Elementality Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 Mamy z kumplami zespoł... wiemy jak ogolnie nagłosnic perkusje jesli chodzi o talerze tomy werbel itp ... tylko mam jeden problem a dokładnie pytanie ... niedawno nagrywalismy nasze utworki i mam problem bo nie mam w centrali (przednim naciagu) wydechu (dziury0 wiec jak najlepiej w takim przypadku nagłosnic centrale czekam na rady podpowiedzi i sugestie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DfA Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 Myślę, że możesz po prostu wyciąć taki otwór (wielkości płyty CD - po prostu przyklej ją do naciągu kropelką czy czymś w tym stylu, odczekaj i jak złapie to obrysuj delikatnie skalpelem, samo wypadnie), albo kupić porządny naciąg rezonansowy z otworem już gotowym - to poprawi brzmienie bębna i właśnie umożliwi idealne nagłośnienie. Inaczej to nie wiem jak byś miał zrobić, chyba po prostu postawić mikrofon przy centrali na jakimś niskim statywiku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosolak Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 Tak jak to powiedział ostatnio Cień, jeśli chcesz nagrywać czy nagłaśniać zestaw to zrób dziurę w rezonansie. Właśnie zamówiłem Powerstrokea rezonansowego, gdzie dziury nie ma. Firma Remo ma taką polityke, że dodaje specjalny krążek odpowiednich rozmiarów do odrysowania i wycięcia dziury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paja Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 z tego co wiem takie krążki w sklepach do zakupienia. nalepiasz je na naciąg i wycinasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albi Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 Praktycznie można nagłośnić bez dzióry, ake nie będzie wtedy tego mięcha i centrala bedzie troche ciszej wybrzmiewać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbisz Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 ja też mialem kiedyś taki problem...jest jeden sposób ale to zależy jaki masz sprzęt i jaki efekt chcesz uzyskać... 1. zdejmujesz rezonans normalnie nagłaśniasz centralke. 2. jest taki sposób że nagłaśniasz naciag udeżany przykładajac microfon blisko środka i ewentualnie rezonans w ten sposób ( czyli na dwa microfony), tylko trzeba popracowac nad tym żeby nie dudniło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cień Zgłoś Napisano 11 Czerwca 2007 Można nagłośnić uderzany naciąg, ale problemem jest niestety wcale nie dudnienie, ale jakość sprzętu i techniki... Otóż - piszcząca czy skrzypiąca stopa będzie brzmieć niemiło. Brak techniki - zostawianie młotka na naciągu będzie brzmiało jak: BRRRRRRUUM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elementality Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 Brak techniki - zostawianie młotka na naciągu będzie brzmiało jak: BRRRRRRUUM. ah... wciagnoł mnie ten dzwiek :P mam jeszcze jedno pytanie co do tematu ... czy bedzie jakas roznica w tym w ktorym miejscu zrobie ta dziure ?? (chodzi oczywiscie o dziure w przednim naciagu centrali) o ile sie nie myle to sie wabi rezonans ?? (nie mam pewnosci) :P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosolak Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 Patrząc na firmowe naciągi rezonansowe, dziura wykonywana jest w połowie promienia. Wydaje mi się, że zrobienie jej na samym środku nie jest odpowiednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Soader Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 ja przyjrzałem się teledyskom i zrobiłem dziurę tak jak na klipach nożem do papieru. najpierw ściągnąłem naciąg i okroiłem wokół pokrywki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
żaba Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 dziura powinna być zrobiona bliżej obręczy. na środku centrali tworzy się takie ciśnienie podczas grania że może mikrofon rozwalić przy nagłaśnianiu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DfA Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 I tutaj kłania się temat http://www.perkusja.org/viewtopic.php?t=1049&highlight=otw%F3r ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cień Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 dziura powinna być zrobiona bliżej obręczy. na środku centrali tworzy się takie ciśnienie podczas grania że może mikrofon rozwalić przy nagłaśnianiu. Chodzi Ci o podmuch taki, że mikrofon wyląduje na przeciwległej ścianie (ew. pod nogami publiczności) i rozstrzaska się/zostanie rozniesiony na tysiąc miliardów kawałeczków ? :neutral: Dla informacji, wszystkim - mikrofony są urządzeniami praktycznie "niezniszczalnymi" (poza jednym wyjątkiem, nie pamiętam w tej chwili w jakiej technologi). Parametr SPL służy określeniu możliwego do przeniesienia poziomu bez zniekształceń, a nie granicę wytrzymałości membrany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Elementality Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 zdiac naciag czy na załozonym ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
żaba Zgłoś Napisano 12 Czerwca 2007 na zdjętym będzie ci chyba wygodniej, zresztą przy założonym będzie napięty i jak go ściągniesz to obrzeża dziury trochę ci się pofałdują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous Zgłoś Napisano 1 Września 2007 Czasem niektórzy mają dziwne pomysły co do wycinania dziury(wycinanie norzyczkami itp.) Najprościej a zarazem najdokładniej wyciąć można ją: Zdjąć membranę z bębna, położyć ją wierznią stroną do spodu na gładkiej sztywnej powierzchni(najlepiej szkło, twardy blat itp.) Przyłożyć coś co tworzy koło, musi być\z twardych materiałów (np. miska, głośnik. ) Przycisnąć mocno i pociągnąć do okoła nożykiem do papieru, Trzymać się tego żeby otwór nie był większy niż 20cm. Można ciąć gdzie siępodoba, oby w odległości z minimum 10cm od krawędzi. Zabieg około kilka minut - precyzyjnie wycięty otwór bez zadziorów itp., bez jakiegoś tam klejenia itp. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenix DT Zgłoś Napisano 1 Września 2007 ale raczej dobrze jest okleić np jakąś pożądną taśmą klejącą od środka wtedy wokół dziury, co by zapobiec pęknięciom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iro Zgłoś Napisano 1 Września 2007 wsadz mikrofon do centrali a kabew przeciagnij przez otwor wentylacyjny na spodzie centrali, to chyba nie jest trudne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rex Zgłoś Napisano 16 Września 2007 wsadz mikrofon do centrali a kabew przeciagnij przez otwor wentylacyjny na spodzie centrali, to chyba nie jest trudne... czy dziura wentylacyjna jest wieksza od Jack'a lub zlacza przy mikrofonie,,,, hmm niesadze? jak co to sorry za offtop, ale podwazam fizyczna niemozliwosc przelozenia koncowki kabla (duzy Jack) przez dziure :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dysio Zgłoś Napisano 16 Września 2007 Dla informacji, wszystkim - mikrofony są urządzeniami praktycznie "niezniszczalnymi" (poza jednym wyjątkiem, nie pamiętam w tej chwili w jakiej technologi). lampowe mikrofony wielkomembranowe starego typu, przeznaczone do wokali iro, bzudury pleciesz jakich mało jak nie masz bladego pojęcie o temacie to sory ale lepiej nie udzielaj porad Bless! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Głogowski Zgłoś Napisano 16 Września 2007 Możesz skorzystać z doświadczenia technicznego Johna Bonham'a, który omawia szczegóły na filmie pod załączonym odnośnikiem: http://www.drummerworld.com/Videos/johnbonhamtech1.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Izykk Zgłoś Napisano 19 Listopada 2007 Ja lekko odbiegnę od tematu bo dziurę mam ;) zakładając że mam mikrofon do stopy chciałbym ją w dosyć przyzwoity sposób nagłośnić... chciałbym wyciągnąć sporo dołu (mam Emada+Remad) lecz uzyskać także ładny 'click' -> macie jakieś pomysły jak na mikserze to ustawić aby np. nie pojawiło się 'dudnienie' a było słychać mięsiste kliknięcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arti Zgłoś Napisano 19 Listopada 2007 Z reguły dudnienie pojawia się w średnich częstotliwościach, dlatego na mikserze powinieneś obciąć środek (oczywiście nie na maksa), lekko podbić górkę i według uznania podbić lub uciąć bass. Jeżeli klik stopyma być słyszalny dość mocna proponuję mikrofon na statywie włożyć przez otwór rezonansowy w połowę centrali, jeżeli nadal będzie zbyt cichy delikatnie zbliżać w kierunku bitego naciągu. Mówię delikatnie bo najmniejszy ruch wpływa znacząco na brzmienie. Dobrym rozwiązaniem jest nagrywanie stopy na dwa mikrofony jeden głęboko (tj. blisko naciągu bitego) drugi na wylocie centrali w otworze rezo. Miks sygnałów z obu mikrofonów daje bardzo dobre brzmienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrzemAs Zgłoś Napisano 19 Listopada 2007 Wycinając dziurę, musicie pamiętać jeszcze o jednym - o zabezpieczeniu naciągu w tym miejscu, na przykład przez przyklejenie dookoła otworu krążka wyciętego z innego naciągu. Nie robiąc tego, ryzykujecie jego poważne uszkodzenie - ja tak straciłem dwa naciągi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zenon Pałka Zgłoś Napisano 20 Listopada 2007 W naciągach gdzie taki otwór jest seryjny też trzeba zabezpieczać? (może to i głupie pytanie ale nie jestem jeszcze wymiataczem a kto pyta nie błądzi) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach