Skocz do zawartości
Elementality

Jak nagłosnic centrale jezeli nie ma wydechu w naciagu ??

Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze by było, bo przy omikrofonowanych bębnach zdarzają się różne wypadki - mnie na przykład któryś z chłopaków podczas koncertu kopnął statyw od mikrofonu centrali tak, że membrana mikrofonu dotykała miejsca wycięcia dziury. Każde moje uderzenie stopą poruszało naciągiem w taki sposób, że sam się 'przerżnął' o mikrofon.

 

Trochę to zawiłe, ale mam nadzieję, że w miarę czytelne ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy braku profesjonalnego mikkrofonu do stopy mozna go zastąpić zwykłym mikrofonem dynamicznym i przy tym na mikserku podbic niskie, ściągnąć całkiem wysokie a środek ściągnąć ok. 6dB. Ale co to nagłośnienia stopy to tu raczej konieczny jest kompresor. efekt w postaci kompresora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co??? Panie schowaj się pan, taki mikrofon nie wytrzyma ciśnienia. Mój kumpel załatwił tak jakiegoś Shure w 1/2 koncertu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co??? Panie schowaj się pan, taki mikrofon nie wytrzyma ciśnienia. Mój kumpel załatwił tak jakiegoś Shure w 1/2 koncertu.

 

Ja tu mówię o rozwiązaniu awaryjnym, a nie o patencie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrząc na firmowe naciągi rezonansowe, dziura wykonywana jest w połowie promienia. Wydaje mi się, że zrobienie jej na samym środku nie jest odpowiednie.
hmmm... ciekawe czy umieszczenie wydechu na środku centralki nie jest dobre- Mój idol Joey Jordison takowe wycięcią ma (na samiuśkim środku) obydwu bębnów :doubt:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Joey Jordison takowe wycięcią ma
ale masa innych świetnych bębniarzy takich nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Joey Jordison takowe wycięcią ma
ale masa innych świetnych bębniarzy takich nie ma.

Troche słaby jest argument, że ktoś czegoś nie ma. Ja osobiście jestem początkującym i laikiem, ale nie zmienia to faktu, że nie raz widziałem naciągi na centralkach z dziurą w środku, a aquarian o ile mi wiadomo produkuje naciągi z wycięciem w środku. No a skoro ktoś coś takiego robi to chyba nie jest to całkiem bezsensu.

P.S. Właściwie to jaki wpływ na brzmienie ma umiejscowienie otworu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche słaby jest argument, że ktoś czegoś nie ma.
tak samo jak słaby, że ktoś tam tak ma ;)

nie róbmy ot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Troche słaby jest argument, że ktoś czegoś nie ma.
tak samo jak słaby, że ktoś tam tak ma ;)

nie róbmy ot.

 

 

i tu sie nie zgodzę. Jeżeli ktoś coś ma to od razu nasuwa się pytanie po co? Dla szpanu czy to daje jakieś efekty. Jeżeli ktos tak nie ma to sie nie zastanawiamy prawda??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LISU, fakt. Zgadzam się z Tobą, ale jeśli ktoś nie docieka, dlaczego tak jest, tylko uważa, że tak jest dobrze, bo ktoś tak ma, no to coś tu nie gra. wtedy jego argument jest tak samo słaby jak mój ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ciekawe czy umieszczenie wydechu na środku centralki nie jest dobre

 

Co do wycinania otworów w rezo to temat wygląda tak, że jest pewien "umowny sposób" (nie wiem czy można to tak nazwać... zabrakło mi innego określenia...)

 

- brak dziury

- mała dziura z boku

- większa dziura na środku

 

Większa dziurę na środku zwyczajowo stosowało się w studio ( dlatego np. Yamaha Recording miała taką "fabrycznie")

 

Ale obecnie sprawa wygląda tak, że jest teraz masa najprzeróżniejszego sprzętu nagrywającego i nagłaśniającego, szuka się nowych brzmień i "patentów" itd...

 

A to że Joey ma dziury na środku naciągów w swoich centralach jest podyktowane bardziej koniecznością wizualną - zauważ że ma on dość określoną grafikę na rezo i tak naprawdę, tylko dziura "na środku" jej nie zakłóca ;]

Kiedyś, gdy grał na OCDP stosował 3 dziury w rezo, dodatkowo wzbogacone krążkami HOLZ - daję głowę że to był zabieg podyktowany względami czysto wizualnymi ;]

 

Tak naprawdę to czy będzie on miał jedna dziurę w naciągu, czy dwie, czy też trzy - odpowiedni akustyk wyciągnie z tej klasy sprzętu to co trzeba ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś, gdy grał na OCDP stosował 3 dziury w rezo

 

Może od razu 10 ;) ? Nie rozumiem tego szczerze, czy rezo nie ma żadnego wpływu na brzmienie centrali, a jeśli ma to jaki? Mogę zrobić otwór gdzie chce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży bęben można porównać do toma - jest taki sam pod względem budowy. Zdejmij spodni naciąg z toma i zobacz jak brzmi. Albo lepiej zdejmij frontowy naciąg z centralki - do razu będziesz wiedział o co chodzi. Polecam wyciąć najpierw mniejszy otwór - w razie co zawsze można go powiększyć. W drugą stronę chyba byłoby ciężko, prawda? Poszukaj na forum. Jest ciekawy temat o wycinaniu otworu w membranie bass druma. Osobiście niewprawnym nie polecam "gorącej puszki" bo prawdopodobnie i tak skończy się na nożyku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Duży bęben można porównać do toma - jest taki sam pod względem budowy. Zdejmij spodni naciąg z toma i zobacz jak brzmi. Albo lepiej zdejmij frontowy naciąg z centralki
ta... tylko tomów się nie tłumi, a centralę tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpatrzyłem kilku wielkich pałkerów na koncertach, zwłaszcza jazzmanów i Ci którzy nie mają otworu w rezo BD po prostu mają mikrofon centralnie skierowany w miejsce uderzania bijaka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ta... tylko tomów się nie tłumi, a centralę tak.

 

Przecież BD nie musisz tłumić- jak masz dobry sprzęt ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież BD nie musisz tłumić- jak masz dobry sprzęt ;)
pisałem o tym co zazwyczaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat sprzęt tu nie ma za wiele do gadania - to jest kwestia własnego gustu, akustyki, bijaka i stylistyki muzycznej, bo wątpię, żeby jakiś deathmetalowiec przy tempie 230 chciał słyszeć z centrali jedno wielkie buuuuuuuuuuuuuuuuuu

 

Pozdro Ziomale!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wycinaliśmy parę dziurek w naciągach dokładnie 2 każda zajęła nam z jakieś 3-4minuty. a dokładniej przyrządem podobnym do cyrkla który z dwóch stron miał igiełkę tego dokonaliśmy. można to robić na założonym naciągu co w skutkach wychodzi tak że krawędzie wyciętego otworu są postrzępione (niewiele ale są), a można zdjąć naciąg i położyć go na blacie i tam wycinać co w rezultacie daje o wiele lepszy efekt :D a robimy tak ustawiamy rozwartość tego przyrządu na 2"(cale) jeden koniec wbijamy w naciąg a drugim rysujemy koło lekko dociskając powstaje ładne kółko po czym kilka razy je poprawiamy naciąg zaczyna się przecinać aż w końcu zostaje dziurka o wielkości 4"(cale) :) i gotowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...