Skocz do zawartości
ukko

Sprzęt do nagrywania garów - doradźcie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chcę zacząć nagrywać swoje bębny ale nie mam zielonego pojęcia o sprzęcie, mikrofonach, mikserach itd. Szukam kogoś z okolic Kóz/Bielska-Białej (do 10-15 km), kto jest mocno obeznany w tych sprawach i będzie w stanie doradzić co kupić, co do czego podpiąć itd. Piszcie pod spodem albo na priv.

Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od określenia, czemu ma to służyć. Jeżeli chcesz posłuchać, jak grasz, kontrolować postępy, pracować nad błędami, to do takiego czegoś doskonale nadają się rejestratory przenośne jak np. Zoom H-1 czy Olympus LS-12. Gdybyś w przyszłości chciał skorzystać z lepszych mikrofonów, niż te wbudowane, to rozważ rejestrator z wbudowanymi pre-ampami mikrofonowymi jak np. Zoom H4n albo Olympus LS-100.

Do uzyskania jakości studyjnej będziesz potrzebował kupę sprzętu, a coś mi mówi, że nie masz doświadczenia realizatorskiego, które pozwoliłoby Ci sprawnie na tym pracować i uzyskiwać dobre wyniki. Szybciej i taniej będzie pojechać do profesjonalnego studia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o jakiś lepszy sprzęt, na Zooma nagrywamy próby właśnie w celu szukania błędów ale chcę nagrać partię do demówek itp, Co do studia to właśnie chcę tego uniknąć choć wiem że efekty będą zapewne lepsze, ale mam też tam ograniczony czas który też nie mało kosztuje.

 

Trochę kasy mam odłożone także mógłbym w sprzęt zainwestować, co do późniejszej obróbki, gitarzysta z zespołu bawi się z takimi rzeczami, sam też się coś dokształcę w tym kierunku i z czasem nabierze się trochę wprawy. :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od w miarę dobrych mikrofonów. To jest podstawa - nie zdewaluuje się jak sprzęt cyfrowy. Czyli jakiś secik mikrofonów AKG, Shure na perkusję. Później coś extra w sensie wielkomembranowych mikrofonów SE Electronics, Octava, Audio Technica i lepsze.

 

Następne w kolejności powinny być preampy mikrofonowe i/lub przetworniki cyfrowe czyli tak zwane interfejsy do nagrywania. Tu szybko i dużo się zmienia ;)

Pewnie Focusrite, a z lepszych RME. Pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sobie robiłem listę mikrofonów i sprzętu, coby najlepiej wypadał w stosunku cena/jakość i nie był jakimiś Samsonami ani T.Bone'ami czy innymi Behringerami. Za same mikrofony wyszło mi ok. 4000zł, nie licząc interfejsu, monitorów, jakichś słuchawek studyjnych itp. Jeśli chcesz moje typy razem ze sklepami, gdzie znalazłem najtaniej, to napisz.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

seroslav, ja ze wszystkich chcę zmieścić się w 3000+/-300 zł:)

 

Poczytałem trochę i zastanawiam się nad takim interface:

http://www.e-muzyk.pl/5270-m-audio-m-track-eight-8-kanaoowy-interfejs-audio-pod-usb-8-kanalowy-interfejs-audio-pod-usb-dobry-interfejs-audio-interfejs-audio-do-domowego-studia-interfejs-audio-pod-usb-m-audio-m-track-eight-m-audio-m-track-eight-cena-m-audio-m-track-eight

 

i takimi mikrofonami:

http://www.shure.pl/produkty/drum_microphone_sets/pgdmk6

na werbel:

http://www.shure.pl/produkty/mikrofony/pg56

 

może ktoś z Was miał do czynienia z tym sprzętem? Na co tutaj zwrócić uwagę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shure PG to mikrofony niezbyt wyszukane, łagodnie mówiąc. Podobną jakość w niższej cenie oferują mikrofony Audio Technika z serii Midnight Blues

Ale i tak będziesz jeszcze potrzebował overheadów do zbierania blach - możesz od razu kupić komplet MB/Dk7

Jak na domowe studio powinno wystarczyć.

BTW - PG56 to bardzo nieopłacalny zakup. Parę złotych więcej i masz Shure SM-57, czyli najpopularniejszy mikrofon instrumentalny na świecie. Nie dość, że lepszy mikrofon, to jeszcze każdy realizator go zna, a to spora zaleta.

Mikrofon taki widać np tu:

Na wielu innych filmikach widać, że dźwięk bębnów zbierają właśnie te mikrofony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz może jakieś nagrania z tych mikrofonów Audio Technica? Najlepiej w surowym stanie :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam. W perkusiście był kiedyś ich test, więc może i jakieś próbki można od nich wykombinować. Na youtube są jakieś niby testy, ale to imho niewiele warte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o nagrywanie bebnów, to polecam Zoom R16

 

http://allegro.pl/rejestrator-cyfrowy-zoom-r-16-usb-interface-i4958877307.html

Strona przemiotu jest przypadkowa!

 

Nagrywam tym próby kapeli, razem z bębnami.

Nie jestem fachowcem i pewnie nie wykorzystuję możliwości tego sprzętu nawet w 50%, ale podstawowe plusy:

- mamy 8 samodzielnych ścieżek które można osobno edytować (ja ustawiam osobne scieżki na centralę, werbel, tomy x 2, ride, gitarę, bas, wokal), do nagrania samych bębnów 8 scieżek to sporo

- prosty zapis na karcie SD, kartę wyjmuje z rejestratora i ścieżki obrabiam na laptopie

- proste menu, polska instrukcja obsługi, zasilacz w komplecie

 

Nowy kupisz za 1400 zł, możesz też zejść z ceny negocjując w sklepie, używane trudno znaleźć. Reszta kasy zostaje na mikrofony, kable, statywy - powinno sie udać zmieścić w budżecie 3000 zł +/- 300

 

Zainteresowanym mogę wysłać nagrania na rejestratorze, polską instrukcję obsługi w PDF

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej odradzał powyższe interfejsy. Nie mam żadnego, to fakt, ale jakbym miał już jakiś kupować, to byłby to Presonus 1818VSL (na muzycznym najtaniej 1669zł). Dlaczego?

 

M-Audio jest dobry, ale to nowy sprzęt i jest o nim mało opinii. Jest w bardzo dobrej cenie, bo do ok. 1300zł. W zasadzie za nim przemawia do mnie najbardziej to, że większosć inputów jest z tyłu(na kiego grzyba mi kabelki z przodu??) i posiada wskaźniki mocy sygnału. Wadą jest natomiast to, że nie da się go już rozbudować później w żaden sposób - jeśli będzie się chciało podłączyć więcej niż 8 wejść, to będzie problem. Trzeba sprzedać wtedy M-Audio i kupić coś innego.

 

Ten Zoom jest nawet ciekawy. Minus taki, że tylko drugie takie samo urządzenie można ze sobą sparować, a tak na dobrą sprawę ADAT-owy 8-inputowy konwerter z preampami to ok. 1000zł. Poza tym posiada tylko dwa phantomy, więc tylko overheady wchodzą w grę, na hi-hata trzeba już użyć mikrofonu dynamicznego. Ciekawie brzmi opcja wbudowanych efektów, a więc to urządzenie już się kwalifikuje nawet jako mikser cyfrowy z interfejsem.

 

Wydaje mi się, że PreSonus będzie lepszy. Jest co prawda 300zł droższy, ale ma się dodatkowo możliwość rozbudowy o aż 10 inputów, a wtedy można już cały zespół nagrywać jednocześnie. I takiego interfejsu się już szybko nie trzeba pozdbywać, bo kto w domowych warunkach potrzebuje więcej niż 18 wejść? I można już jakieś koncerty grać na tym.

 

Moje typy mikrofonów to:

Shure SM57 na werbel, Audix D6 na stopę, Sennheisery e604 na tomy, Rode NT5 na overheady i Rode M3 na hi-hata, razem 8 wejść. Trzeba jeszcze wliczyć koszty statywów, clampa do werbla i kabli.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybierając ZOOM R16, kierowałm się zapisam na karcie SD. Nie musze mieć od razu laptopa, jak przy interface.

 

Ale, racja, PreSonus ma więcej mozliwości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jak ktoś nie ma komputera to Zoom może być brany pod uwagę. Ale z drugiej strony i tak trzeba gdzieś te ścieżki obrobić. ;) Są jeszcze ludzie którzy nie mają komputerów?

 

Pozdrawiam! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Są jeszcze ludzie którzy nie mają komputerów?

Moja ciotka, rocznik 1936, o ile wiem, nie ma komputera ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Laptopa i tak zawsze mam na próbie także nie ma problemu, co do M Track8 to podobno można kupić taki sam i rozbudować ilość wejść do 16.

Ogólnie to zależy mi raczej na 8 wejściach, instrumenty będą osobno nagrywane a perkusję na 8 nagram.

Zoom wydaje się ciekawy, muszę trochę poczytać o nim.

seroslav, a nie taniej wyjdą mikrofony w zestawie? Rozumiem, że kierujesz się swoimi preferencjami ale też nie chciałbym za bardzo wykraczać ponad ustalony budżet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja ciotka, rocznik 1936, o ile wiem, nie ma komputera ;)

Kup jej tableta na urodziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wszystkim za rady, trochę jeszcze poczytam, pogadam i podejmę decyzję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystałem z zestawu Audio-Technica MB/DK7 nie raz (byłem nimi nagłaśniany), a kolega który jest właścicielem tego setu nagrywał nim bębny do swojego zespołu (niestety nie mam dojścia do tych nagrań) i powiem, że za te pieniądze to śmiało można brać. Zbliżona kwota do setu Shure podanego przez Ciebie.

Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że za te pieniądze nie dostaniemy sprzętu jakości pro :roll: Największe zastrzeżenia miałem do mocowań do obręczy ale były zapinane/odpinane przestawiane 'na siłę' już tyle razy, że mają prawo mieć luzy. Zawsze można kupić nowe ;)

Po wpisaniu w google wyskakuje test z Perkusisty także można poczytać :smile:

 

Pozdrawiam i życzę udanych i przemyślanych zakupów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj pisałem o zestawie audio-technica i zoomie R16. http://www.perkusja.org/mikrofony-vt82883.htm

 

Na początek najlepiej spróbować zooma R16 plus ewentualnie dwa overheady. Zoom ma dwa wyjścia phantom, zatem zasili bez problemu pojemnościówki.

A potem można rozbudowywać zestaw np. o mikrofony do stopy i werbla...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaczynałem od Saffire pro 14 przez pro 24 DSP z Yamaha 01V podłączonym po porcie ADAT a obecnie pracuję na PRO 40 z Yamaha 01V po ADAT (8 portów na interfejsie + 8 portów po ADAT z mixera i port stereo SPDIF dla POD500 HD dla gitarzysty). Na mikrofonach AKG groove pack.

 

Jestem mega zadowolony z interfejsów Focusritte poza parametrami do sprawdzenia na stronie producenta uważam ze MixControl do obsługi tego interfejsu jest genialny. Robienie mixów odsłuchowych i routing'u jest intuicyjne. Polecam.

 

Bardzo ważna opcja to możliwość podłączenia dwóch interfejsów Saffire PRO przez co można rozbudować sobie ilość portów do całkiem sporych rozmiarów w zależności od kombinacji interfejsów i portów ADAT i SPDIF.

 

Całość zgrywam na REAPERA na MACBOOK PRO bez żadnych problemów od ponad roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZOOM H1V2 to idealny rejestrator - dyktafon w niskiej cenie do nagrywania żywych prób bez kombinacji alpejskich z nagrywaniem wielośladowym.Idealna zabawka dla kapel które nie zaczynają twórczości od dupy strony a w pierwszej kolejności skupiają się na eliminacji błędów we własnej grze.Do tego program i po drobnej obróbce materiał brzmi dużo lepiej niż nie jedno demo z przełomu lat 80-90 :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka...

 

To ja się tylko wypowiem jak powstało poniższe nagranie. Uważam, że brzmi przyzwoicie jak na użyte środki i koszty.

 

Mikrofony:

1. JTS - do stopy

2. Shure PG48 wokalowy - overhead

3. Shure "ołówek" (nie wiem jaki model) - do werbla

 

Mixer:

Nie pamiętam modelu, ale nic nadzwyczajnego. Korekcja - zdjęte basy ze stopy i overheada (tu trzeba trochę pokombinować), wyjście "phones" do laptopa - wejście mikrofonowe.

 

Laptop:

10 letni lenovo thinkpad

 

Soft:

Audacity :) Lekka kompresja (o której nie mam pojęcia), reverb, EQ na czuja.

 

Uwagi:

Mikrofony właściwie przypadkowe, to co mam pod ręką.

Dobrze wytłumione pomieszczenie (dywany i nieśmiertelne kratki na jajka)

Trzeba uważać z poziomami (gain) żeby nie było ani za cicho, ani za głośno

Użyty podkład bez ścieżki perkusji (drumless). Zatem każde uderzenie pochodzi z mojego nagrania.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...