Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was bardzo serdecznie ;)

Mam nadzieje ze nie powielę nigdzie tego tematu ale dużo szukałem no i nic satysfakcjonującego nie znalazłem

a mianowicie :

nagrywamy z zespołem demo, no i oczywiście perkusja jest tym instrumentem któremu trzeba poświecić jak najwięcej czasu no i środków a ten drugi aspekt tak jak zazwyczaj jest ograniczony

i niestety nie posiadamy specjalistycznej karty ktora nagrywa osobno na kazdym sladzie

jedynie mikser Behringer xenyx 2442 (kompletne niskobudżetowe omikrofonowanie tez jest)

jako iż nie mamy możliwości dokupienia interfejsu audio to mam ograniczone możliwości jeśli chodzi o późniejsze miksowanie perkusji.

Wiadomo iż przy korekcji rożne pasma trzeba podbić czy wyciąć (tak wiem nie ma złotej receptury ale jeśli ma się składniki do ciasta to już łatwiej droga prób i błędów znaleźć proporcje :P )

i tutaj moje pytanie jak wykorzystać ten (brytyjski) eq żeby nadać perkusji to coś ?

 

z mojej wiedzy to jeśli chodzi o stopę to na pewno mogę podbić dol czyli (80 Hz) oraz całkowicie wyciąć gore co zmniejszy szumy (12 kHz) ale dla idealnego wzorca pozostały mi jeszcze 3 pasma a niestety jedno pokrętło (2.5kHz podbic, 8kHz podbic, 400-500 uciac)

i tu moje pytanie jaka mniejwiecej korekcje na mikserze zrobic aby perkusja brzmiala troche lepiej ktory z podanych potrzebnych parametrow wybrać (jestem swiadoom ze to nei ebdzie profesjonalny efekt ale radzic sobie trzeba ;) )

Mozna by nawet powiedziec ze to takie nagloisnienie perkusji na (nisko budzetowy ) live

proszę was o pomoc ;)

Jeśli chodzi o stopę i werbel to wiem jaka mniejwiecej korekcja powinna być ale brakuje mi gałek wiec proszę o pomoc w wybraniu tej najistotniejszej ;) (rozpiska tych kluczowych częstotliwości do każdej części zestawu byłaby pomocna nie tylko dla mnie ale dla wszystkich początkujących realizatorów ;)) ale jeśli chodzi o tomy i o talerze to nie wiem kompletnie nic na temat co w nich wyciąć i co podbić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to myślę, że bardzo ciężko coś doradzić w tym temacie.

Po pierwsze zależy to od rodzaju muzyki.

Po drugie od mikrofonów i preampów w konsoli. Jeden mikrofon zabrzmi bez eq super, inny będziesz musiał coś pokręcić.

Następna kwestia to ustawienie mikrofonów, przesłuchy między nimi.

Myślę, że spokojnie sam ukręcisz jakieś brzmienie, jeśli tylko będziesz miał w miarę dobry odsłuch bądź słuchawki, ale musisz się znajdować w oddzielnym pomieszczeniu. Godzinka pracy z grającym zespołem powinna wystarczyć. Czyli najpierw musisz sobie stworzyć warunki do pracy (oddzielne pomieszczenia, odsłuch) i na pewno się uda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli nagrywasz demo to niewiele da krecenie galkami na mikserze. Potem jesli zaczniesz korygowac barwy pozostalych instrumentow - zaczna sie ze soba przenikac, zniknie punkt basu, albo gitara zacznie "skrzeczec" itp

Skombinuj dwa inne zrodla nagrywania (magnetofon, mp3 cokolwiek)

i podepnij mikrofony osobno, nie krec korekcja barwy na mikserze, ustaw wszystko plasko.

Nie wiem ile masz mikrofonow do dyspozycji: stopa, werbel, jeden "overhead" powinny wystarczyc.

Barwy skorygujesz pozniej w obrobce programowej. Ale najwazniejsze to to ze bedziesz mial trzy "slady" ktore niezaleznie sobie mozesz "krecic". Warto pokombinowac, moze ktos ci pozyczy dodatkowe urzadzenia nagrywajace?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec mikrofon do każdej części zestawu patrz 7

co do gatunku muzyki to jest heavy metal ten taki klasyczny

ale gatunek nie jest aż taki ważny gdyż bas np ma brudne stale częstotliwości które trzeba powycinać (z reguly)

jeśli chodzi o inne instrumenty to one tworzą jeden ślad (gitara swoj osobny, bas swoj osobny bo nie nagrywam ich w tym samym czase) który nagrywam całkiem na plasku i ich obróbka to najmniejszy problem w programie już mogę zrobić wszystko ;)

najwiekszy klopot jest z perkusja gdzie kazdy element trzeba poddac innej korekcji

wypozyczenie nie wchodzi w gre (muzyczna pustynia xD ) a podpinianie mp3 i nagrywanie to kolejne 2 godziny bo trzeba odpalic w danym momencie, baterie i te sprawy duzo zachodu a nagrywamy w swietlicy srodowiskowej co daje ograniczenia czasowe jednego dnia

dlatego chciałem znaleźć wspolnie z wami jakas bardziej kluczowa czestotliwosc ktora oszczedzi ilosc ingerencji w calkowity slad ;)

 

a jesli robie korekcje na gitarach to robie ja tak aby nie wchodzily one w miejsce w przestrzen grania perkusji czy basu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak że coś w ogóle trzeba robić korekcję EQ. Najpierw nagraj jakiś testowy materiał, wstaw próbkę, a my powiemy co można by poprawić - skorygować właśnie, najlepiej zacznij od suchego śladu, bo nieumiejętne EQ może wiele popsuć, sam od jakiegoś czasu praktycznie nie używam korekcji, dużo ważniejsza jest akustyka pomieszczenia i ustawienie oraz dobór mikrofonów.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchać jakbyś po talerzach ridem cały czas grał hehe:D No i tomy słsbo. Napewno to trzeba zmienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mosiadz wiec wszystko brzmi tak samo :P (to nie ja gram :P)

no nie wysle na forum calego utworu poki my nie mamy go do konca opracowanego ;) mowie co w koncowym miksie mnie uderzalo ;)

no i wlasnie tomy na volumie czy korekcja ? i jak korekcja to jakie okolice ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje jeszcze opisu jakich mikrofonów użyłeś.

To nagranie suche bez korekcji ? nie wydaje mi się....

talerze brzmią dziwnie, w ogóle jakby ich nie było, użyłeś mikrofonów pojemnościowych (tzw Over Head) ?, werbel jest ciemny, można go rozjaśnić podbijając delikatnie górę,

 

Cała korekcja jest masakrycznie przewalona, musisz zacząć od suchych gołych śladów, bo nie wiadomo co jest namieszane - tak jak mówiłem korekcja EQ możę więcej zepsuć....

 

aha zapomniałem dodać...

Nastrój te tomy !!!!!! bo zamiast brzmieć to płaczą, a jak nie dajesz rady stroić, to je wytłum.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

talerze mikrofonami pojemnosciowymi ale taniocha img stage line

wszystko z tej serii (same talerze w sobie brzmia jak rynna)

teraz faktycznie nie powiem czy byla korekcja czy nie mozliwe ze cos pogrzebalem

w poniedzialek najprawdopodobniej bede mial pierwsze suche slady

mikrofony pojemnosciowe mialy wlaczone filtry (dolny polkowy ) i drugi ktory nie wiem szczerze za co odpowiada przelacza sie miedzy 0 db a -10db :?:

 

[ Dodano: 29-05-2012, 15:09 ]

spokojnie nie jestem alfa i omega i dlatego pytam was o wszystko

tak tomy byly w takiej kondycji ze doslownie plakaly ale teraz zmieniamy nacigi i bedzie mam andzieje ok

no i nastroimy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kick Drum

 

Any apparent muddiness can be rolled off around 300Hz. Try a small boost around 5-7kHz to add some high end.

 

50-100Hz ~ Adds bottom to the sound

100-250Hz ~ Adds roundness

250-800Hz ~ Muddiness Area

5-8kHz ~ Adds high end prescence

8-12kHz ~ Adds Hiss

 

Snare

 

Try a small boost around 60-120Hz if the sound is a little too wimpy. Try boosting around 6kHz for that 'snappy' sound.

 

100-250Hz ~ Fills out the sound

6-8kHz ~ Adds prescence

 

Hi hats or cymbals

 

Any apparent muddiness can be rolled off around 300Hz. To add some brightness try a small boost around 3kHz.

 

250-800Hz ~ Muddiness area

1-6kHz ~ Adds presence

6-8kHz ~ Adds clarity

8-12kHz ~ Adds brightness

 

Bass

 

Try boosting around 60Hz to add more body. Any apparent muddiness can be rolled off around 300Hz.If more presence is needed, boost around 6kHz.

 

50-100Hz ~ Adds bottom end

100-250Hz ~ Adds roundness

250-800Hz ~ Muddiness Area

800-1kHz ~ Adds beef to small speakers

1-6kHz ~ Adds presence

6-8kHz ~ Adds high-end presence

8-12kHz ~ Adds hiss

 

Vocals

 

This is a difficult one, as it depends on the mic used to record the vocal. However...Apply either cut or boost around 300hz, depending on the mic and song.Apply a very small boost around 6kHz to add some clarity.

 

100-250Hz ~ Adds 'up-frontness'

250-800Hz ~ Muddiness area

1-6kHz ~ Adds presence

6-8kHz ~ Adds sibilance and clarity

8-12kHz ~ Adds brightness

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ;) o taka rozpiske mi chodzilo ciezko mi bylo znalezc cos takiego

ale juz widze ze najpierw bedzie bez korekcji jakiejkolwiek ;)

 

[ Dodano: 29-05-2012, 20:21 ]

a jeszcze takie pytanie czy mechaniczne odgrodzenie mikrofonow (np cos pochłaniającego dźwięk pomiędzy mikrofonem do werbla a mikrofonem pojemnościowym ) oczywiscicie na sensownej odleglosci czyli blisko werbla wlasnie polepszylo by jakosc dzwieku poprzez wyeliminowanie w wiekszym stopniu przesłuchów ?

ktos probowal czegos takiego, ma to sens w ogole? (mam dosc wolnego czasu wiec jesli to chociaz w minimalnym stopniu by pomoglo to moge na spokojnie kombinować )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na youtube jest 10 tysięcy filmów pokazujących na ustawić mikrofony i jak nagrywać. Słuchając pliku, który zamieściłeś to niewiele Ci pomoże. Lepszy efekt osiągam nagrywając próbę na dyktafon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no widzisz dlatego osoba która wtedy pierwszy raz miała do czynienia z nagrywaniem perkusji prosi o Konstruktywna (przez duże K ) pomoc na forum ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast od razu szukać rozwiązania podanego na tacy, przeszukaj trochę internet. Na youtube znajdziesz mnóstwo filmów na temat nagrywania. Jest świetnie pokazane jak nagrać mały zestaw bębnów na dwa mikrofony.

 

Pozostaje jeszcze kwestia jak ten Wasz sprzęt brzmi. Bo jeżeli na starcie macie byle jakie brzmienie to niewiele się z nim zrobi kręcąc gałkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukanie porad to jeszcze nie szukanie rozwiązania gotowego na tacy ;)

Jeśli człowiek jakiś czas samemu poszukuje wiedzy to dla jej usystematyzowania chce porozmawiać z kimś lepiej się znającym od niego no i myślę ze tak działa forum.

Aczkolwiek fakt ze nie rozważałem Youtuba i juz wczoraj znalazłem parę sposobów i myślałem nad spróbowaniem techniki Glyn'a Johns'a bo tyle pojemnościowych mikrofonów mam dostępnych.

Sprzęt miał okropne naciągi, dewastowane przez wszystkich grających teraz będziemy je przed nagrywaniem zmieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że to nie tylko kwestia naciągów. Wszystko co mogło zabrzmieć źle tak właśnie zabrzmiało na tym nagraniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

blachy no to rynny jak wspominałem wcześniej xD teraz znajdzie się jeden sabian to powinno odrobinę lepiej zabrzmieć

hi hat niestety sie nie zmieni

no i fakt ze moglem ustawiać korekcje już na wejściu oraz pomieszczenie którym dysponujemy nie jest najlepsze akustycznie a mikrofony nie swieca nawet pół-profesjonalizmem

no ale czlowiek uczy sie na bledach i trzeba sobie radzic i wycisnac ile sie da z tego co jest

tak wiec nagram teraz wszystko od początku i wstawię próbki na nowo i mam nadzieje ze będę mógł liczyć chociaż na fachowa opinie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zajać się samym graniem i komponowaniem utworów a nagrywanie zostawić jak jest i wykorzystywać je do archiwizowania pomysłów? Z tego co piszesz prorokuję, że i tak nie uda się Wam osiągnąć przyzwoitego brzmienia. Ja bym odpuścił i skupił się na graniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze grac można do upadłego i co potem

szukamy wokalisty cały czas wiec chociaż jakieś słabe demo by się przydało zęby taki wokalista mógł przygotować w domu cos żeby nie tracić próby

a tez marzy się żeby gdzieś to wysłać może akurat coś sie trafi i ktoś sie zainteresuje (wszystko w strefie marzeń ale mysle ze trzeba isc do przodu a nie poprzestawać na tym co sie ma)

materialu mamy duzo opracowanego i mozna go umiec grac ale co po tym

trzeba walic drzwiami i oknami i probowac a zdobyte jakiekolwiek doświadczenie moze sie przydać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi, że nikt się nie zainteresuje materiałem z takim brzmieniem. Zdziwie się jeżeli ktoś w ogóle włoży płytę do odtwarzacza jeżeli przyjdzie ona pocztą od jakiegoś nieznanego zespołu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nic pomimo tego bede probowal ;)

 

[ Dodano: 30-05-2012, 12:02 ]

gdyby wszyscy tak mysleli to nie wiem czy poslugiwali bysmy sie dzisiaj kolem Xd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie tak myślą i dzięki temu nikt już nie produkuje samochodów z drewnianymi kołami.

 

Kończe te dywagacje i znikam z tego tematu. Ile mogłem tyle pomogłem. Reszta gadania nic już tu nie wniesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...