Jump to content

Ja(zz)centy

Members
  • Content Count

    879
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Location
    z dużego pokoju

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Słuchaj com się jeszcze dowiedział ;prawdopodobnie firma sabian nie umieszcza numerów seryjnych na niektórych seriach talerzy! Aax też do nich należą. Na El sabor też nie mam. A na taniuchnym meinl hcs są. O. Teraz mogę się oprzeć jedynie na próbkach dźwięku z youtube i moim zdaniem mam orginała. 

  2. A! Dzięki że się zainteresowales, co do aaxplosion to po prostu szukam czegoś ciekawego, nie pasują mi brzmienia "profesjonalne".nie chcę brzmieć jak każdy. Może trochę przesadzam ale wolę jakieś dziwne nie do końca czyste dźwięki.czasem tylko uderze w swojego xplosion a tak to dzwonie eksperymentalnie. Sonor tyrko o którym pisałem jest obcięty, widocznie kiedyś był dużym ridem.a grawerka sabian na tym crashu jest delikatna, nie wykuta "solidnie" ale numeru seryjnego nie widać. Co do toczenia i kucia to faktycznie pojęcia nie mam co ma znaczenie. 

  3. jeśli grawer amati, to amati... nie ma się co obawiać ;) blachy nie są zbyt wiele warte. góra 100 zł szt. obie mosiądz. dolna na 100% amati po toczeniu i główce / bellu. nie ma porównania ale na moje oko to 18" ride amati. miałem taki jakieś 30 lat temu :D i bębny amati oczywiście :D ta górna blaszka - przyznam, że nie jestem pewien (stąd tekst jeśli grawer amati, to amati ;) ) nie spotykałem się osobiście z takimi kutymi amati, choć możliwe, że to była inna seria.
  4. numery seryjne i grawerka. poza tym toczenie blach i sposób kucia. jeśli się nie znasz dobrze na blachach, to sam po zdjęciu nie poznasz
  5. przepraszam, nie wiem co Ci się nie podoba w AAX Xplosion. to kawał porządnej i zawodowej blachy której używają perkusiści światowej sławy :D amatorzy oczywiście też jeśli masz problem z brzmieniem to posłuchaj próbek dźwiękowych - jeśli są "inne" niż te które Ty słyszysz, to prawdopodobnie masz złą technikę gry (polecałbym Ci obejrzenie filmów na YT lub pobranie kilku lekcji z nauczycielem). jeśli uważasz, że Twoje brzmienie jest identyczne - to znaczy że szukasz innego brzmienia :D PS. sabian AAX to seria profesjonalna. istanbul agop z reguły też :D a cena ich to jakieś TYSIĄC za sztukę. PPS. chyba, że to prowokacja bo się nudziłeś w wakację (też to biorę pod uwagę)
  6. Na pierwszy rzut oka to jakiś badziew. Nie obraź się, ale tak to wygląda. Poza tym firma sonor nie zajmuje się produkcją talerzy a bębnów (choć możliwe, że mieli jakiś model dodawany do zestawów dla uczniów?) Również rolą crasha nie jest brzmienie gongowate (od tego są gongi), więc rekomendacja dźwiękowa dość średnia ;) Na moje oko talerz wart jest ok 60-70zł, ale oczywiście, jeśli chcesz eksperymentować z brzmieniem, to możesz spróbować przewiercić go i wstawić nity lub śrubki aby uzyskać inne brzmienie. Równie dobrze możesz przyczepić jakieś korale lub metalowe nakrętki na drut i położyć je na powierzchni talerza dokręcając całość motylkiem. Brzmienie na pewno nie będzie powalać, ale może być jakimś urozmaiceniem dźwiękowym. Najważniejsze - niech Ci daje radość z grania! Pozdr. Jacek
  7. hej, półtora roku po fakcie, jak widać forum dawno wegetuje... ale ktoś Ci odpowie ;) W każdym dobrym werblu powinno być "łoże sprężyn" jest to miejsce w którym sprężyny powinny przylegać do naciągu. W przeciwnym wypadku sprężyny nie przylegałyby idealnie do naciągu rezonansowego. I to w zasadzie odpowiedź na Twoje pytanie/zaniepokojenie. PS. jeśli nadal będziesz czuł dyskomfort to spodnie śruby przy łożu sprężyn możesz nieco mocniej dokręcić. pozdr. Jacek
  8. jeśli jesteś gotowy przejechać Polskę - polecam Tomasza Łosowskiego. kiedyś prowadził lekcje u siebie w domu. zapytaj: https://tomasz.losowski.pl/kontakt/
  9. 24. stycznia 2020 odszedł Sean Reinert (RIP). jako dzieciak wychowany na thrash metalu byłem oszołomiony gdy w 1991 r usłyszałem Human (Death) i to tam co bębniarz wyprawia. jakby nie patrzeć to tą płytą Schuldiner i jego muzycy (m.in. Reinert) otworzyli nowy rozdział tzw. technicznego grania w death metalu itd. RIP
  10. 7. stycznia 2020 r odszedł od nas ten genialny muzyk...
  11. witaj, skoro nie jestes pewna czy "fascynacja" bebnami nie minie synkowi, a malec ma 4 lata, to...absolutnie nie kupowalbym ani normalnej perkusji ani perkusji dla dzieci. szkoda kasy. poszukaj raczej zabawek do 300zl a nie wyrzucaj 1000zl w bloto. i mowie to jako czlowiek grajacy na bebnach ktory wydal na bebny naprawde sporo kasy, jak i jako rodzic. kup zabawke. maly bedzie sobie tlukl i cieszyl sie, a jesli za rok czy dwa fascynacja sie utrzyma to kupisz mu bebny do nauki :) pozdrawiam
  12. zakladam, ze niewiele osob zajmowalo sie samodzielnym robieniem pleksi (zdecydowanie wiecej osob z tego forum wlasnorecznie robilo werble...). pleksi jak pleksi, nie bedzie sie roznila, jednak... jesli samodzielnie bedziesz montowal parawan przy zachowaniu odpowiedniej grubosci plyt i wymiarow, to obawiam sie, ze taka castorama wyniesie Cie tyle samo kupowany parawan w sklepie muzycznym (licze plyty wysokosci min 1,80m aby mialo to jakikolwiek sens). a jesli zadajesz pytania o zawiasy i tego typu bzdury, to nie obraz sie, ale chyba kiepsko u Ciebie z ogarnianiem prac technicznych? ;) zaraz zaczniesz pytac o sruby, grubosc i rodzaj wiertla, jak montowac itd. naprawde nie obraz sie, ale uwazam, ze osoby zadajace takie pytania powinny odpuscic tego typu tematy. dlaczego? obawiam sie ze tylko stracisz kase a z efektu nie bedziesz zadowolony
  13. witaj, o ile jestem zwolennikiem samodzielnego wyprobowania stopek czy statywu hi-hat pod siebie przed zakupem, o tyle powiem, ze powinnas byc zadowolona z tego twina / podwojnej stopy. w ostatnich latach polka pol-profesjonalna jest naprawde bez zarzutu. niestety nie jestem w stanie Ci powiedziec jak mechanizm bedzie sie zachowywal za 2 czy 3 lata. ogolnie, jesli moge, to dam Ci kilka drobnych rad: 1) ustaw stopy tak aby miedzy kazda stopa a walkiem / przekladnia byl taki sam kat -> \---------/ powyzej masz nieudolna probe odwzorowania stopek \ - lewa stopa / - prawa stopa. jesli katy beda rozne, to rozne beda fizyczne sily oddzialywania na walek i predzej pojawia sie tzw "luzy" - czyli stopa nie bedzie dzialala jak trzeba - utracisz czesciowo konrole 2) nigdy, ale to PRZENIGDY nie uzywaj wd40 dp czyszczenia stopek, walkow itd - nie smaruj, to prowadzi do uszkodzen 3) dbaj o sprzet - nie dokrecaj srub na maksa, ani nie graj w momencie jesli nie skrecilas wystarczajaco stopy (ani nie pozwalaj znajomym itd). powodzenia! Jacek PS. tu mozesz posluchac jak moze zabrzmiec dobrze nastrojony stage custom (jesli dobrze pamietam to 2 pierwsze zestawy sa pol-profesjonalne, reszta to bebny zawodowe i naprawde nie ma jakiejs totalnej przepasci brzmieniowej):
  14. witaj. stage custom to bardzo fajne bebny, przerastajace swoja polke cenowa o klase. nastroisz je i nisko i wysoko (odpowiednie naciagi i stroj). rowniez sabiany b8 pro sa OK, nie znam bcs meinla, ale hcs - o ile Ci o nie chodzilo - moim zdaniem nie maja szans z tymi sabianami. na Twoim miejscu wybralbym yamahe. PS. udanych zakupow i gry :) daj znac co wybralas. pozdrawiam, Jacek
  15. nie, 5 srub w bebnach klasy Renown nie wplywa negatywnie na stroj. to nie ilosc srub / gniazd naciagowych psuje brzmienie tylko zle strojenie i tandetne czesci. jedyny minus 5 srub jest taki, ze jak chcesz zmienic obrecz to musisz kupic gretscha, bo jak wspomniales pozostali producenci maja korpusy 6 srubowe (a tym samym obrecze). tu masz zarowno Ty jak i wszyscy szukajacy wiedzy swietna pogadanke na temat wplywu ilosci srub na brzmienie bebna: enjoy
×
×
  • Create New...