Skocz do zawartości
piti

Granie z półplaybackami.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie znalazłem satysfakcjonującego info w Necie, więc piszę.

 

Mam utworek. Nagrane bębenki, bas, gitara, wokal, electricpiano i smyczki.

W kapeli nie mam człowieka który zagra electricpiano i smyczki. W związku z tym postanowiłem zainwestować w sprzęt który umożliwi mi granie koncertów w 4osobowym składzie tak, aby w odpowiednich miejscach pojawiło się piano czy smyczki.

 

Największy problem jest taki, że nie może być żadnego słyszalnego nabicia - gitara i wokal grają wstęp, ja mogę do klika delikatnie grać po blachach albo miotłami na werblu wystukiwać półnuty. A piano i smyki nie grają caly utwór. Są miejsca gdzie półplayback jest kompletnie pusty.

 

Jak to zrobić? Podobno się to robi grając z klikiem. Powiedzmy 2 takty nabicia ("1... 3... 1, 2, 3, 4" i jazda).

Ponieważ smyczek jest zrobiony fajnym samplem, jest on w stereo. Dlatego chciałbym puścić idealnie równolegle w tym samym czasie dwa sygnały stereo - jeden do słuchawek dla mnie z klikiem, drugi - na mixer, do odsłuchów i na przód.

 

Pytanie jak to zrobić?!

 

Coś gdzieś doszły mnie słuchy, że ludzie puszczają stereo, lewy kanał z klikiem, a prawy - bez, i rozdzielają lewy kanał dla bębniarza na słuchawki, a prawy - idzie na przód. Ale wtedy nie ma stereo.

Co zrobić, żeby panorama jednak była?

 

Wiem, że można tego dokonać przy użyciu komputera mając jakąś lepszą kartę z dwoma wyjściami stereo albo więcej. Ale ja chciałbym użyć do tego celu jakiegoś hardware'owego rozwiązania, bo wiadomo że hardware jest dużo mniej zawodny.

 

Myślałem o sprzęcie DJskim, tam są dwa sygnały stereo... ale znowu problem bo trzeba je jakoś dostarczyć (RCA) i muszą być zgrane co do milisekundy. Czyli to jakby nie rozwiązuje problemu.

 

Jak to się robi "profesjonalnie"? Laptopami czy inaczej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby sample były stereo potrzebna jest lepsza karka. Innego wyjście nie ma. Chyba, że klik będzie szedł z przodów ;)

 

Wykopałem ten temat bo mam podobny problem jak @piti. jak to rozwiązałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cholercia...

Ja miałem taki manewr że w takich sytuacjach grając z półplaybacku (na chałturach) wokalista puszczał mi jakoś tak że na uszach miałem idealny podkład z klikiem ale na przodach klika nie było...Jakos to obchodził tylko kurcze nie pamietam jak....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej

wejdz sobie na naszą stronkę w myspace:

www.myspace.com/exeexe

 

Gramy muzę z podkładem, czasami jest tak że "podkład nie gra"

 

Ja w słuchawkach słyszę klik i podkład, sam podkład słyszalny jest w odsłuchach i na przodach

 

Podkład i klik "leci z " iPoda

 

Z technicznego punktu widzenia nie wiem jak jest to zrobione, bo szczerze mówiąc nigdy mnie to nie interesowało :)

 

Odezwij się na priva to podam ci gg do naszego basisty - on jest biegły w tym temacie bo sie tym zajmuje :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jakoś to rozwiązaliśmy. Klik poszedł jednym wejściem mono w panoramie na lewo a sampl prawym wejściem w inny kanał stereo. Z konsoletki wyprowadziliśmy sygnał na przody również tylko z prawego gniazda w wyjściu stereo. Teraz mam możliwość regulowania głośności klika i sampla. Sampl reguluję gałą od słuchawek a klik sumą z toru.

Done :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i sampl jest stereo ?

 

Najprostsze chyba rozwiązanie to sampel (tak to jest po PL ?) z nabiciem i metronom z taką opcją.

Puszczamy sampla (mix out na 0) na 4 ostatnie nabijamy sobie na metronomie, metronom startuje fadery w górę i jazda. Oczywiście - klik jest wtedy zupełnie niezależnie od sampli. Nie sądzę aby na dobrym sprzęcie traciło synchronizację, aczkolwiek...

 

Problem moim zdaniem leży tylko i wyłącznie w tym aby mieć sprzętowy odtwarzacz który odtwarza więcej niż dwa kanały. Laptop oczywiście będzie najsensowniejszy. Jedno stereo się wyprowadza na konsolę, drugie idzie dla perkusisty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cień przy moim rozwiązaniu sampel (?) sampl jest mono. Można wyjść kablem stereo z lapka ale... niestety nie mam takiej przejściówki mały jack stereo -> dwa jacki stereo.

 

Chyba nauczę się lutować :badgrin: [/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

erobeson, takie rozwiązanie jest bardziej niż oczywiste, więc amerykli nie odkryłeś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cień odkryć nie odkryłem ale się do niej zbliżyłem ;) Gram z lapkiem dopiero od tygodnia i dość trudno jest poskładać to wszystko do kupy jeśli wcześniej nie miałem z tym do czynienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Laptop oczywiście będzie najsensowniejszy. Jedno stereo się wyprowadza na konsolę, drugie idzie dla perkusisty.

Cieniu, mógłbyś trochę rozwinąć swoją myśl? mianowicie chodzi mi o to, czy da się tak zrobić na najzwyklejszej dźwiękówce (line out/mic/line in)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem nowy metronom i już wiem jak to robią "pro" ;)

 

Otóż - metronom ma gniazdo midi i sam się synchornizuje z samplami :biggrin:

 

A co do wcześniejszczej myśli: trzebaby nagrać 4 śladową próbkę po prostu - i dalej, jak napisałem wcześniej. Najzwyklejsza dźwiękówka tego nie pociągnie bo odtwarza tylko stereo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zwykłej dzwiękówce też się da ale:

1) będzie mono

2) trzeba nabyc kupę przejściówek

 

cień jaki to metronom? i jak działa ta synchronizacja? Tempo samo sie edytuje? Jakim programem odtwarzasz sample z lapka aby metronom sie "załapał"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

erobeson, z tego patentu od dawna korzystam na próbach. chciałem tak zrobić, żeby sygnał z mica szedł wzmocniony na jedno wyjście, a drugi np. z dźwiękiem z filmu na drugie, by można było jednocześnie słuchać wynyli (lapek służy za przedwzmacniacz) i oglądać film. chyba jednak będę musiał zakupić dedykowany przedwzmacniacz do gramofonów :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra odkryłem jaki to metronom; Yamaha click station. Pytanie jeszcze jaki Cieniu masz sampler?

 

anfort :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...