Skocz do zawartości
Silverman

Czy to ma sens? Mikser, próba w słuchawkach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie sprzętu i pomysłu. Nie znam się praktycznie na sprzecie studyjnym czy estradowym ale mam zamiar kupić niedrogi mikser, w który wepnę gitarę i bas a z czasem mikrofony pod perkusję. Chodzi mi o granie z zespołem gdzie wszyscy mają konkretne słuchawy i słyszą klik i gdzie ja słyszę wszystkich, z racji małego i wygłuszonego pomieszczenia gitarzyści rozkręcają się dosyć mocno co mnie drażni i powoli zaczyna wkurzać sąsiadów wokoło. Jeśli ten pomysł ma ręce i nogi to proszę doradzcie jaki mikser kupić aby każdy z muzyków mógł wpiąć swoje słuchawy i nie musiał rozkręcać pieca zbyt mocno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić mikser z wystarczającą liczą wejść mikrofonowych (na bębny) plus wejścia liniowe. Do tego dobrze że miał kilka torów wyjść. Gitarzyści nie muszą słyszeć klika, wystarczy że bębniarz słyszy. Polecam coś z serii Yamaha MG np. 166c USB. Usb to fajna sprawa bo pozwoli nagrać próbę. Ja używam takiego miksera, zerknij na moją stronę w podpisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Grałem już z wieloma gitarzystami i żaden nie chciał słyszeć klika. Wszyscy grali do bębnów.

 

Tak czy inaczej im więcej torów wyjściowych z miksera tym lepiej, możesz przygotować kilka miksów, np. dla bębniarz głośniej stopa i gitary a dla gitarzysty głośniej całe bębny i wokal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale mikser zasadniczo ma tylko jedno wyjście słuchawkowe. Nie całkiem wyobrażam sobie, jak to obejść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach