ozona nabyłem na razie 2 małe staggi: splash myra 10 i chinka dh 12. Założyłem że jak się nie sprawdzą może nadadzą się na stack. Splaszyk bardzo mi się spodobał, wybuchowy, szumiący piaskowy, może trochę za szklisty, chinka tak sobie z za sterów, mało czuła, ale z pozycji słuchacza o dziwo lepiej. Puki co zostają. MMX już sporo temu dostał fiberskiny, specyficzne brzmienie, przy srednim/wyzszym stroju nie gryza jak ambasadory, atak zostaje cieply, taki wintydż. Mi si spodobały jednak z zapotrzebowania wrócę na Emperory coated, będzie uniwersalniej. [ Dodano: 10-02-2013, 13:19 ] Parę nowych fotek :)
  11. przy rozgalezniku wez pod uwage ze dzielisz wowzcas opornosc wyjscia sluchawkowego tracac na dynamice i sile dzwieku w nich
  12. kustom

    mikrofony do stopy

    oba mikrofony dobrze się sprawdzą, D6 ma dość agresywnie skrojona charakterystykę , wiec nawet bez korekcji powinieneś uzyskać przyzwoity dźwięk, D112 będzie bardziej uniwersalny, moim zdaniem da więcej możliwości w zależności od ustawień eq, ladnii też zbierze bas, rozważyłbym jeszcze E602
  13. z dynamikow maksymalnie uniwersalny i wytrzymały sm57, natomiast jeśli chcesz wychwycić nim więcej niuansów większe szanse dadzą ci mikrofony pojemnościowe, tylko warto mieć na uwadze ze potrzebny będzie preamp/karta z zasilaniem phantom, bo w elektretowe nie ma co sie pchac. Tu opcji jest wiele, np wieko-membranowe: popularny mxl 990, studioprojects B1, alo lepiej rode nt1, zastanów się też czy nie lepiej mieć takich mikrofonów 2, daje ci to opcje nagrywania stereo
  14. Nie ma idealnego przepisu typu :"welna ,cos tam cos tam, w odstepach takich i takich" jak pisałem wcześniej, najpierw pozbądź się fal stojących (tu jescze wikipedia i google podrodze): rogi pomieszczenia i pierwszych odbić: 'obrazki' z wełny na ścianę. Sam dywan da bardzo dużo. Można wrzucić jakaś kanapę, szafkę, Z jednej strony trzeba zmniejszyć ilość dużych, twardych, płaskich powierzchni, tu nie można przesadzić i ich całkiem zlikwidować bo zetniesz całą górę pasma, ona jest najbardziej wrażliwa na wszelkie zabiegi wiec jak zauważysz ze robi się głucho trzeba się cofnąć o ostatnio zawieszony absorber abo znaleźć dla niego inne miejsce, z drugiej okiełznać niskie tony mające najwięcej energii zauważalnej jako buczenie i muł. Samym bębnom sporo daje podest pod choćby z palet i mdfu, taki "iss" dla całego zestawu:)
  15. zależy tez czy chcesz z pomieszczenia zrobić 'rezyserle' czy chcesz tylko tam grac- w reżyserce powinna być możliwie maksymalnie wyrównana odpowiedz pomieszczenia w pełnym zakresie czestotliwosci, pomiesczenie do nagrywania powinno porostu dobrze brzmiec -jak przetlumisz wszystko co nagrasz bedzie zdechle i plaskie na początek radze gruby dywan na podlogę, a w rogach pomieszczenia "absorbery" z welny(im wieksza jej gestosc tym lepsze efekty osiagniesz) zacznij od pionowych rogow, jesli za malo zajmij sie kątami sciana-sciana-sufit, jesli dalej malo, sufit-sciana, na scianach czy pod sufitem rowniez mozna pozawieszac płaty wełny, ile kosztyje welna sparwdzisz w skaldzie budowlanym, format ma chyba 60x80 grubosc dobrze jak jest z 10mm, a ile tego porzebujesz dowiesz sie w praniu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...